Poster: macmiata
Dj zijn is steeds moeilijker. Momenteel haal je traktor gratis van de app store voor je ipad, muziek download je. Dus h??l veel ventjes zijn 'dj' en draaien dan ook praktisch gratis. Ik heb steeds minder interesse eigenlijk.
Poster: Estacy
Dat heb ik ook wel, ik vindt het veel leuker om op Discogs en in platenzaken rustig muziek uit te kiezen die ik leuk vindt.
Poster: Sebasz
ik neem alleen een usb stickje en headphones mee?
Poster: macmiataDit is echt waar, ik hoor steeds meer dat van die kleine k*t-'ventjes' zijn gaan draaien. Die kopen dan een controller, en of het nou een goedkope of dure is dat zou niet uit moeten maken want zelfs op een beginnerscontroller kun je mooie dingen doen, maar die ventjes spelen gewoon een lijst af en gebruiken sync. Niet eens veel cue points, ze maken geen mash ups, geen loops etc etc. Kort gezegd, ze mixen niet.
Dj zijn is steeds moeilijker. Momenteel haal je traktor gratis van de app store voor je ipad, muziek download je. Dus h??l veel ventjes zijn 'dj' en draaien dan ook praktisch gratis. Ik heb steeds minder interesse eigenlijk. Sync voor je mix, een app om andere dj's hun setlist te kennen (soundhound of zo)
Er is al snel geen reet meer aan.
De itunes generatie zapt door muziek van track tot track dus nummers worden erg kort gespeeld. Ik zei het al, ik vind er niks meer aan, de concurrentie is groter dan ooit.
Poster: Jari076
Dit is echt waar, ik hoor steeds meer dat van die kleine k*t-'ventjes' zijn gaan draaien. Die kopen dan een controller, en of het nou een goedkope of dure is dat zou niet uit moeten maken want zelfs op een beginnerscontroller kun je mooie dingen doen, maar die ventjes spelen gewoon een lijst af en gebruiken sync. Niet eens veel cue points, ze maken geen mash ups, geen loops etc etc. Kort gezegd, ze mixen niet.
Poster: Jordy2
Is DJ zijn Moeilijk? Wat komt er bij kijken??'
Poster: Estacy
Hoe graag ik het ook met je eens zou willen zijn, vinyl is tegenwoordig niet meer te doen tenzij je al langer in die scene zit. Beginnen met vinyl is een dure, tijdrovende, dure en moeilijke bezigheid. Heb ik al gezegd dat het duur is??
Met beatport kun je makkelijk op genres zoeken, het downloaden en binnen een paar uur heb je een hele collectie opgebouwd. Met vinyl moet je eerst sites gaan vinden die muziek op plaat hebben die jij mooi vindt, op zoek gaan naar platenzaken in rare straatjes, uren door stoffige bakken zoeken. En hoe mooi dat ook is (ik vindt het geweldig) dat is niet te doen als je net begint.?
Bovendien is op vinyl draaien echt niet meer toepasbaar op de huidige standaard DJ gear, die skills zijn steeds minder nodig (handmatig beatmatchen)
Poster: IveyJones
True true! Met vinyl draaien is duur. Maar als je iemand hebt die het wel heeft staan in je vriendenkring is het een optie. In de Techno scene komt het nog vaak voor dat er platenspelers staan maar dat is dan alleen in die scene. In en gewone discotheek is alles digitaal.
Maar wat ik zei, als je wilt proberen te draaien met wat voor gear dan ook, kijk eerst of je gevoel voor muziek hebt voor dat je vanalles gaa aanschaffen je doet er niks mee.
Poster: bambamstudio
Nee hoor, je drukt op sync en BAM! je bent DJ!
Poster: Tekhead
Je titel zegt al veel ! Is dj zijn moeilijk ?
Als je gaat denken mm ik word de nieuwe AvB of Tiesto oid dan begin je er beter niet aan.
Het begint al bij de passie voor muziek, niet alleen jouw voorkeur muziek maar ook andere muziekgenre's en uit andere periode's, dat is al een deel van de liefde en passie voor muziek, en als je die wil delen met een publiek moet je er ook wat van weten, zoals 'ken je klassiekers' en (her)ken je publiek ! Als je dat weet en kent ben je al een heel eind weg, hetgeen volgt, technisch en gear is bijna bijkomstig, je moet geen muziekaal en technisch talent meer zijn om platen aan elkaar te mixen, systemen en mogelijkheden genoeg die dat voor het grootste deel voor jou doen. Wat die niet doen is voor een interactie zorgen met je publiek, evenmin de juiste platenkeuze doen. Kijk eerst een bij jezelf of die passie voldoende aanwezig is voor je een volgende stap zet
Vergeet nooit 'vele voelen zich geroepen, weinig zijn uitverkorene'