iVJ-Pro review
?
Na een paar dagen gespeeld te hebben met iVJ-Pro wil ik hier mijn bevindingen kwijt.
?
Na de eerste keer opstarten moet je even kijken waar je moet beginnen. Het is niet direct duidelijk dat de balk onderin tevens de knop is om verder te gaan naar een volgend scherm. Als je dat ??nmaal weet werkt dat erg fijn.
Ik had al veel video loops op mijn iPad in een album staan en dat album was snel toe te voegen.
Nadat ik in het hoofdscherm beland was zag het scherm er direct duidelijk uit. Links en rechts een kanaal ( layers ) om video of een afbeelding te zetten en in het midden een kanaal voor de on board camera?s.
Onder deze schermpjes is een slider van 0 tot 100% om aan te geven hoe hard het kanaal door moet komen. Ook is er een schermpje dat de main output naar extern beeldscherm laat zien. Links daarvan de parameters voor de filters en rechts beat detectie. Je kan daar de frequentie en decibel niveaus instellen voor de interne microfoon. Zodoende kan je voorkomen dat het geluid te hard binnen komt waardoor de beat detectie goed af te stellen is op gevoeligheid.
Helemaal links onderin zit een knop om tekst in te voeren die over de beelden heen gelegd wordt. Deze kan in een paar lettertypes en diverse groottes. Helemaal rechts onderin zit een knop functions. Hier kan je in een overlay diverse functies van de app zien en er zijn diverse manieren om contact op te nemen met de fabrikant van de app.
In het midden onderin een hele belangrijke knop voor filters. Er zijn video filters beschikbaar voor de on board camera?s en foto filters layer 1 en 2.
?
Conclusie:
De app ziet er functioneel uit. Na een hele korte wen periode kan je alle functies makkelijk vinden. De bediening loopt op mijn iPad 4e generatie erg soepel en is geen enkele keer vast gelopen. Als output heb ik via Airplay een AppleTV 3 gebruikt. De kwaliteit van de output ziet er goed uit. De beat detectie is een welkome aanvulling die ik in TouchViZ mis.
Ik kan het niet laten om iVJ-Pro met TouchViZ te vergelijken. De laatste heb ik al vaak gebruikt tijdens DJ sets. Ook vallen beide apps in dezelfde prijsklasse
Vooralsnog blijft TouchVis mijn favoriet vanwege de vele filter mogelijkheden. De filters in iVJ-Pro zijn niet van hetzelfde niveau als in TouchViZ en in iVJ-Pro zijn de filters niet toe te passen op de video loops. Daardoor zijn de variaties op bewegende beelden in TouchViZ bijna oneindig.
?
Ik zie graag effecten zien zoals Kaleidoscope, Light tunnel, Mirror, Rotate, enz
?
De tekst input is ook een zeer handige functie maar het zou leuk zijn als er op de tekst laag iets van beweging, rotatie, pulseren op de beat of iets dergelijks kan worden toegepast.
?
Ik realiseer mij dat dit pas de eerste versie is van iVJ-Pro en dat er nog veel aangepast kan worden.
Zoals ik al eerder schreef werkt de app goed en is overzichtelijk en functioneel, daar mankeert niets aan.
?
Ik zou dus willen zeggen: Ga zo door!!
En ik hou mij aanbevolen om nieuwe versies te testen of eventueel wat idee?n uit te wisselen.
?
Nogmaals bedankt voor de promocode en ik hoop dat je wat met mijn verslag kan.