spreekbeurt dj'en (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djblom    posted on 27-02-2006 12:24
ik moet een spreekbeurt houden over dj'en op school maar ik heb al gezocht op google en dan komt er weinig nuttigs uit dus heeft er hier iemand informatie of toevallig nog een spreekbeurt liggen?(ja ik weet dat het een rare vraag is)

What do you think about spreekbeurt dj'en ??

Vote :   

the-melody    posted on 27-02-2006 15:07
nja zo doe ik spreekbeurten, maar khaat ze:p. Maar daarmee vul je het ook wel.
Djblom    posted on 27-02-2006 15:12
ja sandr daar heb je wel gelijk in ik begin er morge avond aan denk ik en wat je zei wel goede punten die je noemt,maar zal ik mijn set dan meenemen en wat zal ik dan meenemen me 2draaitafels of me 2 cd spelers?
the-melody    posted on 27-02-2006 15:13
kdenk dat draaitafels het origineelste is.
ChiellianvanWhod    posted on 27-02-2006 15:17
:P dan koos ik voor de cd spelers daar kun je meer mee vinden ze veel interresanterWinking my eye of van allebei 1?
the-melody    posted on 27-02-2006 15:22
kan ook
Djblom    posted on 27-02-2006 15:45
ja dat kan ik ook wel doen
Sandr    posted on 27-02-2006 15:53
Of gewoon alles als je niet moelijk zit met vervoer.
Anders moet je idd van allebei eentje doen. Kan je wat over allebei vertellen en laten zien.
Succes ermee.
Play that funky music white boy....
Lead    posted on 27-02-2006 22:27
Of vertel in vogelvlucht de evolutie van DJ-en

• Tapes
  • <1973 : Thorentz draaitafels
  • 1973 : Technics introduceert SL
  • 90's : Denon twin decks
  • 2000 : evolutie van CD spelers (Pioneer CDJ-1000, 2001: Denon DN-S5000)
  • 2004 : Technics SLDZ, Numark CDX, tot DVD
  • 2005 : Pioneer DVJ-X1, Numark DV-01....
  • en wie weet wat de toekomst brengt.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 27-02-2006 22:28 (14%)
Cyrille    posted on 27-02-2006 22:30
Dat is inderdaad een heel mooi en boeiend onderwerp om over te vertellen. Dan neem je van elke 'stap' een grote foto mee die je laat zien. Hoef je je eigen spul misschien niet eens meer mee te nemen..
Sandr    posted on 27-02-2006 22:32
Zit wat in, hoe oud is je doelgroep eigenlijk? misschien wel makkelijk om te weten.
Vooral als je doelgroep niet al te oud is zullen ze het interesanter vinden om wat te horen en eventueel zelf wat te kunnen leren, dan ( met alle respect een geweldig onderwerp) de geschiedenis van de DJ.

Djblom    posted on 27-02-2006 22:32
heey lead bedankt dat ga ik wel doen en dan met foto's enzo
Sandr    posted on 27-02-2006 22:35
okej, je doelgroep is daar dus geschikt voor, dan is het inderdaad een boeiend onderwerp, en wat makkelijker hoef je niet al je gear mee te nemen.
Succes ermee
en het zou leuk zijn als je je cijfer hier nog even zou posten
_Ivan_    posted on 28-02-2006 08:53
Lijkt me wel moeilijk om over zoiets te vertellen je zou wat over een orginele discjockey op de radio kunnen vertellen... en dan dat stuk van lead... een klein demotje geven, wat apparatuur uitleggen k'denk dat je zeker een goed cijfer haaltWinking my eye:D
Feel&.Celebrate.Life!
neutje    posted on 28-02-2006 19:35
gewoon niks lullen.

maar de hele tijd gaan staan draaien voor de klas

the-melody    posted on 28-02-2006 19:43
jah of draaien en vertellen wat je doet maar dara ga je weining punten opkrijgen denk ik
neutje    posted on 28-02-2006 19:47
dat is waar

je klas zal het wel leuk vinden, maar of je docent daar ook zo over denkt

_Ivan_    posted on 01-03-2006 08:50
En de rest van de school (met de geluidsoverlast:P) Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 01-03-2006 09:28
als je rustig doet niet he:p Maar kzeg het je kheb ook al voor onze school moeten draaien(beta-sound) en je kan je moeilijk inhouden om niet te luid tegaan.
Cyrille    posted on 01-03-2006 09:54
@ Djblom: Wel laten weten hoe het gegaan is he.. en wat voor cijfer natuurlijk Winking my eye
Illusion    posted on 01-03-2006 23:26
oo jaa das wel een leuk idee... ff een mixje laten horen:p

Leuk idee voor een spreekbeurt

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
LilQuint    posted on 13-04-2010 18:59
Ben er nu ook met een bezig.
Heb hier ook veel ideen opgedaan!
Dit heb ik al:
DJ, spreek uit als diedzjee, afkorting van "Disc Jockey" is iemand die muziek draait. Oorspronkelijk vinyl platen voor een radiopubliek. Een DJ sprak dan verbindende teksten met vaak info over de artiesten en over de muziek die hij/zij draaide. Deze radio DJ's werden populair en gingen op zeker moment ook optredens in het land doen en brachten hun eigen apparatuur en geluidsinstallatie mee: de Drive-in shows. Deze werden op hun beurt weer ge?miteerd door amateurs, zeker vanaf de tijd dat de benodigde geluidsapparatuur zowel beter als betaalbaarder werd. Onder deze DJ's, tegenwoordig in het DJ-slang "Party Jocks" genoemd, waren ook steeds professionelere. In balzalen, dancings, discotheken, disco's, clubs, of hoe ze ook genoemd werden kwamen ook eigen DJ's die door hun muziekkeuze en hun imago een grote invloed hadden op het discotheekbezoek. In plaats van het draaien van de bekende hits gingen ze op zoek naar soms obscure plaatjes om zicht z? te onderscheiden en hun eigen stijl te ontwikkelen.Sommigen gingen trucs met hun draaitafels uithalen, zoals het "scratchen", het met de hand afremmen en weer loslaten van de vinylplaat om zo een kort stukje muziek op een ritmische manier te herhalen. In plaats van plaatjes aan elkaar te praten ontwikkelden ze een manier om platen met hetzelfde tempo (BPM, Beats Per Minute) vrijwel onhoorbaar in elkaar te laten overlopen (Beatmixen, Crossfading). Zo ontstaat als het ware ??n lang nummer met een wisseling van sounds en stijlen waarmee de DJ het dansende publiek in een trance probeert te krijgen. Op deze manier maakten ze op basis van bestaande muziek "nieuwe" muziek en werd de DJ in plaats van iemand die alleen muziek van artiesten voor publiek draait z?lf een artiest. Inmiddels is het aantal genres en sub-genres in de dance-scene z? groot (house, techno, trance, garage, jungle, hiphop, breakbeat, etc. etc.) dat er waarschijnlijk alleen nog door ingewijden wijs uit is te komen.?Wat heb je nodig voor DJ?ing?Om te kunnen beginnen met DJ-en in welke stijl dan ook heb je minimaal het volgende nodigTwee draaitafels: direct drive met slipmats voor vinyl of speciale DJ CD-spelers Mixer, liefst speciale DJ-versie Evt. een microfoon Koptelefoon, liefst gesloten type Versterker, vermogen afhankelijk van hoe hard het moet gaan en van de ruimte Boxen, idem Geschikte muziek (!) op vinyl of CD?DJ Skills.Hier wordt onder verstaan wat je als DJ aan techniek in huis hebt, en dan niet qua apparaten, maar wat je kunt met mixen, beat matching etc. Natuurlijk is dit allemaal in ontwikkeling en kun je niet volledig zijn, maar een aantal essenti?le skills worden hier onder besproken. Om ze goed te leren is het waarschijnlijk onvoldoende om er alleen maar over te lezen. Een lesje van een ervaren DJ werkt veel beter!

Ik post me punt binnekort wel..
Krijg hem bijna. (me spreekbeurt)
Yvaroz    posted on 13-04-2010 19:07
het is altijd leuk om over je eigen hobby te praten, en zeker DJ'en veel mensen weten daar niet zo veel van en denken dat t makkelijk is een beetje muziekjes opzetten.

maar ookal lul je alles bij elkaar, die kinderen weten toch niet waar je over praat en die leraar al helemaal niet.
Nothing is Impossible
LilQuint    posted on 13-04-2010 19:13
Poster: Yvaroz
het is altijd leuk om over je eigen hobby te praten, en zeker DJ'en veel mensen weten daar niet zo veel van en denken dat t makkelijk is een beetje muziekjes opzetten.

maar ookal lul je alles bij elkaar, die kinderen weten toch niet waar je over praat en die leraar al helemaal niet.

Dat vond iedereen bij me spreektbeurt over Graffiti ook.
Iedereen snapte het..
En de meeter heeft me meteen een 10 gegeven :D
LilQuint    posted on 13-04-2010 19:13
DUBBEL
DUBBEL
DUBBEL
DUBBEL
User edit by LilQuint on 13-04-2010 @ 19:14:30 (100%)
Illusion    posted on 13-04-2010 19:48
1. Hoe is Dj'en ontstaan.
2. Wie waren de eerste dj's
3. Je kan iets vertellen over de 3 mogelijkheden. Drive-in show, Dj, of producer.
4. Vertel wat je zelf doet, hoe je bent begonnen, waarom je het doet, en hoe lang. Etc.
zo kan je al heel wat doen. Je kan bijvoorbeeld een cd-speler meenemen. Of een mengpaneel.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

516 Users online: 366 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 148.365
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.667.280