iVJ-Pro - iPad app
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jNoxx    posted on 25-10-2013 11:10
Hey jongens,

Ik heb vorige week een nieuwe app gereleased genaamd iVJ-Pro, het is eigenlijk voor VJ'ers en het ondersteunen van DJ's voor een unieke set te lanceren. Het kan vrij gemakkelijk, je plugged een iPad in, sluit die aan op een extern scherm zoals een beamer, je aimed de camera op je publiek, je blend wat funky filmpjes in, je zet wat grave effecten op op de camera die via een zelf geschreven algoritme gaat reageren afhankelijk van hoe hard de kicks zijn in je muziek en dit gaat dit allemaal tonen op je extern aangesloten groot scherm, met je live camera van publiek + effect in het groot bewegend op je muziek.
Voor degene die ge?nteresseerd zijn ->?https://itunes.apple.com/nl/app/ivj-pro/id702843417?mt=8&ign-mpt=uo%3D2
Je kan mij altijd vragen stellen, promo code vragen, of gewoon kopen!

Ik hoor het graag en ben benieuwd naar je feedback.
?
Mvg, Thijs

What do you think about iVJ-Pro - iPad app ??

Vote :   

djpatnl    posted on 25-10-2013 12:26
Ik heb TouchViZ op mijn iPad staan en ben daar best blij mee. Als er een beamer aanwezig is als ik ga draaien doe ik er altijd wat visuals bij.
De screens van iVJ Pro zien er veel belovend uit en de beatdetectie mis ik bij TouchViZ.

Ik zou graag wat bewegende beelden willen zien.

Kan je iets op Youtube zetten?
Mixuel    posted on 25-10-2013 19:22
Klinkt interessant, binnenkort even testen.
Music is so wonderful !
chef    posted on 25-10-2013 20:03
klinkt zeker goed! Ik zou wel een promocode willen ontvangen om het eens uit te proberen. zijn er verder nog vereiste op om de app op de beamer te krijgen aangezien de verhoudingen van een ipad natuurlijk anders zijn dan die van een beamer..?

Groetjes,

djpatnl    posted on 25-10-2013 22:29
Ik ben echt zeer benieuwd.
De app wil ik best kopen als het mij wat lijkt maar zonder youtube voorbeelden vind ik het lastig te beoordelen.

Een promocode kan uitkomst bieden om het te testen maar voor goede software ben ik altijd bereid om voor te betalen.
Blijft toch jammer dat er geen trail optie zit in de Apple app store Unhappy
djpatnl    posted on 25-10-2013 22:39
Ik denk dat ik wat beelden heb gevonden.

http://goo.gl/R7OElG

http://goo.gl/YFbKMU

Ziet er super uit die visuals.
jNoxx    posted on 26-10-2013 17:22
Bedankt voor de antwoorden, kreeg geen mailtjes van antwoorden, dus zie het nu pas!
Veel bewegende visuals hebben we nog niet, maar dat is zeker een goed plan om daareens mee te beginnen ^_-
De app op de beamer is geen verschil nodig, ik push een static resolutie 16:9 naar die beamer, die kan er uiteraard zelf nog iets mee doen van resizing, maar zou normaal allemaal moeten werken Winking my eye
Als ik vanavond thuis ben kan ik je zeker een promo-code geven hoor, kan je je eigen review zeker posten Winking my eye
En die beelden zijn denk ik niet van onze app, vanwaar heb je deze gehaald? De app is wel al gebeurd in grote clubs in Duitsland, dus misschien heb je het daarvan, en de vriend waarmee ik het gemaakt heb is een vrij gewilde VJ in Duitsland.
En de eerste link is inderdaad WEL van zo'n feest waar we BETA-tests hebben gedaan Happy, laughing Met alleen andere filters Winking my eye We hebben veel ge-experimenteerd, en staat nog maar sinds vorige week online, vrij indrukwekkend dat je die hebt gevonden.
Tot vanavond dan (of morgen, hangt van dinertje af!)
djpatnl    posted on 26-10-2013 22:22
@jNoxx

Ik heb dat feest in het kettelhaus gezocht, zo kwam ik aan de filmpjes.
Ik ben erg benieuwd naar mooie voorbeelden om te kijken wat het kan voordat ik ruim 8 euro uitgeef.

Zelf heb ik al heel veel video loops die ik bij TouchViS gebruikt. Daar is heel veel van in het public domain te vinden.
jNoxx    posted on 27-10-2013 15:10
Zo @DJPat, ik heb je de code gestuurd via private message Happy, laughing Als er iets fout gaat, laat maar zeker weten sinds het nog maar eerste release is Winking my eye
Wat wel zeer belangrijk is -> alle apps killen die openstaan in multitask voor optimale gebruik van het memory op je ipad, en desnoods eens je ipad rebooten.
Zo, laat maar weten Happy, laughing
groeten, Thijs
djpatnl    posted on 27-10-2013 15:54
Thanx jNoxx,

Hij staat op mijn iPad inmiddels. Komende dagen zal ik het testen en beoordelen.
als de app mij bevalt zal ik zeker een positieve beoordeling in de app store geven.
jNoxx    posted on 28-10-2013 08:49
Je kan geen rating geven in de appstore met een Promo code, zou het leuker vinden moest je hier of ergens anders waar je denkt dat het veel impact heeft om de review te zetten Happy, laughing
D-Jesse    posted on 28-10-2013 16:32
@jNoxx als ik dit zo lees is het veelbelovend! Heb altijd al, als dj, wat visuals erbij willen hebben, maar dit is nooit echt tot stand gekomen aangezien ik nooit de mogelijkheid had. Ik zou graag een promocode ontvangen indien mogelijk! Zal dan ook zeker een review schrijven Winking my eye

Ik vraag me wel af, kan dit alleen op een iPad of ook op een iPhone of Macbook? En gaat de batterij van je iPad niet snel leeg hierdoor? Die kan je dan niet opladen, aangezien de beamer staat aangesloten toch?
User edit by D-Jesse on 28-10-2013 @ 16:34:15 (76%)
jNoxx    posted on 28-10-2013 20:52
Hey D-Jesse, ga even wachten tot DJ pat zijn review schrijft, ik kan maar 50 promo codes weggeven, dus probeer ze beetje te beperken per website. (ook kan je geen reviews meer schrijven met promo codes), enkel installeren Winking my eye
Even voor je vragen:
- Momenteel is het enkel iPad, ten eerste voor het grote scherm + hardware, en we zijn aan het kijken of het genoeg opbrengt om helemaal om te zetten naar de iphone/ipod, moet helemaal herdacht en geredesigned/codeert worden om deftig te werken op zo'n klein toestel zonder teveel overhead.
Voor de Mac zijn we helemaal nog niet niet toe, maar dat is ZEKER de toekomst, maar zoals ik zei, we gaan eerst kijken of het uberhaupt wat opbrengt.. Aangezien ik er een jaar tussen de soep en aardappen aan heb zitten schrijven..

En de batterij gaat er wel 'okay' mee overweg, maar die adaptertjes van Apple kan je tegelijkertijd ook laten opladen. Hier kan je dat zien ->
http://cdn.imore.com/sites/imore.com/files/field/image/2013/03/lightning_hdmi_digital_av_adapter_hero.jpg

Dus het is perfect mogelijk om het hele avond draaiende te houden, we hebben al verschillende testen gedaan van paar uur. Sowieso met 1 batterij lukt het al, maar zeker met een oplader er mee in Winking my eye

Mvg, Thijs
jNoxx    posted on 28-10-2013 20:52
Website blokkeerde, dit is dubbel post, krijg hem niet verwijderd..
User edit by jNoxx on 28-10-2013 @ 20:53:01 (95%)
djpatnl    posted on 29-10-2013 16:17

iVJ-Pro review

?

Na een paar dagen gespeeld te hebben met iVJ-Pro wil ik hier mijn bevindingen kwijt.

?

Na de eerste keer opstarten moet je even kijken waar je moet beginnen. Het is niet direct duidelijk dat de balk onderin tevens de knop is om verder te gaan naar een volgend scherm. Als je dat ??nmaal weet werkt dat erg fijn.

Ik had al veel video loops op mijn iPad in een album staan en dat album was snel toe te voegen.

Nadat ik in het hoofdscherm beland was zag het scherm er direct duidelijk uit. Links en rechts een kanaal ( layers ) om video of een afbeelding te zetten en in het midden een kanaal voor de on board camera?s.

Onder deze schermpjes is een slider van 0 tot 100% om aan te geven hoe hard het kanaal door moet komen. Ook is er een schermpje dat de main output naar extern beeldscherm laat zien. Links daarvan de parameters voor de filters en rechts beat detectie. Je kan daar de frequentie en decibel niveaus instellen voor de interne microfoon. Zodoende kan je voorkomen dat het geluid te hard binnen komt waardoor de beat detectie goed af te stellen is op gevoeligheid.

Helemaal links onderin zit een knop om tekst in te voeren die over de beelden heen gelegd wordt. Deze kan in een paar lettertypes en diverse groottes. Helemaal rechts onderin zit een knop functions. Hier kan je in een overlay diverse functies van de app zien en er zijn diverse manieren om contact op te nemen met de fabrikant van de app.

In het midden onderin een hele belangrijke knop voor filters. Er zijn video filters beschikbaar voor de on board camera?s en foto filters layer 1 en 2.

?

Conclusie:

De app ziet er functioneel uit. Na een hele korte wen periode kan je alle functies makkelijk vinden. De bediening loopt op mijn iPad 4e generatie erg soepel en is geen enkele keer vast gelopen. Als output heb ik via Airplay een AppleTV 3 gebruikt. De kwaliteit van de output ziet er goed uit. De beat detectie is een welkome aanvulling die ik in TouchViZ mis.

Ik kan het niet laten om iVJ-Pro met TouchViZ te vergelijken. De laatste heb ik al vaak gebruikt tijdens DJ sets. Ook vallen beide apps in dezelfde prijsklasse

Vooralsnog blijft TouchVis mijn favoriet vanwege de vele filter mogelijkheden. De filters in iVJ-Pro zijn niet van hetzelfde niveau als in TouchViZ en in iVJ-Pro zijn de filters niet toe te passen op de video loops. Daardoor zijn de variaties op bewegende beelden in TouchViZ bijna oneindig.

?

Ik zie graag effecten zien zoals Kaleidoscope, Light tunnel, Mirror, Rotate, enz

?

De tekst input is ook een zeer handige functie maar het zou leuk zijn als er op de tekst laag iets van beweging, rotatie, pulseren op de beat of iets dergelijks kan worden toegepast.

?

Ik realiseer mij dat dit pas de eerste versie is van iVJ-Pro en dat er nog veel aangepast kan worden.

Zoals ik al eerder schreef werkt de app goed en is overzichtelijk en functioneel, daar mankeert niets aan.

?

Ik zou dus willen zeggen: Ga zo door!!

En ik hou mij aanbevolen om nieuwe versies te testen of eventueel wat idee?n uit te wisselen.

?

Nogmaals bedankt voor de promocode en ik hoop dat je wat met mijn verslag kan.

jNoxx    posted on 30-10-2013 13:01
Beste DJPat,

Bedankt voor je review Happy, laughing Is zeer leuk om eens te zien wat andere er van denken buiten degene die er mee aan gewerkt hebben (zoals mezelf als coder).
We zijn aan het kijken om de interface iets 'easier' te maken zodat alles meer touch&feel krijgt, we kregen op een ander forum ook de opmerking dat de 'capps' op die sliders wegmoeten etc, dat mensen dat wel snappen.

Over de video filters, dezelfde filters als op de live cam waren in het begin beschikbaar, maar als je filters op de main cam & op de video's liet lopen kregen we vaak memory overloads als je teveel tegelijk ging spammen, en om slechte reviews te vermijden hebben we dit momenteel NIET in de versie gestopt, nudat de iPad Air & Retina iPad Mini uitkomen die double speeds hebben tov de 4, gaan we dit hoogst waarschijnlijk terug in kaart brengen (welk enkel op de nieuwe platformen), kwestie zodat het memory optimaal kan gebruikt worden zonder dat er lag/delay op het externe scherm zit.
Ook naar de filters zijn we nog aan het kijken, is vrij moeilijk om high quality filters op live camfeed te plaatsen, dus ik ben er mee bezig Winking my eye Maar toch bedankt voor dat stukje, we gaan even kijken wat we nog bij kunnen.
?
Ook de feature van de pulserende tekst stond op mijn todo lijst voor binnenkort, dus dat is een mooie aanvulling dat mensen het ook echt willen.
?
Alvast bedankt voor je reactie en misschien tot binnenkort! Happy, laughing

Mvg, Thijs
djpatnl    posted on 30-10-2013 20:53
Beste Thijs,

Misschien kan er een keus gemaakt worden welke filters er voor de live feed beschikbaar zijn en welke voor lokale video loops. Net zoals dat nu is bij een afbeelding.

Wat ik nog vergat te schrijven als wens is het volgende. Voor video loops in layer 1 of 2 zou een + en - voor de afspeel snelheid erg welkom zijn.
Het kan erg leuk zijn om bepaalde fragmenten versneld of vertraagd af te spelen.

Ik merk het wel als er updates zijn Happy, laughing

gr,
Pat

This is an old Topic

No new postings for 4.211 days.
 Post CommentThat would be 140.4 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

138 Users online: 20 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 47.532
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.655.283