Beste School voor Producer BE/NL
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Meks    posted on 09-05-2013 22:19
hallo,?

Nu ik mijn studies afgerond heb, zou ik graag nog iets willen bij studeren.?
Ik zou heelgraag iets doen met muziek. Op internet staat van alles en nog wat omtrent nieuwe deejay/producer scholen die als paddestoelen uit de grond springen. Maar velen zien er onbetrouwbaar uit. Of de cursusen zijn veel te eenvroudig.?
?
Ik ben dus opzoek naar de beste scholen voor producers in Nederland en Belgie die ergens nog betaalbaar zijn en die met diploma's werken. m.a.w offici?le?opleidingen.

Waar hebben bekende artiesten zo als Nicky Romero , avicii , laidback luke,... gestudeerd?
Of hebben deze dit allemaal op hun zich zelf geleerd ??

Point blank en dubspot?geen optie omdat deze in het buitenland zijn + >14 000 euro kosten.

What do you think about Beste School voor Producer BE/NL ??

Vote :   

CleanSober    posted on 09-05-2013 22:29
Herman Brood Academie Happy, laughing
Tekhead    posted on 09-05-2013 22:35
Poster: Meks
hallo,?

Nu ik mijn studies afgerond heb, zou ik graag nog iets willen bij studeren.?
Ik zou heelgraag iets doen met muziek. Op internet staat van alles en nog wat omtrent nieuwe deejay/producer scholen die als paddestoelen uit de grond springen. Maar velen zien er onbetrouwbaar uit. Of de cursusen zijn veel te eenvroudig.?
?
Ik ben dus opzoek naar de beste scholen voor producers in Nederland en Belgie die ergens nog betaalbaar zijn en die met diploma's werken. m.a.w offici?le?opleidingen.

Waar hebben bekende artiesten zo als Nicky Romero , avicii , laidback luke,... gestudeerd?
Of hebben deze dit allemaal op hun zich zelf geleerd ??

Point blank en dubspot?geen optie omdat deze in het buitenland zijn + >14 000 euro kosten.

Natuurlijk zijn er mensen die denken van snel geld te verdienen omwille van een hype, en moet dus niet gezegd dat de meeste de naam school niet waard zijn. Ik betwijfel of er een officie?le of erkende opleiding producen bestaat, en dus geen diploma verkrijgbaar, wel attest dat je de opleiding gevolgd hebt, maar wat ben je daar dan mee ? Persoonlijk ken ik maar 2 plaatsen waar men echte top opleidingen geeft, door echte professionals die hun strepen al ontelbare keren verdient hebben, in Nederland is dat bij Bam Bam studio in Eindhoven en in Belgie bij Trixx in Borgerhout/Antwerpen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 09-05-2013 22:36
Poster: CleanSober

Met Rector Nina Haagen?Cool
Sebasz    posted on 09-05-2013 23:50
Poster: CleanSober

Ten eerste kun je beter rockacademie doen ofzo, want herman brood is maar mbo niveau. niks mis mee als jij die ene uit de 1000 bent die later fatsoenlijk kan leven van je muziek. dus mijn voorkeur zou toch uit gaan naar iets van hbo niveau.

misschien zelfs HKU, maar daar leer je dacht ik niet echt produceren.

anyways, volgens mij heeft geen enkele superstar dj een cursus/opleiding gevolgd hoor. en dat is ook niet nodig naar mijn idee.
FSR    posted on 10-05-2013 00:50
Om het het topic nog wat meer pit te geven deze visie:
?
Sommige beroepen vereisen een opleiding opdat je moet weten hoe je moet handelen. Regelmatig zijn dit situaties waar in iemand in nood is en er geen tijd is om visie uit te wisselen. Op dat moment moet iedereen weten wat te doen en daarvoor bedenken mensen (proberen) gezamenlijk een systeem voor.?

Draaien & Componeren is 1 van de weinige beroepen waarin een diploma (mijn inziens) eerder een last dan opluchting is. Creativiteit laat zich totaal niet in systemen zetten. Vraag het elke artiest die in aanraking komt met interviews en andere media waarin om hun mening wordt gevraagd. Ze hebben allemaal moeite om hun stijl te 'defini?ren'. Sterker nog, velen beginnen er niet eens aan of naar zeer lang aandringen en zijn zwaar geirriteerd. Logisch want ze moeten iets doen wat onmogelijk is.

Op je vraag terug te komen wat je dan moet doen??

Oefenen en praktijk ervaring op doen. Een netwerk is de key voor succes hier in. Diploma's of niet, zal een worst wezen.
Tekhead    posted on 10-05-2013 01:28
Poster: FSR
Om het het topic nog wat meer pit te geven deze visie:
?
Sommige beroepen vereisen een opleiding opdat je moet weten hoe je moet handelen. Regelmatig zijn dit situaties waar in iemand in nood is en er geen tijd is om visie uit te wisselen. Op dat moment moet iedereen weten wat te doen en daarvoor bedenken mensen (proberen) gezamenlijk een systeem voor.?

Draaien & Componeren is 1 van de weinige beroepen waarin een diploma (mijn inziens) eerder een last dan opluchting is. Creativiteit laat zich totaal niet in systemen zetten. Vraag het elke artiest die in aanraking komt met interviews en andere media waarin om hun mening wordt gevraagd. Ze hebben allemaal moeite om hun stijl te 'defini?ren'. Sterker nog, velen beginnen er niet eens aan of naar zeer lang aandringen en zijn zwaar geirriteerd. Logisch want ze moeten iets doen wat onmogelijk is.

Op je vraag terug te komen wat je dan moet doen??

Oefenen en praktijk ervaring op doen. Een netwerk is de key voor succes hier in. Diploma's of niet, zal een worst wezen.

Ieder erkend beroep vereist een opleiding om dat beroep naar behoren te kunnen uitvoeren, en als die opleiding gevolgt wordt in een erkende school, krijg je als je de opleiding met succes gevolgd hebt een diploma of getuigschrift, en is dit een bewijs voor een eventuele werkgever dat je genoeg onderlegt bent om die job uit te oefenen, en is dit nu meer dan ooit een must om een baan te vinden, maar voor dj of producer is dat helemaal niet van toepassing, dit is zelfs te belachelijk voor los te lopen, stel je voor, Hi, ik ben FSR, 20 jaar en een gediplomeerd dj en producer, hebt u een baan voor mij ?Confused?
FSR    posted on 10-05-2013 01:34
@Tekhead, je bevestigd mijn verhaal?Cry, dank je!
Tekhead    posted on 10-05-2013 01:40
Poster: FSR
@Tekhead, je bevestigd mijn verhaal?Cry, dank je!

Vertaald voor de Vlaamse leden op DJR?Embarassed
Dyno    posted on 10-05-2013 09:17
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Meks    posted on 10-05-2013 11:41
@Tekhead,?Idd volledig mee accoord!?
Maar door een opleiding leer je naar mijn idee bepaalde technieken beter juist aan. bvb mastering,...
Dat is niet iets die je zo maar leert door wat youtube video's te bekijken.
?
Er zijn deze dagen ontelbaar producers. Een opleiding kan je op technisch vlak tochwel een grote voorsprong geven.
Ook ben in van het idee dat je om die manier beter je idee?n kan omzetten in praktijk. Doordat je meer op de hoogte bent van wat kan.
Hoeveel producers zijn er niet die sterk meer evolueren gewoon omdat ze geen verstand van akkoorden en noten hebben. Om die bepaalde synth juist te laten klinken.?
Tekhead    posted on 10-05-2013 11:56
Poster: Meks
@Tekhead,?Idd volledig mee accoord!?
Maar door een opleiding leer je naar mijn idee bepaalde technieken beter juist aan. bvb mastering,...
Dat is niet iets die je zo maar leert door wat youtube video's te bekijken.
?
Er zijn deze dagen ontelbaar producers. Een opleiding kan je op technisch vlak tochwel een grote voorsprong geven.
Ook ben in van het idee dat je om die manier beter je idee?n kan omzetten in praktijk. Doordat je meer op de hoogte bent van wat kan.
Hoeveel producers zijn er niet die sterk meer evolueren gewoon omdat ze geen verstand van akkoorden en noten hebben. Om die bepaalde synth juist te laten klinken.?

Deels akkoord, je kan bepaalde technieken leren ivm bediening van bepaalde apparaten etc... of het leren van DJ en/of muzieksoftware, maar daar blijft het dan ook bij, voor het mooi klinken ga je tenslotte af op je smaak en je gehoor en dat is altijd persoonlijk.
Luxx    posted on 10-05-2013 12:46
Poster: Sebasz
Ten eerste kun je beter rockacademie doen ofzo, want herman brood is maar mbo niveau. niks mis mee als jij die ene uit de 1000 bent die later fatsoenlijk kan leven van je muziek. dus mijn voorkeur zou toch uit gaan naar iets van hbo niveau.

misschien zelfs HKU, maar daar leer je dacht ik niet echt produceren.

anyways, volgens mij heeft geen enkele superstar dj een cursus/opleiding gevolgd hoor. en dat is ook niet nodig naar mijn idee.

je zit niet op de HBA of de Rock volgens mij, dus lijkt me nogal slap advies.

ik hoor veel van Rock studenten dat het te veel theorie is en te weinig praktijk waardoor ze weinig daadwerkelijk aan het produceren toe komen. de Herman Brood daarentegen is de focus 90% in de studio zitten waardoor er veel meer geleerd word waar je iets aan hebt. en ja het is MBO waardoor het een stuk goedkoper is, 3 jaar maar duurt en de vakken buiten muziek om zijn schijt. maar je gaat niet voor die vakken naar die school toe.

waarom wil je overigens een diploma hebben? de HBA en ROCK hebben beiden een diploma voor je klaarliggen maar je hebt er in beide gevallen vrij weinig aan.

mocht je een minder dure cursus willen proberen: Ik geef ook producer lessen binnen mijn eigen bedrijf en in combi met een ander bedrijf waar ik lesgeef in een studio ruimte van hun.
www.mothermusic.nl
Sebasz    posted on 10-05-2013 13:36
Poster: Tekhead
Ieder erkend beroep vereist een opleiding om dat beroep naar behoren te kunnen uitvoeren, en als die opleiding gevolgt wordt in een erkende school, krijg je als je de opleiding met succes gevolgd hebt een diploma of getuigschrift, en is dit een bewijs voor een eventuele werkgever dat je genoeg onderlegt bent om die job uit te oefenen, en is dit nu meer dan ooit een must om een baan te vinden, maar voor dj of producer is dat helemaal niet van toepassing, dit is zelfs te belachelijk voor los te lopen, stel je voor, Hi, ik ben FSR, 20 jaar en een gediplomeerd dj en producer, hebt u een baan voor mij ?Confused?

Een opleiding heeft voor 'werkgevers' ?geen enkele toegevoegde waarde als jij voor de rest van je leven plaatsjedraaier blijft. Als DJ ben je 'zelfstandig' ondernemer. Dus niemand die naar je schooldiploma's vraagt of je wel een dj opleidinghebt gedaan ofzo
Tekhead    posted on 10-05-2013 19:46
Poster: Sebasz
Een opleiding heeft voor 'werkgevers' ?geen enkele toegevoegde waarde als jij voor de rest van je leven plaatsjedraaier blijft. Als DJ ben je 'zelfstandig' ondernemer. Dus niemand die naar je schooldiploma's vraagt of je wel een dj opleidinghebt gedaan ofzo

dat zeg ik toch makker Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

280 Users online: 139 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 69.192
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.229