Ik ben nu een tijdje aan het draaien, en het gaat serieus goed maar wou toch wat tips krijgen voor mijn dj set. Ik ben dus nu een mix aan het maken en ik vroeg me dus af of er nog echte do's en dont's zijn. Ook heb ik nog een vraag, ik heb met een cafe-eigenaar gepraat of ik daar mag draaien, hij vroeg me om een demo. Nou dacht ik, ik stuur in plaats van een cd met muziek een filmpje waar je mij echt bezig ziet, zodat hij daaruit kan opmaken of ik de juiste skills bezit en ook bewijs ziet dat ik het live doe. Hebben jullie daar nog tips voor? Hoe laat je horen dat jij het goed kan?
Ps; als mijn set af is zet ik hem hierop zodat jullie hem kunnen horen.
Gr Jari
What do you think about Advies DJ set ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Leuk!?
?
Als caf? DJ denk ik dat het wel langer draaien zal zijn dan 'een setje'.
Een setje is vaak knallen, los gaan en feest maken!?
?
Maar als het sets van 3 tot 8/10 uur zijn dan moet je pas 'werken'.
Je moet je publiek dan meenemen in een mooi verhaal van warming-up naar wat leukere muziek zonder saai of afgezaagd te spelen.? Zo opbouwend naar een piek met hoogte's en laagte's verspreid over heel de avond en rekeninghoudend met de aantal hits, verschillende groepen volk en hoe laat het is. Vele noemen het 'de avond een verhaal laten creeeren'.
?
Van DJ tot DJ zijn skills heel belangrijk, voor mij persoonlijk.
Maar caf?bazen zijn meer geinteresseerd in de interactie en het houden van het volk in het caf?, en vooral aan de bar dan.
?
Voor het setje mag je bestwel knallen denk ik met leuke muziek, eens laten zien wat je kan.
Dus veel succes en hou de tracks het liefst origineel en zonder storende effecten (flanger, pan,..)
?
?
Voor het maken van je demo kan ik je als tip mee geven, ga een paar keer stappen in het cafe waarvan je met de eigenaar gepraat hebt. Kijk wat de sfeer is, wat wordt er gedraaid. Probeer dan je demo te maken met muziek die past bij het cafe, want als het allround is en je maakt een demo met alleen house dan heb je weinig kans denk ik.
Dus maak een demo dat past bij het cafe!
En als je er komt te draaien let goed op het publiek, kijk wat voor mensen er binnen komen lopen. Je gaat vanzelf door krijgen wat bepaalde mensen graag horen.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.