Hulp met produceren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BassJunkie-    posted on 16-05-2013 14:22
Hee DjResource,

Ik ben bijna klaar met me school (na me examens) en dan wil ik me even goed gaan verdiepen in produceren. Ik heb FL Studio 10 al een tijdje uitgeprobeert en dit lijkt me daarom ook een goede DAW om mee te beginnen. Verder als ik geslaagd ben haal ik de umx250 of umx490 keyboard van Behringer.

Nou is mijn vraag wat zijn de dingen die je echt moet weten bij het produceren? En willen jullie mij wat tips en goede raad geven. Verder wil ik vragen is er iemand die mij via de mail de basis van FL Studio zou willen leren? (Zoja PM me aub)?

Alvast bedankt!
BassJunkie (16 jaar)
Music Is My Live!

What do you think about Hulp met produceren ??

Vote :   

MassacreSoundz    posted on 16-05-2013 14:39
hey BassJunkie-
?
Ik werk zelf ook in FL Studio en ik denk dat het belangrijkste van alles is dat je veel probeerd en uitzoekt.
?
ik zou veel tutorials opzoeken op / via youtube over Masteren / Eq?n en dat soort dingen.
?
Verder heb ik geen id welke muziek je precies wilt gaan produceren, maar gevoel voor muziek hebben is wel handig.
?
Als er iets is wat je wilt weten over Fl Studio kun je me facebook toevoegen of MSN ( skype? Darty-smarty@live.nl ) altijd bereid t ehelpen.
?
?
greetz
It's gonna be ... A Massacre !!!
FASA    posted on 16-05-2013 15:11
2 members like this  Inderdaad gewoon heel veel gaan proberen en oefenen, wat tutorials kijken en volgen, tracks namaken enzo.
?
Wat voor mij een goede tip is geweest is ook om niet iedere VST (vitueel instrument) dat je tegenkomt te gaan lopen downloaden. Zoek gewoon 1 of 2 goede (Massive, sylenth1, nexus) Of gebruik wat standaard in FL zit. Ga deze compleet ontdekken want anders zie je door de bomen het bos niet meer.?
?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
MassacreSoundz    posted on 16-05-2013 15:41
Poster: FASA
Inderdaad gewoon heel veel gaan proberen en oefenen, wat tutorials kijken en volgen, tracks namaken enzo.
?
Wat voor mij een goede tip is geweest is ook om niet iedere VST (vitueel instrument) dat je tegenkomt te gaan lopen downloaden. Zoek gewoon 1 of 2 goede (Massive, sylenth1, nexus) Of gebruik wat standaard in FL zit. Ga deze compleet ontdekken want anders zie je door de bomen het bos niet meer.?
?

?
Dat laatste kan ik beamen, ik was in het begin een behoorlijke 'download'freak, alles met het woord VST moest en zou ik hebben..
Terwijl als je op youtube zoekt naar bijv..: Sytrus Tutorials dan leer je dat je alleen daar mee al verschrikkelijk goede leadsounds kunt cree?ren.
?
goede tip FASA
LouisCasper    posted on 16-05-2013 16:10
Poster: MassacreSoundz

ik zou veel tutorials opzoeken op / via youtube over Masteren / Eq?n en dat soort dingen.
?

Ik denk dat je er op het begin vrij weinig aan hebt om tutorials over masteren te gaan kijken. Begin eerst maar eens met de VST's die standaard in FL zitten te doorgronden en simpele effecten zoals delay, reverb, EQ, compressie uit te proberen. Vervolgens kan je proberen om bijvoorbeeld samples te editten etc. Dit zijn denk ik de belangrijkste dingen om te kunnen voor een beginnend producer. Als je dit onder de knie hebt kun je gaan kijken naar automation, sidechaining, externe VST's gebruiken en een echte arrangement maken.
http://www.louiscasper.com
MassacreSoundz    posted on 16-05-2013 16:45
Poster: LouisCasper
Ik denk dat je er op het begin vrij weinig aan hebt om tutorials over masteren te gaan kijken. Begin eerst maar eens met de VST's die standaard in FL zitten te doorgronden en simpele effecten zoals delay, reverb, EQ, compressie uit te proberen. Vervolgens kan je proberen om bijvoorbeeld samples te editten etc. Dit zijn denk ik de belangrijkste dingen om te kunnen voor een beginnend producer. Als je dit onder de knie hebt kun je gaan kijken naar automation, sidechaining, externe VST's gebruiken en een echte arrangement maken.

?
daar heb je gelijk in, bedoelde ook eigenlijk, Tutorials int algemeen.. masteren en Eq is handig als je de rest een beetje onder de knie hebt.
?
had ik inderdaad anders moeten neer zetten ^^

BassJunkie-    posted on 16-05-2013 21:17
Hee mensen, bedankt voor de reacties en fijn dat jullie reageren.?
Ik heb onderhand al heel veel bekende sample packs en plugins. (Moet ze alleen nog instaleren)?
Maar ik heb een vraag, hoe is de opbouw van een housetrack? (Waar kan ik dat vinden)

En raden jullie mij aan om een midi keyboard te gebruiken? Zoja, met 25 toetsen of 49 toetsen.?

Later!
Music Is My Live!
MassacreSoundz    posted on 16-05-2013 22:23
Wat ik vaak doe als ik een project begin? is op papier zetten wat ik uiteindelijk wil in de track. ?( dus niet wat standaard is, maar wat IK wil. )
?
?bijvoorbeeld..:
?
Ik word wakker en heb een deuntje in me hoofd, dan neurie ik dat herhaaldelijk en denk aan hoe ik zoiets zou indelen.
Vervolgens pak ik een pen en noteer intro - main lead 1 ( melo ) - break - main lead 2 (melo )- outtro
?
dit is niet altijd gelijk, maar over t algemeen werk ik met dit.
?
Hoop dat je er wat aan hebt.
?
een midi keyboard kun je kopen als je weet wat je doet met een piano / keyboard, weet je dat niet dat is de pianoroll eerst je beste vriend.
Yvaroz    posted on 16-05-2013 23:59
En als je dan toch een keyboard koopt, dan gelijk de 49 toetsen. Ik had eerst ook 25 toetsen omdat dat goedkoop was toen, ik ben al snel overgestapt op 49 toetsen.?
De een vind het fijn met een keyboard te werken de ander heeft er niks aan. Ik zelf kan zonder toetsenbord niet lekker werken, daarbij moet ik wel zeggen dat ik een hele tijd piano heb gespeeld, wat misschien invloed kan hebben.

Nothing is Impossible
YuriViroj    posted on 04-06-2013 18:45
Ik zou eerder gewoon FL Studio van top tot teen gaan studeren. Hardware is het laaste wat je nodig zult hebben bij producen.
Naarmate je je DAW beter leert kennen gaat het maken van tracks ook stuk makkelijker, ik bedoel hiermee als je een idee in je hoofd heb zitten dat je dit makkelijk kan uitwerken in FL.

Ik gebruik mijn midi echter alleen voor inspiratie, om nieuwe melodietjes te kweken. Het inspelen doe ik echter gewoon lekker met de muis Happy, laughing
OfficialLirium    posted on 18-09-2013 09:24
Wat je nodig heb is idd een PC en een headphone of monitoren. Daarnaast zou ik een paar vst's downloaden/kopen met presets en hiermee gaan spelen. Daarnaast moet je veel tutorials gaan kijken op youtube. Bij elke tutorial leer je wel weer wat nieuws.?
Probeer eens een track te maken. Vervolgens veel tutorials kijken over mixen en masteren. 4 weken later maak je weer een track en als je dan je ''oude'' tracks terugluisterd zie je dat je vooruitgang heb geboekt :D (als het goed is)

Succes

This is an old Topic

No new postings for 4.254 days.
 Post CommentThat would be 141.8 months
or a whopping 11.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 19 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 15.218
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.688.170