Freefloads
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Hoe vinden jullie het draaien met freefoads

-Gaat beter
-Gaat minder
-Geen ervaring
-Maakt mij niet uit

Voting is only possible for our Members
Basrose    posted on 24-02-2006 19:24
Hey mensen ik vroeg me af wat jullie ervaring is met het draaien op freefloads...]
Persoonlijk vind ik het niet heel fijn... het moet trillingen tegengaan meer ik vind het wel veeel gevoeliger als je scratched enzo. Losse freefloads vind ik niets... maar een blad/tafel met daarop freefloads en daarop weer en plank en dan je tt's werkt beter vind ik... Zo heb je alles een stuk stabieler en je gaat de trillingen tegen.

Maar nu even jullie mening over de freefloads. goed of niet? waarom wel/niet..

Greetz

Basrose
Mod edit by Lead on 08-12-2006 10:29 (2%)

What do you think about Freefloads ??

Vote :   

the-melody    posted on 24-02-2006 21:00
kvind het wel goed ik stoot regelmatig tegen men tafel. 1 nadeel: als je aan de pitch komt zakt hij zowat in bij me
Collin    posted on 24-02-2006 22:05

hij heeft zo zijn voordelen en nadelen   ( en het is Freefloats  Winking my eye

foutje kan gebeuren

Voordelen : is goedkoop , anti shock , enzz.

Nadelen : gaat snel lek , is niet stabiel , (maar dat kan aan je zelf liggen)

zelf zou ik ze wel nemen ik draai trance en scratch of doe er verder niks raars mee , alleen de wat standaard gebeurt , het voordeel is dat hij goedkoop is maar het is de smaak van iemand , ik raad je wel aan voordat je het koopt gewoon is ergens te gaan testen van , vind ik dit echt wel wat , want smaken verschillen nogal , sommige vinden on stabiel , en andere vinden het weer stabiel dus..

User edit by Collin on 24-02-2006 @ 22:08:27 (12%)
the-melody    posted on 25-02-2006 09:18
je hebt toch ook zoon eurthquake stabileliser ofzoiets??
Collin    posted on 25-02-2006 09:45

deze bedoel je denk ik @ Dj Liberty -->Draaitafel stabilisator Earthquake

_Ivan_    posted on 25-02-2006 21:07
Freefloat vind ik een goed systeem (behalve voor de scratchers onder ons) als je een redelijke zware (kilogram) draaitafel hebt... is het al een stuk minder.... bij een reloop2000 moet je echt niet te wild doen want dan gaat je naald stuiteren als een gek... bij technics tt's werkt het systeem wel....
Feel&.Celebrate.Life!
ChiellianvanWhod    posted on 25-02-2006 21:26
En waar kan je die Earthquaké's tegewoordig nog kopen dan?

heb er ook al eens naar gezocht ma kon ze tog niet vinden.

ze zijn vast ook een stuk duurder:P

robertvisser    posted on 25-02-2006 22:22
er zijn nu voor de technics speciale pootjes te verkrijgen.... erg fijn spul...

hier het desbetreffende linkje naar de site....

http://www.think-audio.nl/nieuws.html
the-melody    posted on 26-02-2006 11:41
Poster: DjCollinBosgraaf

deze bedoel je denk ik @ Dj Liberty -->Draaitafel stabilisator Earthquake

juist ja
Blast    posted on 26-02-2006 12:55
Ik heb geen ervaring met Freeloads, maar het lijken mij irritante dingen.

Je zet je tt op een stukie plastic (of waar dat ding van is gemaakt), volgens mij valt dat ding er zo vanaf, als je beetje intensief je tt gebruikt.

DJ-Emotion    posted on 26-02-2006 16:08
Poster: robertvisser
er zijn nu voor de technics speciale pootjes te verkrijgen.... erg fijn spul...

hier het desbetreffende linkje naar de site....

http://www.think-audio.nl/nieuws.html

Grappig, heb jij ze?
Wat kosten die dingen eigenlijk?
Camino    posted on 26-02-2006 16:37
heeft iemand hier al ervaring mee? lijkt me wel een interessante oplossing als het werkt! geen stabiliteitsverlies
Cyrille    posted on 26-02-2006 17:30
Heb wel es met iets soortsoortgelijks gedraait  (zelfde constructie maar dan verzwaard met een soort stoeptegel) en voelt heel stabiel aan. In ieder geval veel stabieler dan een freefloat. Maja dit ding kan je niet inklappen he Winking my eye
Remcovdwerff    posted on 07-03-2006 12:07
Omdat ik hier een link naar mijn site zie staan, kan ik misschien zonder problemen de adviesprijs noemen van de anti-resonantievoeten? Deze voeten kosten per set (van 4) 150 euro ex btw. Voor clubs en verhuurbedrijven een uitkomst, voor hobby-dj's wellicht iets te prijzig voor het effect.

De earthquake kost ongeveer 250 euro ex btw (www.rsl.nl heeft ze te koop).

Groeten, Remco

Bastian    posted on 07-03-2006 21:29
dan is de freefloat nog wel de goedkoopste oplossing idd want als je ff uitreken kost de anti resonantievoet p/s 37,50

de earthquake 250 (weet niet of dit per 2 is)

freefloat 12,50

heb nog nooit met een freefloat gedraaid maar ga er denk k wel eens naar kijken want me draaitafel wil nog wel eens overslaan dus ik ga maar een naar zo'n freefloat kijkenHappy, laughing

DJMarco1988    posted on 07-03-2006 23:22
De Earthquake lijkt mij een zwaar ding en dus ook stevig. Ook lijkt mij als je er per ongeluk tegenaan stoot dat je naald niet gaat stuiteren. Ik heb er zelf op een dj cursus van 2 jaar geleden mee gewerkt en ik heb er geen problemen mee ondervonden.

Freefloats kunnen uitscheuren bij de naden en kunnen snel lek gaan. En als je er per ongeluk tegenaan stoot gaat je naald stuiteren.
Greetings, Marco
User edit by DJMarco1988 on 07-03-2006 @ 23:26:52 (53%)
_Ivan_    posted on 08-03-2006 14:51
Earthquake's heb ik geen ervaring mee. Freefloat wel. Het ligt er aan hoe je tafel is afgesteld en wat voor gewicht je draaitafel heeft. Ik heb 2 soorten tafels gehad en heb daarom ook 2 meningen.

stanton str8-20 : Niet te doen alles stuitert. tafel is ook best ligt maar 4.5 kilo

Reloop4000 mk3 s : Al betere prestaties maar nog lang niet optimaal tafel weegt 9 kilo

Ik heb gehoord dat bij technics de prestaties pas optimaal zijnWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
_Ivan_    posted on 08-03-2006 14:51
Freefloats kunnen uitscheuren bij de naden en kunnen snel lek gaan. En als je er per ongeluk tegenaan stoot gaat je naald stuiteren.

Je hebt nog neit echt ervaring dus ook geen mening gevenWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Cyrille    posted on 08-03-2006 15:49
Poster: ivan1991

Je hebt nog neit echt ervaring dus ook geen mening gevenWinking my eye

gelukkig doe jij dat nooit
DJMarco1988    posted on 08-03-2006 16:36
Ik heb er wel enig ervaring mee, want ik heb een hoop gedaan en geleerd op de dj cursus van 2004.

Greetings, Marco
_Ivan_    posted on 08-03-2006 16:39
Sorry voor meningsverschil ontopic maar weer
Feel&.Celebrate.Life!
BizarBAR    posted on 16-03-2006 16:58
Ik vind het maar niets!

Soms heb je een rare brom in je draaitafel ligt aan hoe het geluid opgesteld staat en hoe hard met een freefloat heb ik daar nooit last van.

Dat is een voordeel. (ligt niet aan de draaitafel is een technics)

Overslaan gebeurt een stuk minder door trillingen maar scratchen of iets dergelijks gaat ook maar erg lastig...

the-melody    posted on 16-03-2006 17:10
het schijnt dat het bij technics goed werkt? nou kzal morge of maandag wel zien heb er besteld gbij recess.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

182 Users online: 17 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 27.906
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.836.365