Audiokabel maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 12-07-2013 15:17
Ik heb mijn computer aangesloten zitten op mijn versterker voor als ik films wil kijken. De afstand is iets van 10 meter. De goedkope kabel die ik nu heb lopen heeft ondertussen kabelreuk waardoor hij erg stoort.

Nu heb ik nog 10 meter electriciteitskabel liggen. Als ik hier aan 1 kant rca aan soldeer en aan de andere kant minijack heb ik dan redelijke kwailiteit? Of kan ik beter een 10 meter kabel kopen die niet al te duur is?

Even voor de duidelijkheid het hoeft niet het beste van het beste te zijn, gewoon prima geluid voor een film kijken zonder ruis.

What do you think about Audiokabel maken ??

Vote :   1 member likes this  

feestbeest    posted on 12-07-2013 17:40
Jahoor dit kan zeker, een ding is wel, minijack connectoren zijn er niet op gebouwt voor zulke dikke kabels. Dun zo nodig het koper van de aardes uit voor je ze gaat vertinnen. Dit zal ook wel een stuk helpen(Afhankelijk van het kwadraat wat je gebruikt)

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
DJ_OB    posted on 12-07-2013 23:57
Oke dus ik heb als ik het me goed herinner voor stereo geluid zowiezo 2 stroomdraden (4 polen) nodig omdat elke rca aansluiting 2 polen nodig heeft?

En is het dan eventueel nog nuttig de kabel RCA-RCA te maken en dan een RCA-minijack verloopstukje te kopen om het probleem van de smalle minijack connector te omzeilen? Of levert dat extra onderdeel meer verlies op dan het koper uitdunnen?
feestbeest    posted on 13-07-2013 00:47
Ligt eraan hoe je het bekijkt, minijack is ook stereo ondanks het maar 3 polen heeft. Je houdt hier bij de plussen (HOT) van elkaar gescheiden en de nul (COLD) doe je zowel van links en recht aan elkaar. Dit beinvloed niet je stereo geluid. (Correct me if i'm wrong)

Verlies van geluid, laat staan kwaliteit zul jij geen last van hebben omdat je en analoog singaal verstuurt. Om gelijk even het fabeltje over 'hoe meer connectoren achterelkaar, hoe slechter je geluid' de wereld uit te helpen. Al doe je 300 verloop kabeltjes aan elkaar, je geluid zal er niet slechter van worden. Je maakt alleen het singaal gevoelliger omdat hoe meer koppelingen maakt hoe groter de kans is dat er 1 connector het singaal niet doorgeeft.

Om eerlijk te zijn, minijacks zijn gewoon kut pluggen te zijn om te solderen. Al helemaal als je niet de daarvoor bedoelde kabel voor gebruikt. Plus met gegoten pluggen (Lees o.a. DAP kabels) heb je vrijwel geen kans dat het stuk gaat en zit je ook niet te kutten met zelf maken. Kost wederom ook geen drol.

Om terug te komen op jou verhaal, 3 aders zijn dus genoeg voor jou. Een stroomkabel die dus ook nog een aarde ader heeft is dus goed genoeg voor jou.

Mocht je nou een hekel hebben aan solderen, koop je voor nog geen 10 euro 2 dap kabels. een 6 meter Tulp male-female en een 6 meter Tulp male-minijack.

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
DJ_OB    posted on 13-07-2013 00:56
Oke bedankt voor je advies!
Dolivieira    posted on 13-07-2013 10:09
Poster: feestbeest
Ligt eraan hoe je het bekijkt, minijack is ook stereo ondanks het maar 3 polen heeft. Je houdt hier bij de plussen (HOT) van elkaar gescheiden en de nul (COLD) doe je zowel van links en recht aan elkaar. Dit beinvloed niet je stereo geluid. (Correct me if i'm wrong)

Verlies van geluid, laat staan kwaliteit zul jij geen last van hebben omdat je en analoog singaal verstuurt. Om gelijk even het fabeltje over 'hoe meer connectoren achterelkaar, hoe slechter je geluid' de wereld uit te helpen. Al doe je 300 verloop kabeltjes aan elkaar, je geluid zal er niet slechter van worden. Je maakt alleen het singaal gevoelliger omdat hoe meer koppelingen maakt hoe groter de kans is dat er 1 connector het singaal niet doorgeeft.

Om eerlijk te zijn, minijacks zijn gewoon kut pluggen te zijn om te solderen. Al helemaal als je niet de daarvoor bedoelde kabel voor gebruikt. Plus met gegoten pluggen (Lees o.a. DAP kabels) heb je vrijwel geen kans dat het stuk gaat en zit je ook niet te kutten met zelf maken. Kost wederom ook geen drol.

Om terug te komen op jou verhaal, 3 aders zijn dus genoeg voor jou. Een stroomkabel die dus ook nog een aarde ader heeft is dus goed genoeg voor jou.

Mocht je nou een hekel hebben aan solderen, koop je voor nog geen 10 euro 2 dap kabels. een 6 meter Tulp male-female en een 6 meter Tulp male-minijack.

Mee eens. DAP kabels zijn de hele goede kabels voor wijnig geld. Heb ze hier ook. En het geluid is ook zeer goed.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.320 days.
 Post CommentThat would be 144 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

224 Users online: 7 Guests (217 Unknown)
Pages generated today : 37.737
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.645.488