beste cdj's--> prijs vs kwaliteit
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pimmie4life    posted on 09-10-2013 14:21
Hee mede DJ's/ producers,

Ik heb een vraagje! Ik wil graag binnekort een setje gaan kopen van pioneer, met cdj's en een djm.
Het budget is ongeveer max 1750. (mag ?2e hands)
voor de Cdj's wil ik met cd en usb kunnen draaien.
ik wilde eerst 350's kopen maar daar heb ik een x mee gedraaid en vond ze echt niet relaxed werken...

wat is een goeie setup??

alvast thanxHappy, laughing

What do you think about beste cdj's--> prijs vs kwaliteit ??

Vote :   1 member likes this  

Estacy    posted on 09-10-2013 14:24
voor CDJ's, je zou voor zo'n 1400 euro CDJ 900s kunnen kopen, dit zijn gewoon prima spelers. Dan houd je dus 350 euro voor een mixer. Niet veel? valt wel mee, alleen moet je dan even voorbij Pioneer kijken. Er zijn tal van super kwalitatieve mixers voor 350 euro. Hell, mijn rodec was goedkoper.?

Wil je toch per se een helemaal Pioneer setje, dan is een CDJ 850 met een DJM 700, of als je goed zoekt een DJM 800 ook mogelijk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TimGrand    posted on 09-10-2013 17:05
Precies, je kunt een setje 900's voor ? 1.400,00 kopen, echter ga je je dan wellicht ergeren aan de mixer. Voor jouw budget is het misschien mogelijk om een setje 850's i.c.m. een DJM-800 te kopen, maar dan moet je Marktplaats goed in de gaten houden. Wil je pers? USB? Anders kun je een mooie set met CDJ-1000MK3's & DJM-800op de kop tikken!
?
En ja, in principe is geen enkele set van Pioneer slecht. Het is een kwestie van gevoel, wat past bij je. Je kunt eventueel kijken naar een digitale set (DDJ-SX). Dan hou je nog geld over voor een paar knappe monitors (als je die nog niet hebt) en je kunt later altijd nog een externe CD-Speler aansluiten (beschikt over een 4-kanaals mixer) Embarassed.

Succes!
Check: www.facebook.com/officialtimgrand
User edit by TimGrand on 09-10-2013 @ 17:07:42 (100%)
Snoey    posted on 09-10-2013 21:16
Beste prijs kwaliteit zijn een setje cdj800mk2 of cdj1000mk3 tweede hands.
?
Cdj850 is vanwege het display en het gebrek aan link niet ideaal met usb.
?
Een twee cdj900, kan je beter kijken voor een setje tweede hands cdj2000's.
?
Voor de mixer kan je beter doorsparen voor een tweede hands djm800.
?
?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
MarcoMartinez    posted on 09-10-2013 21:27
Ik heb zelf de cdj 850 gehad in combinatie met een djm 600, dit was een prima setup.
Een nadeel is echter wel dat je altijd 2 dezelfde usb moet hebben.

www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 10-10-2013 20:49
Waarom ga je niet voor een Pioneer XDJ-R1 kan je CD draaien een mixer met colour effects, Rekordbox ondersteuning, Hot Cue's, Het is een Controller, IPad Iphone onderstuening enz enz. Ben je voor rond de 1000 euro klaar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 10-10-2013 21:16
Poster: Dolivieira
Waarom ga je niet voor een Pioneer XDJ-R1 kan je CD draaien een mixer met colour effects, Rekordbox ondersteuning, Hot Cue's, Het is een Controller, IPad Iphone onderstuening enz enz. Ben je voor rond de 1000 euro klaar.

Ik heb daar eens mee aan't spelen geweest bij BAX, en ja ik vond da wel een gein ding, ?als je zoekt wat TS zegt lijkt deze controller mij de ideale oplossing en heb je nog mooi wat over voor andere gear.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Maracas    posted on 10-10-2013 22:21
Wel color effecten, maar geen effectenbak.. Zou hem voor mij niet worden. Ik zou toch gaan voor minimaal een djm800 mixer, en even doorsparen voor cdj2000. Ik zou zelf denk ik toch spijt krijgen als ik zoveel geld uit geef, en net niet heb wat ik als liefste zou willen.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Tekhead    posted on 10-10-2013 23:39
Poster: Maracas
Wel color effecten, maar geen effectenbak.. Zou hem voor mij niet worden. Ik zou toch gaan voor minimaal een djm800 mixer, en even doorsparen voor cdj2000. Ik zou zelf denk ik toch spijt krijgen als ik zoveel geld uit geef, en net niet heb wat ik als liefste zou willen.

Je kan er nog altijd een aparte effectenbak bijhangen ook !
Snoey    posted on 10-10-2013 23:41
Poster: MarcoMartinez
Ik heb zelf de cdj 850 gehad in combinatie met een djm 600, dit was een prima setup.
Een nadeel is echter wel dat je altijd 2 dezelfde usb moet hebben.

?
Een DJM-600 is outdated, je mist colour FX.?
?
Een DJM800 komt het meeste in de buurt van een 900Nexus. Als je niet van de Nexus opties gebruik wilt maken of het daar geen budget hebt is er in de basis bijna geen verschil. (verschil tussen de djm600 en djm800 was veel groter dan het verschil dat ik merkte met de vervanging voor een djm900 van de djm800).
?
CDJ850 is het net niet. Maar ik ben bang dat je voor 1750 het niet redt om twee tweede hands cdj900's / 2000's te vinden. Ik denk zelfs dat 850's lastig gaan worden. (mensen vragen echt hoge bedragen voor spelers en het blijft me verbazen wat mensen er voor bieden).?
?
Met controllers heb ik geen ervaring, ik heb de keren dat ik de kans had er mee te spelen met 5 minuten er weer genoeg van. Dat komt vooral omdat je met een laptop scherm werkt. Maar misschien kan jij daar wel aan wennen, dan is zo een controller nog best leuk. Volgens mij zijn die eerste generatie controllers (die serato en traktor versie) behoorlijk in prijs gedaald sinds er een x aantal nieuwe controllers op de markt zijn gekomen.
Snoey    posted on 10-10-2013 23:42
Poster: Tekhead
Je kan er nog altijd een aparte effectenbak bijhangen ook !

?
Heb je gezien wat die krengen kosten! RMX-1000 en de EFX-1000.?
Tekhead    posted on 11-10-2013 00:06
Poster: Snoey
?

2de hands misschien ?
Maracas    posted on 11-10-2013 00:34
Maar dan nog, ik ben dan wel iemand die echt gebruik maakt van de effectenbak in een DJM, als het je niet boeit, dan maakt het ook eigenlijk niet zoveel uit. Minimale zou wel color effects zijn. Aparte effectenbak is leuk uiteraard, maar als je het spul koopt met oog op de toekomst dat je wellicht in clubs wilt draaien, is het wel erg handig om een gangbare set te hebben die ze ook in de clubs gebruiken
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Estacy    posted on 11-10-2013 00:47
Ik vondt die R1 niet zo veel. Jogs: release was tjsa... Bij gebruik met CD/usb stick: browsen op zon klein schermpje met zo weinig regels: werkt niet fijn. Hot cues: hoezo gebruikt Pioneer opeens de Denon methode om cuepoints te zetten?
Bouwkwaliteit voelde wel goed, effecten klonken cheesy maar werkten wel makkelijk.

Fisher price in vergelijking met CDJ 900/2000 laat dat duidelijk zijn.

Ik zou 2x CDJ 900 halen en wat je overhoudt aan een simpele mixer uitgeven, een DJM 250, Ecler Nuo series, Rodec MX180mk3, Denon DN-X1500, Xone 42 misschien, Vestax PMC 280 kan ook nog
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LouisCasper    posted on 11-10-2013 00:52
Als je een Pioneer XDJ-R1 koopt met een RMX-1000 hou je nog steeds zo'n 200 euro over, en dan heb je wel effe een hele veelzijdige set in huis.
http://www.louiscasper.com
Martullia    posted on 11-10-2013 01:11

?

Er zijn meer effectenbakken dan alleen die van Pioneer een korg kaos qoad pad is bijvoorbeeld nog wel betaalbaar.
WestCoast_    posted on 11-10-2013 16:57
ik heb eergister 2 cdj2000's opgehaald en heb vandaag een nieuwe djm900 gehaald,
en schrik niet die 2000's heb ik opgehaald voor 1600 euro voor allebei! ik heb daarvoor wel 2 weken elke dag marktplaats in de gaten gehouden maar was zeker wel blij toen ik ze had, er zijn bepaalde mensen die niet om het geld zijn en die die dingen gewoon best goedkoop aanbied! en ik hoor jullie denken dan is er vast iets mee of geen garantie maar ik heb nog 1,5 jaar garantie en ze zaten in de doos met handleiding etc.. rekordbox licentie nog niet gebruikt alle kabels erbij en de factuur! dus ze zijn er wel degelijk, en idd als ik jou was zou ik tog doorsparen en elke dag fv kijken kost 10 minuutjes van je tijd en als je ook zo'n soort aanbieding vind zoals mij kan je altijd nog proberen te zakken met de prijs zodat je weer meer overhoud voor de mixer, succes ermee!
w.blom
Tekhead    posted on 11-10-2013 23:34
Poster: Martullia

?

Er zijn meer effectenbakken dan alleen die van Pioneer een korg kaos qoad pad is bijvoorbeeld nog wel betaalbaar.

Idd, en op je mixer staan ook effecten zat, al moet gezegd dat die RMX-1000 toch een leuk en leip ding is.

User edit by Tekhead on 11-10-2013 @ 23:35:39 (1%)
Dolivieira    posted on 12-10-2013 12:38
Ik ben toch van mening dat de XDJ-R1 niks mist vooral als je er ipad bij doet. Dan heb je alles wat je nodig hebt. Rokordbox ondersteuning. Colour effects (Noise, Crush, Filter, Pitch), 4 effecten per deck(Echo, Trans, Flanger en Roll) op de ipad kan je ze ook nog combineren. Needle Search, loops zoals de grote spelers, hotcues zolas op de CDJ 2000 & CDJ 2000 nexus, Sync, Quantize, Sampler, CD Spelers, Artwork op de Display van je Ipad.?

Kijk grotere jogs is leuk. maar waarvoor gebruik je de jog als je geen scratch DJ ben. Voor te benden, toch. Dat gaat prima met die dingen. En ik heb DJ zien scratchen op een Native Intrument S4. Dus daar hoef je hem ook niet voor te laten staan.?
Om nou eerlijk te zijn waarom moet je zoveel geld uitgeven op CDJ 2000 of CDJ 2000 nexus te hebben om thuis te kunnen draaien is onzin. Als je het geld heb en je doet er niks mee of je heb elke week 4 borkingen dan zou ik zeggen doen. Maar ik zelf CDJ 900s en draai wel minstens 2 keer per maand op CDJ2000s en CDJ 2000 nexus en moet zeggen buiten de hot cues en kleuren scherm mis ik niks.

Westcoast heeft een koopje dan zou ik het ook doen om de top in huis te halen. Kijk heb ook nieuwe DJM2000 voor ?1599 op de kop kunnen tikken. Als die er niet stond had genoegen genomen met een DJM850. Want daar ging ik voor. Wou graag een DJM met geluidskaart er in en had daarvoor DJM700 waar ik veel pleziek van heb gehad. Toen ik mijn CDJs ging halen kon ik kiezen voor de CDJ2000 en de CDJ900. CDJ 2000 nexus was er nog niet. Ben toch masr voor de CDJ900 gegaan en met het geld wat ik daarvoor uitspaarde een RMX 1000 voor gehaald. En heb ook nog EFX1000 staan. En heb er geen spijt van daarnaast heb traktor en 2 x1s. Dus heb hotcues. Maar alles beetje bij beetje gekocht. Heb daarnaast ook mijn SL1210MK2s nog. Maar het gaat niet om wat voor gear je hebt maar om wat je er mee kan. Op een DJM zit nou eenmaal een overkill van effecten Waarvan jeer verschillende niet gebruikt.?

TSer kijk goed wat je nodig hebt. CDJs zijn leuk. Maar staar je er niet op dood. Vooral als nu net begint met draaien. Hetzelfde geld voor de merk pioneer. En als je dan toch Pioneer wil hebben kijk ook goed rond naar 2 de hands of aanbiedingen.
User edit by Dolivieira on 12-10-2013 @ 19:04:48 (100%)
Dolivieira    posted on 12-10-2013 13:34
Poster: Tekhead
2de hands misschien ?

2de hands zijn ze haast niet te vinden en als je ze wil verkopen dan willen mensen er bijna niks voor geven. Heb dat mijn EFX1000 ook gehad. Willen ze er maar hoog uit ?200 euro voor geven. Ben achteraf blij dat ik hem nog heb. En ik heb van John Digweed geleerd wat je er allemaal nog meer mee kan. Pauke vet apparaat. Kan dingen die de RMX 1000 weer niet kan en andersom geld dat ook.
User edit by Dolivieira on 12-10-2013 @ 18:58:27 (55%)
Tekhead    posted on 19-10-2013 23:27
2de hands zijn ze haast niet te vinden en als je ze wil verkopen dan willen mensen er bijna niks voor geven. Heb dat mijn EFX1000 ook gehad. Willen ze er maar hoog uit ?200 euro voor geven. Ben achteraf blij dat ik hem nog heb. En ik heb van John Digweed geleerd wat je er allemaal nog meer mee kan. Pauke vet apparaat. Kan dingen die de RMX 1000 weer niet kan en andersom geld dat ook.

Komt wss ook omdat met met de huidige dj software al vele fx mogelijkheden heeft zodat de meeste de oudere fx bakjes niet meer interessant vinden, stom eigenlijk want zoals je aangeeft kan men met deze bakjes zoveel meer dan de meeste weten.
hans1977    posted on 27-10-2013 16:26
Snoey    posted on 30-10-2013 23:18
Met die wil ik nog wel een weekje spelen, kijken of het bevalt.
?
Maja dat kan niet zonder te kopen. En 1000 euro vind ik toch wel duur om iets te proberen, zeker omdat geen stand alone aparaat is en altijd een laptop nodig heeft. En ik ga der ook niet een uur voor in de trein te zitten om het te proberen in een show room met een verkoper in me nek.
Winston    posted on 31-10-2013 13:14
........... Ben achteraf blij dat ik hem nog heb. En ik heb van John Digweed geleerd wat je er allemaal nog meer mee kan. Pauke vet apparaat. ....

Ik wist niet dat John Digweed workshops gaf.

Bedoel je niet James Zabiela?
Tic Toc
Dolivieira    posted on 01-11-2013 16:40
Nee, die geeft geen workshops maar ik heb hem dingen zien doen moet dat ding dat ik niet kon en die heb ik uitgevogeld hoe die dat deed.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

139 Users online: 17 Guests (122 Unknown)
Pages generated today : 27.540
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.764.055