2013 House/Hardstyle kick
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MartinFlush    posted on 22-05-2013 18:47
Je hoort in 2013 allemaal tracks met een richting hardstyle gaande kick, ik probeer zelf ook zo'n kick te maken maar ik krijg hem niet helemaal goed.?
Dus zijn er mensen op dit forum die het wel goed onder de knie hebben en mij wat tips zouden willen geven?

What do you think about 2013 House/Hardstyle kick ??

Vote :   

MassacreSoundz    posted on 22-05-2013 21:07
ik weet niet of je al ClipDistortion gebruikt... Zoja dan raad ik aan om een plugin te gebruiken die Multiband Distortion heeft.
Begin met een 909 Kick Drum ( of een 808 ) maar zorg dat je een iet wat langere Tail hebt.
?
Als je de 909/ 808 sample hebt geoptimaliseerd voor joun stijl, dan ga je een EQ Plaatsen op ongeveer 450 / 540 hz ( voor TOK / Punch effect ). Plaats dan een multiBand Distortion plugin ( zoals bijv DEVASTOR, Ohmicide,Izotope Trash ) En plaats een Clip distortion op De? LOW en MID freq's.
?
Als je dit zon 30x herhaald en iederekeer op andere Frequenties Eq?d / Filterd en de Distortion iedere keer met andere Parameters plaatst kom je echt wel bij een lekkere kick. je moet alleen niet overdrijven met de distortion, gewoon zorgen dat het geluid hoorbaar veranderd.

?
Ik hoop dat ik je geholpen heb.
?
?
EDIT #1

Dit is dan wel een Echte HS kick, En weet niet of dit PRecies is wat je wilt.
Je kunt natuurlijk altijd Zo lang doorgaan met DIST te gebruiken tot je hebt wat je zoekt.
Denk trouwens dat voor een iet was minder HS achtige kick een Filter of MID / HIGH? goed is.
?
EDIT #2
?
Net ff geprobeerd op de manier zoals ik eerder beschreven heb...: HIER HET RESULTAAT
Hier zit dan nog maar 20 X distortion over heen, en op sommige plaatsten iets te veel, EQ waarschijnlijk te veel hoog weg gehaald daardoor klinkt het dof.
?
EDIT #3

ik denk als je iet wat Minder Distortion gebruikt op de MiD Freq's dat je dan meer in de richting komt van die House / HS kick die jij bedoeld. en probeer ook Minder Clip Dist te gebruiken Omdat dit zorgt voor die Kleine Krakende effectjes binnen je kick.
ik zal nog eens ff die manier van ?Lucalicious Gebruiken en het resultaat posten.
maar dat morgen.
?
Good night? Everyone !!

?
It's gonna be ... A Massacre !!!
User edit by MassacreSoundz on 23-05-2013 @ 01:01:31 (92%)
Lucalicious    posted on 23-05-2013 00:46
Dit is idd echt een hardstyle kick, wat jij bedoelt is gewoon puur clippen wat je hoort dacht ik haha! Ik heb Armin wel eens gehoord over W&W bijvoorbeeld, die blazen hun kick gewoon door het dak heen, waardoor je dat distorted effect krijgt, probeer maar eens uit door je kick gewoon vol het rood in te blazen.
MassacreSoundz    posted on 23-05-2013 00:51
Poster: Lucalicious
Dit is idd echt een hardstyle kick, wat jij bedoelt is gewoon puur clippen wat je hoort dacht ik haha! Ik heb Armin wel eens gehoord over W&W bijvoorbeeld, die blazen hun kick gewoon door het dak heen, waardoor je dat distorted effect krijgt, probeer maar eens uit door je kick gewoon vol het rood in te blazen.

?
een kick Laten clippen, dat opnemen.. Opslaan als een sample en dan effecten toevoegen ?
?
Hmm ... eens proberen.
?
ik dacht dat het opslaan beter was voor layeren als je uiteindelijk met compressie en stuff bezig gaat.
Geen id of dat nut heeft, maar we zien wel Winking my eye

bedankt iig voor je Toevoeging, weer wat geleerd ^^
It's gonna be ... A Massacre !!!
User edit by MassacreSoundz on 23-05-2013 @ 01:02:50 (45%)
Lucalicious    posted on 23-05-2013 01:00
Je zou het in principe niet eens hoeven opnemen, maar kan wel handig zijn ja
MartinFlush    posted on 24-05-2013 16:59
Het is me gelukt, het is idd eigenlijk gwn je kick helemaal kapot maken, heb er een soundgoodizer overheen gegooid, knop helemaal op max en daarna nog een camelphat er over heen zodat het wat beter klinkt.
main    posted on 24-05-2013 18:24
Zou die soundgoodizer er wel even afhalen, ik snap dat je distortion wilt maar de soundgoodizer verpest meer dan alleen je kick
Wytse    posted on 24-05-2013 18:40
Het is niet gewoon effe je kick kapot maken, ik heb laatst een hardstyle kick moeten maken voor iemand, ben er 2 dagen mee bezig geweest! Resultaat was wel heeeel vet!
White Sea Studio
FASA    posted on 24-05-2013 21:47
Mwa het is wel degelijk kapot maken, van het orginele idee van je kick blijft weinig over. Maarja het is nu eenmaal hip op het moment.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
MartinFlush    posted on 25-05-2013 07:11
inderdaad FASA, de kick klinkt nu precies als de kicks die nu hip zijn
User edit by MartinFlush on 25-05-2013 @ 07:12:28 (9%)

This is an old Topic

No new postings for 4.370 days.
 Post CommentThat would be 145.7 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

122 Users online: 18 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 14.585
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.687.537