Mixerkeuze: Reloop RMX40 DSP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Shai_lesh    posted on 27-02-2006 21:40
Hallo,

Ik wil binnenkort gaan mixen en ik ben op zoek naar een redelijke mixer, ik heb al wat ervaring door met apparatuur van anderen te mixen en ik heb ook al het een en andere gellerd van dj's.
Ik zoek dus geen echte beginnersmixer, maar een voor al wat gevorderde.
Ik ben ook nit van plan om om de zoveel tijd een nieuwe mixer te kopen, dus ik wil een mixer voor nu maar waar je ook kan mixen op hogere niveau.
Ik ben ook van plan er op feestjes mee te gaan mixen.

Zelf dacht ik aan een Reloop RMX 40 DSP
Dat is ook zeg maar het maximale wat ik wil besteden.
Aan Cd spelers dacht ik gewoon een makkelijke te nemen.
Een versterker en boxen kan ik wel regelen.
Het gaat dus echt om de mixer
Ik ben ook van plan om later een effectenbak erop aan te sluiten.

Ik zou graag van jullie willen weten of ik hier de juiste keuze maak en of jullie nog dingen aanraden of afraden.

Alvast Bedankt,

Shailesh

[moved from Reviews > DJGear]

Mod edit by Lead on 27-02-2006 22:06 (6%)

What do you think about Mixerkeuze: Reloop RMX40 DSP ??

Vote :   

Sandr    posted on 27-02-2006 22:01
Vestax PCV-275
Stanton SMX-401
Akiyama MCX
SynQ SMX-1 ( wel iets duurder)

Naast jouw reloop, dat ook zeker geen verkeerde keuze is zijn dit enkele alternatieven.
De vestax en de stanton hebben beide 3 kanalen die akiyama en de synq hebben 4 kanalen en een effect afdeling.
Je zal zelf de knoop door moeten hakken en even wat dingen voor jezelf bedenken.
Wil ik er een effect processor bij, 3 of 4 kanalen. ( Misschien wel 2 dan heb je nog meer mogelijkheden)
Dus kijk nog eens goed rond, en beslis dan pas.

Play that funky music white boy....
DJ_Inspiration    posted on 27-02-2006 23:26
Deze Reloop zou in mijn ogen absoluut geen slechte keuze zijn.
Ikzelf heb de Reloop RMX40BPM (de versie zonder effecten) en deze bevalt mij erg goed.

Duidelijke VU-meter per kanaal + dubbele VU voor master, dubbele master, goede effecten (heb er al mee gespeeld Happy, laughing), fijne faders (ook makkelijk te vervangen als je er problemen mee krijgt, ikzelf nog geen probleem gehad na een jaar in gebruik), toonregeling op koptelefoon (bass en treble regeling om meer bass of hogere tonen in je koptelefoon te horen),...

Kortom zeker een mixer waar je geen spijt van zal krijgen en hij ziet er op de koop toe nog eens goed uit. Ook heeft hij de indeling van de populaire DJM-600 van Pioneer.
dion    posted on 27-02-2006 23:30
je kunt ook kijken naar een nuo 2/3 zijn ook goede mixers
_Ivan_    posted on 28-02-2006 09:08
Idd,,,,,,, Je hoort op dit moment veel van de Nuo's zou natuurlijk mooi zijn als jou budget het toelaat

Feel&.Celebrate.Life!
Shai_lesh    posted on 28-02-2006 11:05

Bedankt mensen.

De Nuo 3 is boven mijn budget en de Nuo 2 heeft maar 2 kanalen dus daar zou ik niks bij kunnen voegen.

Ik denk dat de Reloop Rmx 40 Dsp dus wel een goede keuze zal zijn.. ?!

Wel had een dj tegen mij verteld dat dat mischien niet zo een goede keuze is. omdat Reloop niet zo een hele bekende merk is, hij zij dat ik beter voor de Behringer Djx700 kon gaan, maar dat lijkt miij niet zo een goed idee nadat ik alle reviews van de djx700 heb gelezen,

Ik begrijp dat de Reloop en de Behringer beide dus ene kopie van de Pioneer Djm 600  zijn maar de Reloop  gewoon beter is..

Welke Cd spelers raden jullie aan ? 

Hierbij dacht ik wel aan gewoon makkelijke simpele??

Ik dacht eerst maar een goede mixer en daarna derest, desnoods zou ik dus met dvdspelers mixen..

Bedankt..  

_Ivan_    posted on 28-02-2006 11:12
Ik zou eerder voor een reloop dan gaan... behringer is ook wel aardig maar heeft zo ook weer z'n nadelen krakende faders na een tijd etc etc.

Gewoon Reloop RMX 40 dsp nemen:D
Feel&.Celebrate.Life!
dion    posted on 28-02-2006 11:34
en als cd speler kun je een AXIS9 cr halen zijn leuke dingen hoor
_Ivan_    posted on 28-02-2006 11:48
Cd-spelers,,,, die van numark zijn wel aardig Happy, laughing.... ik weet niet of je geld hebt voor cdj-200 ofzo
Feel&.Celebrate.Life!
DJ_Inspiration    posted on 28-02-2006 11:53
Als ik eerlijk mijn mening mag geven vind ik de kwaliteit tussen Behringer DJX-700 en de Reloop RMX40DSP helemaal niet vergelijkbaar.

De DJX-700 kan ik niet anders dan afraden eigenlijk, zeker als je kijkt wat voor betere dingen er op de markt zijn voor een gunstige prijs.
Kweet niet wat ik tegen die mixer heb maar ik vind gewoon dat hij slecht in elkaar zit. Het enige wat er goed aan is, is de indeling (die dan nog eens helemaal gejat is van Pioneer).

De DJX-700 krijgt heel snel te maken met krakende faders (soms zelfs als je hem afdekt). Wanneer je toch ooit beslist om een DJX-700 te kopen, koop er dan gelijk een pakketje met bussen perslucht bij ofzo om het stof uit de faders te spuiten want geloof mij, je zal het nodig hebben.

Ik wil deze mixer ook niet afbreken, hij doet gewoon wat hij moet doen (alhoewel daar ook andere verhalen van te horen zijn). De Reloop zit volgens mij meer in de middensegment klasse en de DJX eerder bij de instapmodellen.

De faders zijn heel makkelijk zelf te vervangen als je er problemen mee hebt, maar het blijft natuurlijk ook je eigen keuze.
_Ivan_    posted on 28-02-2006 11:57
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je met je apparatuur omgaat... Ik ben het eens met jou mening over de faders.. het klopt dat de 700 nogal stof gevoelig is..... maar wat  vind jij dan van de Reloop ??

Feel&.Celebrate.Life!
DJ_Inspiration    posted on 28-02-2006 12:10
Ik vind de Reloop eigenlijk beter in elkaar zitten maar deze mening is persoonlijk he:
- Ik vind de VU-meters bij de Reloop mooier en duidelijker door zijn horizontale ledstreepjes.
- De faders zijn iets langer, wat ik persoonlijk prettiger werken vind.
- De effecten klinken veel beter dan deze op de DJX-700, je kan een review lezen en geluiden van de effecten horen op http://www.aboutdj.nl/content/view/15/8/
- De toonregeling op de koptelefoon is handig, maar niet per sé nodig.
- De manier waarop je de cue selecteert vind ik ook lekker, gewoon met je vinger zachtjes op het knopje cue drukken en het ledje eronder gaat branden (er zit geen klikje in)
- Ook is er de mogelijkheid om je fader in reverse te gebruiken, eventjes op de knop onder de cue drukken, het rode ledje licht op en vanboven is dan de fader dicht, en beneden open.
- De fadercurve kan je ook instellen. Wanneer je naast de reverse knop op het zilveren knopje drukt, springt er een potmetertje uit en kan je instellen hoe je graag je fader wil doen reageren. Nadien kan je de potmeter terug in je mixer duwen en zit hij niet meer in de weg.
- De toonregeling vindt ik ook lekker werken, hij gaat goed diep en klinkt ook muzikaal want bij sommige mixer hoor je als je een kwartslag draait, geen verschil.

Ik ben echt tevreden van deze mixer, en hij kost niet eens veel.
_Ivan_    posted on 28-02-2006 12:12
Kijk aan,,,  dat is duidelijke taal,,, ik zou alsk dit lees gewoonvoor de reloop gaan.... als je dan toch geld uit geeft geef het dan uit aan kwaliteit materiaal!
Feel&.Celebrate.Life!
Shai_lesh    posted on 28-02-2006 12:32
Dat is zeker duidelijke taal:D:D 

Bedankt,

This is an old Topic

No new postings for 7.014 days.
 Post CommentThat would be 233.8 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

124 Users online: 27 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 15.400
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.915