Welk digitaal dj programma?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzje    posted on 05-10-2013 21:04
Welke digitaal DJ programma zouden jullie mij adviseren:
-Traktor pro
- Serato Scratch live
-Algoriddim DJay
of hebben jullie nog andere suggesties?

Een laptop en controller heb ik al op het oog.
Alvast heel veel dank voor jullie reactie

What do you think about Welk digitaal dj programma? ??

Vote :   

RyanSilva    posted on 05-10-2013 21:13
Traktor Pro all the way!?Cry
http://twitter.com/djryansilva
Bambilaner    posted on 05-10-2013 21:13
De twee eerste zijn veruit de meest gebruikte. Van het derde heb ik zelfs nog niet gehoord...
?
Ze verschillen totaal in workflow, dus ik raad je aan ze eens even uit te testen. Je zal al gauw het een boven de andere verkiezen. Dus zoek misschien een winkel waar je ze kan testen, of ze bij kennissen testen...

edit: Ik heb die Algoriddim eens gecheckt en die lijtk me toch een stuk minder professioneel dan de andere twee... Ik ben persoonlijk een tevreden Traktor-gebruiker. Al zo'n 6 jaar!
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 05-10-2013 @ 21:18:24 (60%)
BassJunkie-    posted on 05-10-2013 22:21
Ik raad je 100% Traktor Pro aan, de ideale dj software!
Music Is My Live!
Tekhead    posted on 05-10-2013 23:21
Traktor en Serato zijn de meest gekende samen met Virtualdj. Waar Traktor in Nederland altijd de marktleider was/is, lijkt het alsof Pioneer meer en meer de Seratokaart trekt met hun nieuwe gear, benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor traktor vs Pioneer, Virtualdj is een heel goed systeem maar minder populair bij de pro-dj's.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixuel    posted on 06-10-2013 09:03
-Traktor pro - Mijn favorite en makkelijk te linken met de CDJ 2000 cd spelers.

- Serato Scratch live - Heb ik zelf nog niet gebruikt maar ik denk dat het meer voor de Scratch DJ's is Happy, laughing

-Algoriddim DJay - Makkelijk om een playlist in te maken om vanzelf te laten afspelen en dan evt te beinvloeden met je Ipad of iPhone.

Virtual DJ is eigenlijk een prima software maar niet iets wat je bij veel dj's terug zult zien

Ik hoop dat je hiermee genoeg info hebt. Succes Winking my eye
Music is so wonderful !
FASA    posted on 06-10-2013 18:37
Ik ben trouw Serato gebruiker en vind het persoonlijk fijner dan traktor. Maar zoals je ziet, ook genoeg traktor aanhang hier (zelfs meer dan Serato denk ik).
?
Waar Traktor heel uitgebreid is met sample decks, effecten enzv, is Serato meer gericht op het recht toe recht aan mixen. Al zie je hier ook weer dat Serato sinds een tijdje ook met effecten en extra decks werkt dus het maakt elkaar niet heel veel meer. Om 1 of andere reden heb ik het idee dat de House/techno dj's meer neigen naar Traktor waar Hiphop/dubstep/breakbeat dj's meer naar Serato trekken.
?
Ook dit is maar een persoonlijk vermoeden. Ik ben zelf begonnen met Dubstep/Drum & bass draaien op Serato en ben nu meer Techno gaan draaien maar ook dit gaat natuurlijk prima met Serato. Als ik me niet vergis draait Dave Clarke bijvoorbeeld ook Serato en ondanks dat Carl Cox reclame doet voor traktor zie je bij hem ook regelmatig een serato scherm voor zijn neus.
?
Conclusie: kijk wat je voorkeur heeft.
?
Check verder ook Reloop spin/mixvibes cross (zelfde programma alleen andere kleuren) Ontzettend stabiel en stuk goedkoper! Wel ook minder uitgebreid.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Dolivieira    posted on 06-10-2013 18:49
Traktor Pro gebruik ik zelf en is een zeer goed programma.

Serato Scratch Live bestaat eigenlijk niet meer. Alles is nu Serato DJ geworden. En is ook heel goed. Heb deze ook maar gebruik hem amper omdat ik al met Traktor werk. Maar serato is gewoon ook goed. De derde heb ik wel mee geexpermenteerd maar te weinig om daar een oordeel over te geven.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
FASA    posted on 06-10-2013 20:34
Klopt niet helemaal volgens mij, Serato Scatch = timecode Serato DJ = controllers.?
of heb ik wat gemist?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Estacy    posted on 06-10-2013 20:42
ja t is compleet omgegooid

http://djworx.com/serato-scratch-live-scratched-serato-dj-1-5/
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 07-10-2013 02:21
Poster: Dolivieira
Traktor Pro gebruik ik zelf en is een zeer goed programma.

Serato Scratch Live bestaat eigenlijk niet meer. Alles is nu Serato DJ geworden. En is ook heel goed. Heb deze ook maar gebruik hem amper omdat ik al met Traktor werk. Maar serato is gewoon ook goed. De derde heb ik wel mee geexpermenteerd maar te weinig om daar een oordeel over te geven.

Verdwijnt ITCH dan ook ?
Dolivieira    posted on 07-10-2013 23:02
Ja alles gaat over in Serato DJ. Maar beter ook. Maak het overzichtlijker en heb een layout.
Tekhead    posted on 07-10-2013 23:53
Poster: Dolivieira
Ja alles gaat over in Serato DJ. Maar beter ook. Maak het overzichtlijker en heb een layout.

Zal dit niet een stevige oorlog opwekken tussen N.I. en Rane ?? Serato-dj is toch gratis te downloaden en bijna alle nieuwe controllers eav van oa Pioneer zijn serato-dj voorbereid, wat nieuwe gebruikers toch veelal voor Serato-dj zal doen kiezen ipv ze te mappen voor Traktor en de software daarvoor aan te schaffen, ben eens benieuwd wat de reactie hierop zal zijn van N.I.
kurtpke    posted on 22-11-2013 17:04
Keuze moet je vooral zelf maken.
?
Ik ben digitaal gegaan met Traktor Pro.
Ik heb een S2 controller die ik gebruikte voor zalen waar er geen cdj's stonden.
Zodra er cdj's aanwezig waren draaide ik via timecode.
?
Na een jaar draaien met Traktor toch overgeschakeld naar Serato Scratch Live met SL2 (timecode).
Timecode is veel nauwkeuriger dan Traktor en voor mij leuker werken. ?Ik had al paar keer raar gedrag gehad van mijn soundcard bij Traktor en het vertrouwen was niet meer 100%.
Serato heeft een leuke workflow en ik heb me ook paar dicers aangeschaft om in relative mode snel mijn cuepunten etc op te roepen, werkt zalig!

Binnenkort (februari 2014) ondersteunt Serato dj ook de SL soundcards en dus ook Timecode.
Dan is er terug 1 pakket voor timecode en controller.
?
Verder gebruik ik ook Rekordbox van Pioneer.
Waar ik zelf installatie voorzie zet ik steeds cdj 2000 (Nexus) verbonden via Lan en plug ik daar ook mijn MBP op in en dat geeft nog een leukere werkflow. ?Terug alle info op mijn display van de cd speler en niet meer op mijn computerscherm Thumbs Up.
?
Traktor gebruik ik soms nog eens thuis in combinatie met mijn S2 controller maar vanaf februari zal dit ook verleden tijd zijn.

Grtz
P
?
be surprised
User edit by kurtpke on 22-11-2013 @ 17:05:24 (4%)
Tekhead    posted on 23-11-2013 01:44
Poster: kurtpke
Keuze moet je vooral zelf maken.
?
Ik ben digitaal gegaan met Traktor Pro.
Ik heb een S2 controller die ik gebruikte voor zalen waar er geen cdj's stonden.
Zodra er cdj's aanwezig waren draaide ik via timecode.
?
Na een jaar draaien met Traktor toch overgeschakeld naar Serato Scratch Live met SL2 (timecode).
Timecode is veel nauwkeuriger dan Traktor en voor mij leuker werken. ?Ik had al paar keer raar gedrag gehad van mijn soundcard bij Traktor en het vertrouwen was niet meer 100%.
Serato heeft een leuke workflow en ik heb me ook paar dicers aangeschaft om in relative mode snel mijn cuepunten etc op te roepen, werkt zalig!

Binnenkort (februari 2014) ondersteunt Serato dj ook de SL soundcards en dus ook Timecode.
Dan is er terug 1 pakket voor timecode en controller.
?
Verder gebruik ik ook Rekordbox van Pioneer.
Waar ik zelf installatie voorzie zet ik steeds cdj 2000 (Nexus) verbonden via Lan en plug ik daar ook mijn MBP op in en dat geeft nog een leukere werkflow. ?Terug alle info op mijn display van de cd speler en niet meer op mijn computerscherm Thumbs Up.
?
Traktor gebruik ik soms nog eens thuis in combinatie met mijn S2 controller maar vanaf februari zal dit ook verleden tijd zijn.

Grtz
P
?

Het zijn de 2 grootste en beste ook denk ik, in Belgie heeft voor TC, Serato altijd het meest populaire geweest, in Nederland was/is Traktor de grootste, maar denk niet dat Traktor kwalitatief minder is dan Serato. Ik weet niet wat de reden juist is, maar klaarblijkelijk verwedden de meeste merken hun geld op Serato-dj als je kijkt hoeveel controllers er Serato-dj als standaard SW gemaakt worden, lijkt me dat N.I. snel moet reageren om hun marktpositie te kunnen behouden.
Aziaat    posted on 24-11-2013 05:47
Ben zelf begonnen met Traktor en ben er heel tevreden over.
Ik ga wel niet akkoord met Tekhead dat Serato populairder zou zijn. Ik zou net het omgekeerde zeggen. Heb namelijk in mijn hele carri?re slechts 4 dj's gezien die gebruik maakten van Serato Scratch Live/Serato DJ. Voor iemand die bijna wekelijks draait de afgelopen 4/5 jaar toch wel verrassend weinig denk ik zo...

Traktor in combinatie met een Kontrol X1 is wel een hemelse set-up, gelijk met wat je draait (cdj's, turntables, solo-laptop, controller, ...) het werkt altijd prettig.

Maar zoals de rest raad ik je aan om ze gewoon beide te testen.
Dolivieira    posted on 24-11-2013 12:24
TS er nogmaals. Het zijn allemaal kwalitatief goede programma's. Serato en traktor zijn allebij super betrouwbaar. Serato en Traktor zijn even populair. Vroeger was Serato ver uit de duurste maar dat is niet meer zo, tenzij je timecode wil draaien dan is hardware toch wel duur. Maar via een controller krijg je hem meestal er bij of je heb Serato DJ intro die je makkelijk kan upgraden naar Serato DJ. Masr geloof me heb ze allebij in bezit en het zijn betrouwbare software. Ik gebruik namelijk Traktor het meest. Maar jij zou zelf moeten researchen en eventueel testen wat voor jou het beste werkt.

This is an old Topic

No new postings for 4.187 days.
 Post CommentThat would be 139.6 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

139 Users online: 15 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 39.655
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.712.607