Muziekgerelateerde opleidingen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 25-05-2013 20:10
Beste members,

Binnenkort word ik van mijn studie psychologie afgekickt omdat ik mijn BSA niet gehaald heb. Ik ben dus eigenlijk op dit moment al studieloos. Nu zou ik graag een opleiding doen die mij verder kan helpen met mijn passie, namelijk digitale muziek maken en draaien (progressive house). Echter is het zo dat ik, behalve de HKU, niks kan vinden. Ik vroeg mij af of jullie mij hiermee verder kunnen helpen. Het zou fijn zijn als het een studie zou zijn rond Amsterdam, aangezien ik daar momenteel op kamers woon en lid ben van een studentenvereniging. Mijn ouders wonen in midden Nederland dus het is ook nog een optie om daar weer bij te gaan wonen als er daar in de omgeving een goede opleiding is, maar Groningen of iets dergelijks wordt me echt te ver. Het kan toch niet zo zijn dat in een stad als Amsterdam geen fatsoenlijke muziekopleiding zit? Het conservatorium lijkt me namelijk meer voor andere genres..?Ik heb een VWO-diploma met NG profiel, dus qua toelatingseiden zit ik (denk ik?) wel goed.

Alvast bedankt!
http://www.louiscasper.com

What do you think about Muziekgerelateerde opleidingen ??

Vote :   

progressive22    posted on 25-05-2013 20:57
http://www.soundeducation.nl/
Luxx    posted on 25-05-2013 21:29
Herman Brood Academie & Rock Academie (utrecht & tilburg, MBO & HBO)
www.mothermusic.nl
BP    posted on 26-05-2013 04:39
Sae, sound en audio engineering
Xurion    posted on 26-05-2013 12:56
Sound & Vision bij het Creative College van ROC Midden Nederland. Dat is gericht voor licht en geluidstechniek, op MBO3 en MBO4 niveau. Dit is mijn huidige opleiding.

Waarschijnlijk niet geschikt voor jou omdat je al verder studeert maar ik zet hem er toch even bij voor andere geinteresseerden.
User edit by Xurion on 26-05-2013 @ 12:57:18 (80%)
D-Jesse    posted on 26-05-2013 16:27
Zijn er opleidingen waar je perse Wiskunde B nodig hebt?
DaCompra    posted on 26-05-2013 16:32
Ik doe momenteel MBO Artiest Producer/Sounddesign bij D'Drive in Leeuwarden, en dat is echt een te gekke opleiding. Je leert jezelf ontwikkelen in de muziek maar je leert ook echt hoe je jezelf in de markt zet als producent/artiest. Je krijgt opdrachten van reklames tot eigen producties, en je bepaalt zelf je niveau. Wat dat betreft is het niet een immens verschil met het HBO, behalve dan dat je op het HBO misschien wat meer muziektheorie (solvege) krijgt.?

djmstr223    posted on 26-05-2013 17:21
Poster: BP
Sae, sound en audio engineering

deze raad ik niet aan! ten eerste is hij echt ongelofelijk duur, en de stof die je krijgt is ook niet zo denderend... ik zou eerder zeggen ga voor de HKU, daar zijn laatst ook weer nieuwe studio's gebouwd dus aan gear geen tekort daar.
www.bramvanbergen.nl
LouisCasper    posted on 26-05-2013 18:55
Ik vroeg me al af hoe duur die zou zijn, aangezien je er een MacBook Pro in de prijs zit. Die heb ik echter al, dus dat scheelt weer zo'n 1500 euro. Voor de rest vond ik hem er best goed uitzien.
http://www.louiscasper.com

This is an old Topic

No new postings for 4.369 days.
 Post CommentThat would be 145.6 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 7 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 14.014
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.686.966