Beatmatchen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

WestCoast_    posted on 12-08-2013 16:37
hallo andere Dj's
ik heb een vraag maar niet voormezelf het is voor me neefje hij zag mij bezig en was ook gelijk helemaal weg van het dj'en,
zijn keus vond ik en wou het wel uitleggen en hem wat aanleren.
ik beat match zelf op me gehoor maar hem lukt dat niet op 1 of andere manier hoort hij het niet.
dus mijn vraag hoe kan je het makkelijkst beatmatchen op reloop spelers? aangezien de BPM counters blijven veranderen op die dingen.. heeft iemand tips of iets?
w.blom

What do you think about Beatmatchen ??

Vote :   

NIELSNOIR    posted on 12-08-2013 16:51
Hee,

Als het je neefje het beatmatchen de eerste keer gelijk op gehoor was gelukt is hij de nieuwe Armin.
Maar vooral blijven oefenen en oefenen en oefenen en nog een paar keer oefenen.
Als het dan nog echt niet lukt.. kun je met bijv. virtual dj alle tracks scannen op BMP, daarna maak je folders op je usb stick met 128 bmp/130 bmp/150 bmp enzovoorts.. of als je spelers geen USB ondersteunen maak je een cd met alleen maar tracks met 128 bmp of alleen maar tracks met 150 bmp. Als je dit gedaan hebt kun je zelf 2 nummers van de zelfde BMP op je decks zetten en gaan mixen. of als de ene track 128 bmp is en de andere 130 kun je het tempo van 128 naar 130 veranderen door
+ 2.0 BMP af te lezen op de display van Reloop (deze klopt wel).
Maar ik zeg het nog maar een keer.. blijf gewoon oefenen op gehoor dat zul je toch moeten kunnen (in mijn ogen) als je echt door wil gaan met draaien.

Ik hoop dat dit een beetje geholpen heeft.

Mvg,

NIELS NOIR
http://www.facebook.com/Nielsnoir
Estacy    posted on 12-08-2013 16:55
blijven oefenen, en check even deze video, dit is veruit de snelste manier als je begint.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NlB_OQ9bZbg[/youtube]

en blijf vooral oefenen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Pur-D    posted on 12-08-2013 20:39
Was er al gezegd dat je veel moet oefenen? Foot in Mouth

Grappig filmpje Estacy
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Snoey    posted on 13-08-2013 19:56
Elke dag een uurtje na een goede uitleg moet genoeg zijn...
?
Daarnaast is beatmatchen tegenwoordig totaal niet meer belangrijk. Zal hem eerder leren produceren.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Snoey    posted on 13-08-2013 20:00
Poster: Estacy
lijven oefenen, en check even deze video, dit is veruit de snelste manier als je begint.

http://www.youtube.com/watch?v=NlB_OQ9bZbg

en blijf vooral oefenen

?
Was die draaitafel geluidjes helemaal vergeten, eerste beat zoeken afremmen etc! Dat was nog best leuk vroeger..
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tekhead    posted on 13-08-2013 23:10
Inderdaad, denk ik ook
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 13-08-2013 23:36
als je gewoon de goede tracks erin gooit is beatmatchen idd helemaal niet interessant. althans, voor een allround/club DJ. Bovendien is de hedendaagse mainstream house zo gemaakt dat je ook niet hoeft te mixen. gewoon het begin van de opbouw van je nieuwe track erin gooien en de oude track weg. voila een succesvolle overgang.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
WestCoast_    posted on 14-08-2013 10:52
jaa zo doe ik het meestal ook haha en dat al vanaf ik begonnen ben, en krijg alleen maar positieve reactie's.
beatmatchen is met de juiste tracks idd helemaal niet moeilijk maar als je 2 verschillende tracks met verschillende bmp's heb is het wel wat lastiger.
w.blom
Gerdo    posted on 14-08-2013 12:33
Poster: WestCoast_

beatmatchen is met de juiste tracks idd helemaal niet moeilijk maar als je 2 verschillende tracks met verschillende bmp's heb is het wel wat lastiger.

Als je veel oefend dan is het niet moeilijk meer.
djpatnl    posted on 17-08-2013 08:21
Gewoon eerst oefenen met twee dezelfde nummers met de pitch op 0. Dan op verschillende plaatsen proberen in te mixen. Je hoeft dan alleen maar met de platter de beats gelijk te krijgen zonder de pitch control te gebruiken. Als je dat onder de knie hebt ga je van de eerste speler de pitch iets verschuiven en probeer dan de andere gelijk te krijgen.

Als dat goed gaat dan ga je verschillende nummers matchen.

Als je het met 2 dezelfde nummers met de pitch op 0 niet voor elkaar krijgt dan ligt je talent blijkbaar ergens anders Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.286 days.
 Post CommentThat would be 142.9 months
or a whopping 11.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 19 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 43.610
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.716.562