Crossover & composer regelen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 05-08-2013 22:23
Beste DJR,

Sinds vandaag is men PA setje compleet ! Ik ben er eerst en vooral echt blij mee, maar...

1) Ik heb een behringer composer pro-xl mdx2600, ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen, maar het is echt chinees voor mij. Kan iemand proberen uitleggen voor wat alle knopjes dienen (in makkelijkere taal) en zeggen op welke waarde ik ze allemaal moet zetten Happy, laughing

2) Met de crossover kan ik wel overweg, ik vraag me alleen af op welke waarde ik de highs van de lows moet scheiden (nu staat het rond de 140Hz).?

3) Als er iemand nog tips of tricks heeft om de bas en de highs perfect op elkaar af te stellen, altijd welkom Happy, laughing

What do you think about Crossover & composer regelen ??

Vote :   1 member likes this  

Sample-D    posted on 07-08-2013 15:17
bedankt voor de hulp...
Estacy    posted on 07-08-2013 16:12
Voor die crossover: Check de frequency range van je bass speakers. 100hz is een vrij standaard crossover punt omdat 100hz ongeveer de grens is waar lage tonen omnidirectioneel worden (je kunt dus niet horen waar ze vandaan komen) dit is handig omdat je dan je subs bijv. langs elkaar in een hoek kunt zetten voor +-12 dB extra geluid zonder dat het klinkt alsof het uit die hoek komt. Maar mocht je iets meer kick in je geluid willen dan is hoger ook geen probleem.?

Het beste advies is gewoon op een niet te hoog volume een track spelen die je erg goed kent en dan gewoon spelen met de crossover. Begin op 160 hz ofzo en ga in stapjes omlaag. Neem de tijd, luister goed en dan kom je vanzelf een punt tegen waar je denkt: ja dit klinkt goed.?

Over die composer: eigenlijk kun je die net zo goed uitzetten of verkopen, want die is ineen simpele PA set die jij beheert niet nodig. De limiter zou handig zijn, maar als jij aan de knoppen zit dan is die niet nodig. Dingen als compressors, gate, expanders zijn voornamelijk handig bij het uitversterken van bands
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 4.295 days.
 Post CommentThat would be 143.2 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 12 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 37.968
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.645.719