Vraag aan alle Big-Room Producers.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BassJunkie-    posted on 30-10-2013 20:44
Hey forumleden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar informatie of een tutorial hoe je een goede bigroom synth maakt (bij de drop). Alleen hier kan ik echt gewoon amper of geen informatie over vinden. Mijn vraag aan alle bigroom producers is met welke vst's word dat gedaan? (massive, sylenth 1, nexus 2 of zelfs een andere vst..), en worden hier dan ook specafieke presets bij gebruikt zo ja welke. Mocht iemand mij het tot in de puntjes uit willen leggen dat zou helemaal top zijn.

Greetz, BassJunkie

PS. Ik gebruikt momenteel hiervoor Fl Studio

edit: zoals bijvoorbeeld bij blasterjaxx-koala ongeveer 2 minuut 50. En tracks van riggi & piros
Music Is My Live!
User edit by BassJunkie- on 30-10-2013 @ 20:51:53 (18%)

What do you think about Vraag aan alle Big-Room Producers. ??

Vote :   

Artez    posted on 31-10-2013 21:38
Volgens mij moet je gewoon een reverb op de synths knallen en dan een punchy Kick met een redelijk lange release. Weet ik niet zeker hoor, ben namelijk geen ervaren producer, maar zo klinken al die bigroom tracks
Blackaround    posted on 01-11-2013 11:49
Wat Artez zegt klopt wel.
Heel veel reverb op de synth. De juiste sounds bij elkaar vinden en juist layeren met daaronder een dikke vette kick!
Kick doet heel veel als er weinig sounds inkomen!

Relecto    posted on 05-11-2013 17:54
Hey BassJunkie,

Een goede kick doet al wonderen als je bezig bent met een Big Room house track. Je kunt natuurlijk een kick samplen of zelf maken. Het is maar net wat je zelf wil. Ik heb ook veel gesampelde kicks in mijn library maar gebruik die zelden zonder ze te hebben ge-edit. Eigen topkick of sublaag, combineren dus. Ik weet dat veel producers zo werken. Voorbeeld: Martin Garrix met Animals; de kick is gesampled van Joyenergizer, Sander van Doorn maar hij heeft hem ge-edit.

Over de synths betreft. Probeer het e.e.a. te combineren met Sylenth1, Nexus2 of Massive. Het is wat jij fijn vindt werken en wat jij goed vindt klinken. Reverb hoor je ook veel ja, zelf ben ik erg fan van de Lexicon Reverb's!

Wat Blasterjaxx betreft, ze hebben aangegeven alles uit Nexus te halen. Als je in het bezit bent van Nexus 2 met wat uitbreidingen kom je een hoop goede SAW's tegen die je kunt layeren.

Succes.
BassJunkie-    posted on 05-11-2013 21:19
Thanks voor de informatie mensen.?

@Relecto weet je toevallig goede presets voor nexus? waar ik even goed mee kan prutsen.
Music Is My Live!

This is an old Topic

No new postings for 4.205 days.
 Post CommentThat would be 140.2 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

207 Users online: 28 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 31.757
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.639.508