Pioneer bouwt Professioneel Geluidssyteem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 02-07-2013 13:45
Z??r interessant.?

http://www.pioneer.eu/eur/newsroom/news/club_sound/page.html

Niet zomaar een geluidssysteem, maar een een samenwerking met GSA systems (legendarische systemen).

Ik zie berthas als subs (dat zijn g??n W-bins!) met de hoornextensie, mid/laag een 2x15' en, dit is heel interessant: voor het hoog een lens zoals die vroeger op high-end JBL te vinden was. Deze zijn al tientallen jaren niet meer gemaakt, dus dat Pioneer dit weer gaat bouwen is wel echt vet.?

Voor het super hoog en betere verspreiding is er ook nog een tweeter pod, dat doen maar een paar bedrijven.?

Het ziet er naar uit dat er echt 100% naar GSA is geluistered, want dit is een vrij 'conventioneel' systeem voor GSA.?
Zelf vindt ik de keuze in de foto voor 2 mid/laag kasten wat vreemd, want 2 subwoofers met hoorn geven zoveel meer extensie in het laag omdat ze gekoppeld zijn, niet te vergeten de extra druk.?

En dan heeft Pioneer ook nog een kleiner systeem, maar dat is eigenlijk niet zo interessant. De XY series
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

What do you think about Pioneer bouwt Professioneel Geluidssyteem ??

Vote :   

Gerdo    posted on 02-07-2013 13:52
Zeker interessant!
Bartjens    posted on 02-07-2013 13:55
Ben ook heel erg benieuwd! Nog mensen op Ibiza binnenkort? Schijnt dat daar een club wordt ingericht met de speakers.

Alex Barrand?van Pioneer
?We gaan het vlaggenschip-geluidssysteem installeren in een aantal wereldberoemde clubs op Ibiza en daarbuiten, waaronder een complete herinrichting van een club die we in de komende weken gaan aankondigen.?

www.djbrowbeat.com
BassJunkie-    posted on 02-07-2013 15:18
Wow die zien er netjes uit, weten jullie toevallig ook al wat ze gaan kosten? (XJ Series)
Music Is My Live!
djroy16    posted on 02-07-2013 16:28
hmmm... in mijn optiek het wiel opnieuw uitvinden!
venzi    posted on 02-07-2013 16:36
Ik denk dat het best wel beestjes zijn... maar ik voor dezelfde prijs of minder waarschijnlijk een veel leukere set kan kopen..
Estacy    posted on 02-07-2013 16:59
Dat weet ik zo net nog niet. We hebben het hier niet over een normaal systeem he. de JBL Marquis series kost 20.000 dollar voor een vergelijkbare stack, en je hebt er toch 2 nodig. Stel je dus 4 van deze stacks in de hoeken voor, inc. de juiste versterking en acoustische behandelingen (en dat is minstens zo belangrijk). Dan hebben we het wel over +-200.000 euro
Ik denk dat je (het is toch Pioneer) wel op 20.000 euro mag rekenen per stack, en als het goed klinkt zal het dat wel waard zijn. Maar de specs zijn nog niet zo veel belovend. De subwoofer zou 50Hz -3dB halen, wat niet echt laag is.... met de hoorn zal dit wel lager zijn maar toch.
macmiata    posted on 02-07-2013 17:04
disco 200 en hoorn deja vu. What's next? Analoge synths voor elke producer thuis is er al, nu nog wachten op de sl1200 van pioneer en we zijn terug 'late '80's'

Last year this dj got bored and tried to produce
MCO    posted on 02-07-2013 17:07
Ziet er mooi uit, vind het iets weg hebben van die Funktion One systemen die je regelmatig ziet
_Ivan_    posted on 02-07-2013 17:48
Poster: Bartjens
span style='letter-spacing: 0.3px;'>Ben ook heel erg benieuwd! Nog mensen op Ibiza binnenkort? Schijnt dat daar een club wordt ingericht met de speakers.

Misschien dat Eden in San Antonio wel wordt ingericht met die speakers. De club is namelijk recentelijk overgenomen door een Nederlandse eigenaar en wordt nu verbouwd!
Feel&.Celebrate.Life!
Wytse    posted on 02-07-2013 17:55
Zitten er ook rode lampjes op?
White Sea Studio
Ywe    posted on 02-07-2013 18:32
Vraag me af of 'men' hierop zit te wachten... Ik word ook niet echt warm van het persbericht. Innovatie wil ik, producten waar hart sneller van gaat kloppen, die je wil hebben. Dit zet je niet neer in je slaapkamer, meer voor ECHT grotere clubs. En hoeveel zijn er daarvan in Nederland? Denk niet dat ik het hier in Noorden snel tegen ga komen...

maar hey! Is m'n interessegebied ook niet natuurlijk :p
Estacy    posted on 02-07-2013 18:58
Innovatie? in speakergebied? Valt vrij weinig meer te innoveren. Lenzen, hoorns etc zijn beproefde concepten in de audio wereld.
Ywe    posted on 02-07-2013 20:20
Daarom, leuk zo'n club systeem, maar iets te laat.... Ik bedoel echt nieuwe producten! Niet tweaks of verbeteringen en meer van hetzelfde.
Estacy    posted on 02-07-2013 20:47
meer van het?high end zelfde he, dit is verre van een standaard systeem. Maar er staat wel Pioneer op: dus als meer clubs dit neer gingen zetten (Pioneer heeft toch echt de naam en de PR) dan is dat alleen maar leuk!
Tekhead    posted on 03-07-2013 02:43
Poster: macmiata
disco 200 en hoorn deja vu. What's next? Analoge synths voor elke producer thuis is er al, nu nog wachten op de sl1200 van pioneer en we zijn terug 'late '80's'

De SL1200's zijn van Technics, niet van Pioneer Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
hoppie    posted on 03-07-2013 11:36
Poster: Tekhead
De SL1200's zijn van Technics, niet van Pioneer Winking my eye

ik geloof dat er bedoelt word dat als pio sl's gaat maken dat we dan terug zijn in de 80's. correct me if i'm wrong
Question everything
Estacy    posted on 03-07-2013 12:53
Poster: macmiata
nu nog wachten op de sl1200 van pioneer en we zijn terug 'late '80's'

Graag! ik zou dat niet erg vinden!

This is an old Topic

No new postings for 4.330 days.
 Post CommentThat would be 144.3 months
or a whopping 11.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

106 Users online: 9 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 45.386
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.653.137