Correcte aansluiting audiokabels
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mikedhanpat    posted on 05-08-2013 15:00
Hallo allemaal,?

Ik hoop dat iedereen een fijne vakantie heeft gehad/aan het houden is!?
Ik zit met een volgend probleem met betrekking tot het aansluiten van alle audio kabels.?

Op mijn kamer heb ik mijn DJ set staan en mijn PC en het geluid van beide komt uit 2x een KRK RP8 G2. Tot op heden hoefde ik enkel aan de achterkant tweemaal de 6,3mm jack eruit te halen om te switchen tussen pc en set. (set aangesloten op XLR en pc via 3,5mm jack naar 2x 6,3mm jack)?

Nu heb ik een haast ongebruikte velodyne Optimum 10 inch subwoofer gekregen om op mijn kamer erbij te zetten, echter heeft deze nogal wat beperkte aansluitmogelijkheden Klik hier voor meer info
Deze heeft een ingebouwde crossover dus mijn monitoren zijn nu hierop doorgelust.?

Mijn vraag is dus hoe ik alles het beste aan kan sluiten, zodat ?n mijn set ?n mijn computer zowel de sub als de monitors gebruiken zonder dat ik telkens stekkers hoef om te steken.?

Ik hoor het graag!?

Alvast bedankt,

Mike
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

What do you think about Correcte aansluiting audiokabels ??

Vote :   

Estacy    posted on 05-08-2013 15:23
Sluit je PC aan op je mixer. Simpelweg een kabel van je pc naar een vrije line input in je mixer. Wil je de PC horen? gewoon een line switch omzetten op je mixer (of een vrij kanaal kan ook). Ben je klaar met de PC, zet dan de fader omlaag voordat je m uitzet anders krijg je nog een nare pop.?

Optie 2 is ook makkelijk, ik kom die vervelende subwoofer gewoon ophalen en dan heb jij er geen problemen mee Happy, laughing

(fucking hell 2400 watt dat ding moet je kamer aan gort blazen zeg...)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mikedhanpat    posted on 05-08-2013 16:14
Een oplossing kan soms ook zo simpel zijn he... Totaal niet bij nagedacht dat ik gewoon een kanaal van mijn mixer kon pakken om mijn pc op te zetten..?

Bedankt Estacy!?

En wat betreft de subwoofer. Het kan inderdaad een beest zijn haha, maar ik heb hem op een vaste waarde staan en dan is hij totaal niet storend!
Estacy    posted on 05-08-2013 16:28
het?is?een beest! Dat is een subwoofer uit het high-end segment, Ik zou m nooit meer wegdoen als ik jouw was, je zult namelijk tien duizenden euros uit moeten geven voordat je een subwoofer hebt die noemenswaardig beter is.?

Mocht je je ooit in Hi-Fi willen gaan interesseren, dan is dit een subwoofer die eigenlijk onbeperkt mee kan groeien met je set.
mikedhanpat    posted on 05-08-2013 16:43
Goed om te weten en was ook zeker niet van plan om hem weg te doen!?
Hij stond eerst op het kantoor van mijn vader, alleen die is overgestapt naar 4x de Boston Acoustics VS 336. Die ken je waarschijnlijk ook wel! Dat klinkt als een tierelier niet normaal...
Estacy    posted on 05-08-2013 17:47
dat zal zeker wel klinken ja, ik heb zelf Boston Acoustic gehad, en die klonken echt super, en dat was de budget lijn.

This is an old Topic

No new postings for 4.297 days.
 Post CommentThat would be 143.2 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 9 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 43.133
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.650.884