Poster: main
Daar was ik er een van! Lijkt mij altijd interessant
Poster: bambamstudio
weet jij waar dat oude topic staat? kan um nergens vinden...
Poster: HouseContainer
Vorige topc:?////www.djresource.eu/Forum/topic/22195/highlight/
Poster: macmiata
Bambam, het is een uur rijden voor me, maar ik wil het proberen. Welke data heb je al geprikt? Ik kan vaker week dan weekends...
Ik zie je al op synthday 2013, denk ik...
Rustig maar. In boze Bambam, daar heeft niemand wat aan.
Ik wacht dus af. Synthese dus. En wat nog?
Ik ken de term niet. Iets dat me doet begrijpen hoe ik een extra laag over 'iets' leg zonder dat 't stoort en meerwaarde geeft. Voor iemand die geen noten leest en geen keys kan spelen.?
Of dat nu beats of noten zijn. De theorie achter layeren, bestaat dat? Wat je wegfiltert, waarom, waar een gat valt en met wat je dat dan weer vult. De termen van alle lagen. Ik weet nog steeds niet wat stabs, pads zijn. Stabs kan ik googlen, pads? Geen idee. Mijn xoxbox is een bass synth. Ik haal er anders flink wat blieps uit. Blijft dat dan de 'bass' in een track? Dat soort dingen brengt me in de war.
En is bij synthese compressie incl? Vast niet. Sidechainen dus, enz.
Het zou ook cool zijn om eens een beat loop uit te rekken tot track met bass, lead enz. Maar dat past vast niet even in 3u les
Nog idee?n?
Analoge gear midi syncen en opnemen in Live.(denk 808 - 909 en 303 style) Zodat je max fun hebt met knoppen draaien en toch na de opname(s) je in de DAW kan uitleven. De workflow. Hoeveel dubs maak je zodat je achteraf alle kanten uit kan. En neem je dan op of stuur je midi naar de gear om max te kunnen blijven tweaken. Daar wil ik meer inzicht in.
Poster: NIELSNOIR
Synthday 2013 ?? is dit zoiets als dancefair, want dat heb ik ook net gemist
Rustig maar. In boze Bambam, daar heeft niemand wat aan.
Ik wacht dus af. Synthese dus. En wat nog?
Ik ken de term niet. Iets dat me doet begrijpen hoe ik een extra laag over 'iets' leg zonder dat 't stoort en meerwaarde geeft. Voor iemand die geen noten leest en geen keys kan spelen.?
Of dat nu beats of noten zijn. De theorie achter layeren, bestaat dat? Wat je wegfiltert, waarom, waar een gat valt en met wat je dat dan weer vult. De termen van alle lagen. Ik weet nog steeds niet wat stabs, pads zijn. Stabs kan ik googlen, pads? Geen idee.
Het zou ook cool zijn om eens een beat loop uit te rekken tot track met bass, lead enz. Maar dat past vast niet even in 3u les
Nog idee?n?
Analoge gear midi syncen en opnemen in Live.(denk 808 - 909 en 303 style) Zodat je max fun hebt met knoppen draaien en toch na de opname(s) je in de DAW kan uitleven. De workflow. Hoeveel dubs maak je zodat je achteraf alle kanten uit kan. En neem je dan op of stuur je midi naar de gear om max te kunnen blijven tweaken. Daar wil ik meer inzicht in.
Of dat nu beats of noten zijn. De theorie achter layeren, bestaat dat? Wat je wegfiltert, waarom, waar een gat valt en met wat je dat dan weer vult. De termen van alle lagen. Ik weet nog steeds niet wat stabs, pads zijn. Stabs kan ik googlen, pads? Geen idee.
Poster: NIELSNOIR
Synthday 2013 ?? is dit zoiets als dancefair, want dat heb ik ook net gemist
Nee dit is een dagje leden ontmoeten van het synthforum. Met of zonder gear in een zaaltje ergens in NL
Zie het maar vrijblijvend en kleinschalig.