Pioneer DDJ-SP1 & DJM-900SRT
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 05-09-2013 09:22
Vandaag een dubbele aankondiging van twee verschillende producten die in combinatie met Serato DJ mixsoftware gebruikt kunnen worden.

DDJ-SP1
Dit is een add-on controller voor Serato DJ die gebruikt kan worden in combinate met decks (CDJ of draaitafels) en een mixer (zoals DJM-900SRT). Met de DDJ-SP1 zijn de alle functies van Serato DJ aan te sturen echter zonder jog wheels, voor scratchen en pitch benden worden decks/draaitafels gebruikt.

Wie bekend is met de DDJ-SX zal gelijk snappen hoe het toestel werkt, het is feitelijk een kleinere variant hierop. Direct valt de degelijkheid van de behuizing op, gelijkend op de robuuste DDJ-SX.

Features waarvoor onder andere knoppen gemapt zijn, zijn de 6 samples, 8 Hot Cues en meer dan 30 effecten (powered by Izotope). De computer/muis hoeft niet gebruikt te worden, alles wordt bedient met de SP1. De Pads zijn aanslag gevoelig waardoor het volume van de samples beinvloed wordt door de kracht van de aanslag van de pad.

Er komt een statief (T-U101) beschikbaar die als optie gekocht kan worden. Er wordt bij de DDJ-SP1 een voucher meegeleverd om de video plugin te verkrijgen twv 119,- incl.

DDJ-SP1, adviesprijs 335,- exclusief BTW (~399,- incl BTW).
Verwacht begin uitlevering : eind van oktober 2013

DJM-900SRT
De DJM-900 behoeft denk ik geen verdere introductie, deze mixer is inmiddels standaard uitrusting voor de meeste clubs en evenementen. De DJM-900SRT heeft alle features en specificaties van de DJM-900NXS maar heeft geavanceerde ingebouwde Serato geluidskaarten zodat hij direct gebruikt kan worden met Serato DJ. De DJM-900SRT wordt gebruikt met decks (CDJ/draaitafels) en de computer wordt met USB rechtstreeks op de mixer aangesloten en heeft niet meer een additionele Serato breakout box nodig. Het geluid wordt dus rechtstreeks vanuit Serato uitgestuurd over de geluidskaarten in de DJM-900SRT.

Als de ingebouwde ProDJ-Link in de DJM wordt aangesloten op CDJs die ook ProDJ Link hebben (CDJ-2000nxs en CDJ-900) kan de Serato Beatgrid gebruikt worden om de timing van de effecten te quantizen (gelijk te laten lopen), hierdoor lopen de effecten dus altijd in sync met de tracks.

DJM-900SRT, adviesprijs 1847,- excl. BTW (~2199,- incl BTW)
Verwacht begin uitlevering : eind van oktober 2013

Lees meer hier : DJM-900SRT en DDJ-SP1
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer DDJ-SP1 & DJM-900SRT ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 05-09-2013 09:27
LOL, ik was eerder Jeroen Winking my eye hehehe
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Lead    posted on 05-09-2013 09:47
Ja, maar met mij kijken mijn japanse/europese collega's mee, dus kan nooit (veel) eerder zijn dan vrije journalisten... En? als Serato rond 2-en vannacht al iets publiceert waar ze mee hadden moeten wacht kan ik niet anders dan wachten Winking my eye
Let the BASS be louder
Estacy    posted on 05-09-2013 11:04
So hej, lekkere zet Pioneer! In Amerika draaien bijna alle DJ's met Serato. Een mixer die voor clubs dat gekloot met die serato kaarten weghaalt, die gaat verkopen als een tiet. Zet er wel een fatsoenlijke crossfader in, of de mogelijkheid voor een andere crossfader.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ywe    posted on 06-09-2013 07:56
is dat ook niet gebeurd? Ik zou zo'n SP1 wel willen zien als TP1.... Maar ja daar heeft Native Instruments al de X1 voor
Estacy    posted on 06-09-2013 12:30
in de schaduw van deze mixer heeft Rane ook een nieuwe mixer gelanceerd, de Rane 64. een 500 dollar goedkopere 68 en dus een concurrent van deze mixer. MAAR: de Rane heeft w?l 2 USB poorten dus DJ's kunnen makkelijk switchen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 06-09-2013 15:57
die RANE 64 is in Nederland toch niet te koop? de SL2, SL3 en SL4 gaan binnenkort (2014) volgens mij via dezelfde importeur die ook novation en serato tijdcode vinyls doet.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Tekhead    posted on 09-09-2013 00:08
T lijkt me duidelijk dat Pioneer de kaart van Serato trekt Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

45 Users online: 6 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 17.872
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.782.286