Focusrite Geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 20-06-2013 13:14
Hallo Djr leden,

Ik wil een nieuwe geluidskaart halen en ben aan het twijfelen tussen de volgende geluidskaarten,

Focusrite iTrack Solo iOS audio-interface

Focusrite Scarlett 2i2 USB audio interface

de kaart in de eerste link past kwa kleur het best bij mijn overige apparatuur. Nu is mijn vraag of ik dezelfde geluidskwaliteit ervaar met de eerste als met de 2e.

Ik hoor het wel en alvast bedankt!

The beats are still banging :)
User edit by Drumworks on 20-06-2013 @ 13:26:46 (29%)

What do you think about Focusrite Geluidskaart ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 20-06-2013 13:25
Geen links naar webshops! Je kan het beste gewoon de twee namen van de geluidskaarten neerzetten, en anders links naar de officiele productpagina op de website van het merk.

Ik denk dat ze qua geluidskwaliteit hetzelfde zijn, beide 96 KHz, 24 bit. Het enige verschil lijkt me de aansluitingen van de inputs en outputs. Op de iTrack Solo zijn de outputs tulp plugjes en de inputs 1x XLR en 1x monojack terwijl op de Scarlett de outputs monojacks zijn en de inputs beide XLR. Die outputs van de Scarlett zijn wat stabieler/steviger dan tulps en met de 2 XLR ingangen op de Scarlett heb je wat meer mogelijkheden, aangezien daar ook 2x een monojack in kan.

Ik zou trouwens geen geluidskaart op kleur kopen, maar eerst goed kijken naar wat je op dit moment nodig hebt en wat je in de toekomst nodig zou kunnen hebben qua inputs en outputs. Daarna zou je binnen die eisen eventueel naar de kleur kunnen kijken.

Edit: Ik weet niet of je computer over firewire beschikt maar je zou ook nog kunnen kijken naar de TC Electronic Konnekt 6. Meer mogelijkheden qua inputs en outputs, betere geluidskwaliteit (192 KHz) en werkt wat fijner met die grote ronde knop.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 21-06-2013 @ 17:36:41 (64%)
Drumworks    posted on 20-06-2013 13:26
Excuses! aangepast! en bedankt voor je snelle antwoord

Ik zoek alleen een goede externe geluidskaart voor mijn 2.1 monitorset bestande uit een Samson Revolv sub, en 2 tapco s8 speakers. Er hoeft in de toekomst niet meer op te komen.

User edit by Drumworks on 20-06-2013 @ 13:28:27 (100%)
LouisCasper    posted on 20-06-2013 13:44
Ben je van plan echt een studio'tje op te gaan bouwen of is het meer om alleen af en toe een plaatje op te luisteren? Als het alleen is om muziek op te luisteren zou ik voor de goedkoopste gaan, in het geval van een studio'tje opbouwen gaat kwaliteit natuurlijk voor.
http://www.louiscasper.com
Lucalicious    posted on 20-06-2013 13:47
Met focusrite zit je kwa kwaliteit sowieso wel goed hoor, maar ik zou toch liever jack uitgangen hebben dan rca.
Drumworks    posted on 20-06-2013 16:35
Poster: LouisCasper
Ben je van plan echt een studio'tje op te gaan bouwen of is het meer om alleen af en toe een plaatje op te luisteren? Als het alleen is om muziek op te luisteren zou ik voor de goedkoopste gaan, in het geval van een studio'tje opbouwen gaat kwaliteit natuurlijk voor.

Ik heb al een studio, maar ik weet zeker dat er meer uit mijn monitoren te halen valt. Vandaar dat ik opzoek ben naar een andere geluidskaart. Ik heb nu nog de asus Xonar DX
D-From-Dutch    posted on 21-06-2013 10:56
ik heb de saffire 6 usb, doet ut perfect!
ik zou wel kijken naar een gebalanceerde uitgang.?

music is a religion
nicos4    posted on 21-06-2013 14:13
Ik zou ook gaan voor de geluidskaart die het beste bij de rest 'kleurt'
Thumbs Up

FASA    posted on 21-06-2013 15:36
Hij vraagt toch of de geluidskwaliteit hetzelfde is? Als dat zo is zou ik ook degene kiezen die best kleurt want dan boeit het verder niet. Maar inderdaad de kleur zou ik niet doorslaggevend laten zijn maar zo bedoeld hij het volgens mij ook niet.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
djcanta    posted on 21-06-2013 16:36
Focusrite Scarlett 2i2 is echt een fantastische geluidskaart met hele goede pre-amps en degelijk gebouwd. Ik moet zeggen dat ik de iOS geluidskaarten nog niet zo goed ken, ze komen nu wel als warme broodjes uit alle fabrieken tevoorschijn. De 2i2 is bij ons een hardloper! Wil je toch midi er op, ga dan voor de 2i4 !
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Drumworks    posted on 22-06-2013 00:49
Wanneer de geluidskaarten allebij dezelde hoge kwaliteit geluid bieden, denk ik toch dat ik voor de ios versie ga. Jack aansluiting of tulp aansluiting geeft dezelfde geluidskwaliteit naar mijn weten. Bovendien hoef ik er dan geen andere kabel bij te kopen. Ik ga binnenkort een paar winkels contacteren om hun meningen te horen. In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden! Happy, laughing
User edit by Drumworks on 22-06-2013 @ 00:50:17 (4%)
HouseContainer    posted on 22-06-2013 18:33
De Jack aansluiting op de Scarlett interface heeft een gebalanceerd signaal. Technisch verhaal kort, dit zorgt voor minder ruis en storing en dus een betere geluidskwaliteit. Mits je ook de juiste kabel gebruikt. Dit is ook wat voor high-end apparatuur wordt gebruikt. Grote kans dat je in de toekomst niet meer zonder kan.

This is an old Topic

No new postings for 4.341 days.
 Post CommentThat would be 144.7 months
or a whopping 11.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

227 Users online: 10 Guests (217 Unknown)
Pages generated today : 37.847
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.645.598