(Audio)bestanden en Mac
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Relecto    posted on 29-07-2013 15:48
Hallo forumvrienden,

Aangezien de bouw van mijn nieuwe studio nu flink opschiet ben ik over bepaalde dingen aan het nadenken. En ik dacht.. Laat ik het hier 'ns even vragen, hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.

Ik werk nu met een Mac Mini (Quad Core i7) met een 128GB SSD (systeem) en een 500GB HDD (Data). Op de HDD staan Logic Projecten, Mijn muziekbibliotheek, Samples etc.. Aangezien straks mijn studio niet meer thuis is wil ik graag over naar een Macbook Pro aangezien ik ook op andere locaties wil kunnen werken aan mijn projecten. Nu heb ik hier een paar vragen over.

- Ik zie dat veel producers/DJ's werken met meerdere Macs. Een Mac Pro voor in de studio en een Macbook Pro o.i.d. voor onderweg of thuis. Dit lijkt mij niet fijn werken aangezien je dan je muziek/samples/bestanden moet sharen tussen beide Mac's, of is hier een oplossing voor zonder externe HDD's etc.. Lijkt mij niet iig.

- Aangezien ik met MP3's (320Kpbs CBR) werk en nu steeds meer Bootlegs en MashUps maak (danwel alleen voor eigen gebruik) wil ik voor het volgende ook een oplossing vinden; ik werk 99% met Logic Pro en die kan dus niet omgaan met MP3 bestanden. Nu heb ik erover na zitten denken om alles om te gooien naar wav (16/24 bit) zodat ik gewoon kan importeren vanuit mijn muziekbibliotheek zonder dat Logic er een aif bestand van maakt. Hoe doen jullie dit? Ook i.v.m. time stretching (Logic maakt dan ook een nieuw bestand). Zou het een en ander met Ableton kunnen gaan doen maar die maakt ook weer zijn eigen bestanden aan en daarbij houdt ik het liever bij een DAW.

- Ik werk met USB Sticks van 64GB (Corsair Survivor). Waarvan beide dezelfde data bevatten (back-up ;')). Maar deze zijn identiek aan mijn muziekbibliotheek op mijn Mac. Als ik besluit om met wav te gaan werken. Dan neemt dat natuurlijk veel meer ruimte in beslag. En ik vindt het altijd wel prettig om alle muziek bij de hand te hebben op een gig.

Ik ben toch benieuwd hoe de kleinere danwel grotere namen in de scene hiermee omgaan!
Alvast bedankt en nog een fijne middag ;')

What do you think about (Audio)bestanden en Mac ??

Vote :   

Sebasz    posted on 29-07-2013 17:50
dropbox of andere cloudoplossing, of externe hdd met al je samples en zooi
_Ivan_    posted on 29-07-2013 18:07
Werk op dit moment met een externe HDD voor samples en lopende projecten, maar overweeg naar een usb stick o.i.d. want wordt helemaal ram gek van het elke keer meeslepen van die harde schijf. Een USB stick is handzamer, maar ook kwetsbaarder?

Iemand een goeie cloud oplossing (behalve dropbox) ?
Feel&.Celebrate.Life!
Sebasz    posted on 29-07-2013 18:16
in theorie is een usb stick minder kwetsbaar omdat er geen mechanische onderdelen inzitten
LouisCasper    posted on 29-07-2013 18:21
Ik heb al mijn Logic projecten opgeslagen op m'n dropbox. Je moet er dan alleen voor zorgen dat je dezelfde VST's en Plug-ins hetzelfde zijn en dat je je zelfgemaakte EXS instrumenten op de juiste plek houdt.
http://www.louiscasper.com
Xurion    posted on 29-07-2013 18:58
http://labs.bittorrent.com/experiments/sync.html

Idiaal als je niet wil betalen voor een Dropbox premium account.
_Ivan_    posted on 29-07-2013 19:46
Poster: LouisCasper
Ik heb al mijn Logic projecten opgeslagen op m'n dropbox. Je moet er dan alleen voor zorgen dat je dezelfde VST's en Plug-ins hetzelfde zijn en dat je je zelfgemaakte EXS instrumenten op de juiste plek houdt.

Ik kamp met het probleem dat in mijn studio ik echt een rete trage verbinding heb met internet. Dus tegen de tijd dat alles is bijgewerkt ben ik zo een uur verder.?

USB sticks lijken voor mij de beste oplossing.
Feel&.Celebrate.Life!
Stefjuuh    posted on 29-07-2013 20:55
Rewire?
Luxx    posted on 30-07-2013 10:19
Poster: Stefjuuh
Rewire?

altijd mooi zulke uitgebreidde posts.

om op je vragen in te gaan:
- samples sharen tussen meerdere macs kun je ook met een Timemachine HDD doen die aan je modem vast zit. zodra je thuis zit synced deze dan al je macbooks met alle data die er op zit.
je kunt natuurlijk ook een grote USB stick pakken en daar al je samples en projecten op zetten, dat werkt ook en nog is simpeler en goedkoper.

- vreemd dat je Logic geen MP3's accepteerd want dat doet die van mij wel gewoon? gister nog een bootleg moeten maken en gewoon een mp3 gebruikt zonder deze om te zetten oid. misschien gebruik je een verouderde versie van Logic?

- geen idee wat de vraag is bij je laatste punt maar ik vind het mooi.
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.304 days.
 Post CommentThat would be 143.5 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 18 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 14.899
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.687.851