Poster: FASA
Inderdaad gewoon heel veel gaan proberen en oefenen, wat tutorials kijken en volgen, tracks namaken enzo.
?
Wat voor mij een goede tip is geweest is ook om niet iedere VST (vitueel instrument) dat je tegenkomt te gaan lopen downloaden. Zoek gewoon 1 of 2 goede (Massive, sylenth1, nexus) Of gebruik wat standaard in FL zit. Ga deze compleet ontdekken want anders zie je door de bomen het bos niet meer.?
?
Poster: MassacreSoundz
ik zou veel tutorials opzoeken op / via youtube over Masteren / Eq?n en dat soort dingen.
?
Poster: LouisCasper
Ik denk dat je er op het begin vrij weinig aan hebt om tutorials over masteren te gaan kijken. Begin eerst maar eens met de VST's die standaard in FL zitten te doorgronden en simpele effecten zoals delay, reverb, EQ, compressie uit te proberen. Vervolgens kan je proberen om bijvoorbeeld samples te editten etc. Dit zijn denk ik de belangrijkste dingen om te kunnen voor een beginnend producer. Als je dit onder de knie hebt kun je gaan kijken naar automation, sidechaining, externe VST's gebruiken en een echte arrangement maken.