Waar vind jij je tracks?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

guusvdblom29    posted on 10-10-2013 20:05
Hallo,

Ben al een tijdje actief in de hardstyle/hardcore scene, maar krijg steeds meer zin om iets anders te proberen (zoals house, electro of trance of zoiets dergelijks). Klinkt misschien heel stom maar ik zou gewoon niet weten waar ik moet beginnen, omdat ik gewoon te weinig verstand heb van andere genre's, dus daarom de vraag: hoe kom jij aan je tracks?/ waar vind je ze?/ hoe stel jij je playlist samen?/ welke site's/dj's volg je?.
Dus kortom waar vind jij je muziek en hoe kom jij aan je muziek. (dus niet waar je ze koopt of download, nee puur hoe je de titel van de track komt zegmaar)

Ben erg benieuwd hoe jullie je muziek kennis verbreden en welke site's jullie allemaal afsporen Happy, laughing

Groeten,
Guus van der Blom
(Intellium Happy, laughing)

What do you think about Waar vind jij je tracks? ??

Vote :   

Estacy    posted on 10-10-2013 20:18
2 members like this  Boxmeer!!! haha nog iemand uit de regio!

Oke in een nieuw genre stappen is erg moeilijk. Maar hier is wat ik je aanraad: Ga gewoon super, super veel DJ sets luisteren. In de trein, tijdens huiswerk, internet whatever. Kijk op het youtube kanaal van Boiler Room (BRTVOFFICIAL), sorteer bijv. op populairst en klik wat aan. Ook een goede site is Be @.tv.?

Op die manier kom je vanzelf achter artiesten die muziek draaien die je lekker vindt. Belangrijk: blijf open-minded! Staar je niet blind op genres, dat is echt niet interresant. Als iets onder house valt maar je zoekt techno, lekker boeiend zolang het lekkere muziek is.?

Als je die artiesten hebt die lekkere muziek draaien dan kijk je gewoon bij de comments, staat vaak een tracklist. Gebruik ook Shazam! super handig voor die ene track.

Zoek die tracks op op Beatport, kijk ook bij de reccomendations die zijn best goed!?

Zo bouw je vanzelf een heel uitgebreide bibliotheek op. Kijk ook gewoon in de genre top 10s, maar haal niet een hele top 10 binnen dat is niet origineel
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
p-wee    posted on 11-10-2013 09:12
1 member likes this  tja, eigenlijk heeft Estacy alles al gezegd!

veel sets luisteren! filmpjes cheken etc...
zoek een paar dj's op bv facebook of soundcloud...die posten sets, dus dan zie je regelmatig van alles voorbij komen...

je ontdekt vanzelf welke dj's bij je passen, daar duik je weer wat verder in.
tracklists in de gaten houden, en lekker aan het shazammen gaan Cool

ik check ook erg graag the boiler room, een echte aanrader!

dancetrippin'tv kun je bv ook zoeken, staat bijna alles van op youtube..
op Fb heb je volgens mij ook een page van techno live sets...kun je ook eens checken

beatport checken, ook decks.de hou ik vaak in de gaten...je hoeft niets te kopen, maar dan krijg je toch wat dingetjes mee...
Dyno    posted on 11-10-2013 12:43
2 members like this  Ook ik kom uit de hardcore/hardstyle scene en wat ik heb gedaan, is 1,5 jaar lang zoeken naar een stijl die het beste bij me paste, waar ik een prettig gevoel bij kreeg. Want je kan wel gelijk de Beatport Top 10 gaan draaien wat iedereen goed vind, maar uiteindelijk wil je wel iets draaien waar je zelf 100% achter staat en niet alleen maar omdat het nu eenmaal populair is ...
Ik ben zelf op tech house terecht gekomen, maar draai ook veel minimal en techno in mijn sets.
Inderdaad wat?Estacy zegt, staar je niet blind op 1 genre, als het in je set past, kan je het gewoon draaien.

En zoek niet alleen op beatport, maar kijk ook op andere portals zoals DJDownload, Juno Download, Traxsource, Dance Tunes, Audiojelly en Trackitdown (en er zullen er vast meer zijn).
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Tekhead    posted on 11-10-2013 23:59
1 member likes this  Ik kom nog uit de disco tijd en dat was zowat het enige g?nre populair bij de uitgaande jeugd en dat draaide ik ook in de discotheek tot +/- 01:00 uur, het moment dat de jongeren de laatste bus of tram namen richting huiswaarts, en dan bleven de wat ouderen bezoekers over en kwamen wat later ook de alternatieve feestgangers en kon ik mijn eigen smaak draaien en waren er ook geen requesters meer, ik draaide vanaf dat moment, SKA, New-Wave, Reggae, hetgeen wat de bezoekers ook verwachtte van mij, ik draaide toen nog door tot min. 06:30u en een goed jaar later tot +/- 11:00U en was daarmee de langst openzijnde discotheek in Antwerpen, setjes draaien van maar liefst 14 uur !!!! Dit is nu ondenkbaar uiteraard, en soms geloof ik het nog steeds zelf niet, maar zoiets lukt ook alleen maar als je op een bepaald tijdstip jezelf eens goed kan of moet laten gaan met je eigen favourite muziekstijl, helemaal los Happy, laughing

Wat ik dus bedoel, doe zoals hierboven meermaals vernoemd, gebruik je eigen muzieksmaak waar je je goed bij voelt, en probeer later desnoods een andere(n) stijl als je je niet meer goed voelt bij je eigen stijl.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
robgerrits25    posted on 13-10-2013 18:07
1 member likes this  Alles wat hierboven staat stem ik volledig mee in heb er ook eigenlijk niets aan toe te voegen.

zoek gewoon livesets van artiesten en luister ze vaak en luister naar de overgangen de effecten gewoon alles. zo heb ik dat ook gedaan.weet niet of iemand erop zit te wachten om mijn verhaal te horen maar ik vertel het toch ^^ ik ben begonnen met hardstyle waarbij ik zelf al snel tot de conclusie kwam dat dit het niet was dus ben ik doorgegaan naar de hardcore waar ik me inderdaad ook beter bij voelde. alleen vond ik de ''mainstream'' hardcore als ik het zo mag noemen dat was het gewoon net niet voor mij. en dat was dus ook niet wat ik ECHT graag wou en dus ben ik verder gegaan in de hardcore richting de darkcore zoals bijvoorbeeld F.Noize, Andy the Core, en Partyraiser. Dit is ook muziek die gewoon net wat harder gaat en daar moet je gewoon van houden. ik draai het omdat ik er gewoon helemaal van in me element raak en omdat ik er zelf gewoon soms kippenvel van krijg. dus laat je vooral niet tegenhouden door wat je nu draait want het is alleen maar ervaring wat je meeneemt. vooral doen wat je zelf leuk vind ik draai dan nu ook pas 3kwart jaar ofzo maar ik weet wel zeker dat dit de muziekstijl is die ik graag draai! ik heb je wel eens horen draaien guus bij operation raw en ik weet niet hoe lang je al draait maar je doet het goed en als je dat zo door kan zetten in het genre wat je graag wil dan kom je er wel!

This is an old Topic

No new postings for 4.229 days.
 Post CommentThat would be 141 months
or a whopping 11.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

157 Users online: 25 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 34.228
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.180