Poster: macmiata
bambam gaat me nu uitnodigen voor zijn lessen, let op
Poster: macmiataHmm snap het niet helemaal, bedoel je nou dat je gewoon moet 'doen' of juist veel moet 'leren'? Maar hebben fl studio en bv logic veel overeenkomsten? Veel plugins zijn gewoon hetzelfde toch lijken mij? Maar bedankt voor je antwoord!
De snelste manier om niets meer te produceren, de volgende talloze uren is beginnen YT filmpjes te zien en te leren wat die knoppen doen.
Het is een tweezijdig zwaard. Ik hekel het grondig, want leren is nodig maar kost verdomd tijd en bovendien vergeet je heel veel terug. Zo merk ik het hier thuis.?
Dus als je lekker wil 'maken' - eerst doen en niet 'leren'
Ik offer soms een volledige dag op aan leren en voel me daarna erg ongelukkig, omdat ik niet 'gemaakt' heb. (en me dus niet heb uitgeleefd)
Ik heb rob papen zijn dvd's en boek hier uit. Ik heb geen idee meer hoe 't zat, en is nog maar half jaar geleden. vreselijk vervelend als ik weer aan mijn synth zit en een geluid wil maken. Dan start ik massive en loop ff door de presets en sample dat. V??l sneller.
bambam gaat me nu uitnodigen voor zijn lessen, let op
Poster: macmiataMijn bouwjaar is 1997, 16 jaar oud nu
Ik begrijp je ook niet. Is 1976 je bouwjaar? Heb de indruk dat je veel jonger bent.
Ik probeer nog ??n keer:
Je maakt een beat. Boem tak boem tak loop, pakweg 4 bars (16 tellen dus - 1 bar is 4 tellen) (boem is basdrum, tak is snare)
je volgende pattern (als je dit woord niet kent zal de berg groot zijn waar je voor staat) enkel tak tak (je mute de boem)
je zet er een hat bij. tss tss tss en dus tak tak zoals je wil, door elkaar
je laat die tss tss van stil naar luider lopen naar 't einde van de pattern. De laatste stapjes van de pattern mute je alles
daarna plak je een pattern die 'veel' geluid heeft (boem tak weet ik veel)
we doen even alsof dit je track is.
Je zet een synth rise op 't einde van de opbouwende hats. dat is meestal een pink of white noise of zo die je dus uit je preset haalt, laat 'm opbouwen door er een filter functie open over te laten gaan of net dicht, wat jij wil
Probeer je dan eens voor te stellen dat je elk geluid dat je nu hebt, zelf maakt. De boem, tak, rise, enz. Dat duurt dagen en dagen, zeker als beginner.?
veel termen die ik hier gebruik kan je gewoon ingeven in youtube (rise produce) bijvoorbeeld. Of loop pattern produce of zoiets en je gaat filmpjes vinden die beeld geven bij mijn zinnen.
Misschien is dat makkelijk voor je, sta je al zo ver. Des te beter.
Als dat makkelijk is, zet er eens een complete accapella bij. Laat die spelen zodat de maat klopt. Bouw nu je patterns zo op dat de vocal klopt, dat het lijkt als of het een track is die je zou horen in een club. Dat wordt zwoegen... Zeker als begeleiding wat afwisselend en 'juist' moet klinken.
Veel plezier