Cd-player stand
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMichel    posted on 23-02-2006 17:30
Ik ben de laatste tijd druk bezig met het verzinnen hoe ik m'n aankomende cdj-200's wil gaan plaatsen in mijn booth. Ik wil graag zo'n cd-player stand boven mij mixer (voor 2 cdj's 200), zodat de cdj's een tikkeltje schuin staan. Op djfurniture.nl  onder dj desks is op het laatste plaatje een mooi voorbeeld te zien. Nu vraag ik me af of zo'n ding niet zelf te maken is, en zo ja, hoe? het maken van een plank spreekt voor zich, maar hoe kom ik aan de pootjes waar het plankje op rust en hoe bevestig ik deze aan mijn meubel. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. Ik heb namelijk geen zin om meer dan 100 euro neer te leggen voor zo'n standaard en ik heb het idee dat je het ook zelf op een leuke manier kan maken. Op deze site zie je onder dj booth ook veel leuke ideeën en nu vraag ik me af hoe jullie dat allemaal gedaan hebben? Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Grtz Michel

What do you think about Cd-player stand ??

Vote :   

Illusion    posted on 23-02-2006 17:38
die dingen zijn volgens mij nogal wel prijzig... maar je kunt ze natuurlijk altijd zelf maken... als je een beetje kan lassen/solderen/weet ik veel wat...

Je meet gewoon je lengte op van je cdj's en snijd uit een stuk metaal een vierkant stuk ofzo... en last wat aan mekaar, of schroeft ofzo... zo kan je heel iets leuks maken

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
dion    posted on 23-02-2006 17:42
als je inderdaad kan lassen is het handig daarna naden wegwerken of als je overweg kan met plastic maak het daar van maar het makkelijkste blijft natuurlijk hout haha
Camino    posted on 23-02-2006 17:45
moet je aan Kip (dacht ik) vragen... die sprak er over het zelf te doen in de thread "vraagje over de CDJ 200"
FrankyN    posted on 23-02-2006 18:05
Of goed opletten op of je zo'n tv steun ziet die zijn niet zo prijzig...
robertvisser    posted on 23-02-2006 18:13

ik neem aan dat je deze steun bedoeld....

ziet er idd erg netjes uit.

wat Djillusion al probeerde uit te leggen met dat stuk metaal zo heb ik mij booth ook gebouwd.. zal ff die foto hier posten..

djmamo    posted on 23-02-2006 18:29
het is niet zo moeilijk je haalt een tv steun voor ongeveer 50 euro.

of je maakt het zelf, zelf maken is wel iets moeilijker en vergt tijd.

je maakt een plaat die net zo breed en hoog is als 2 cd spelers, onder aand eplaat bevestig je een riggeltje van hout of metaal zodat de cd spelers er niet af donderen.

vervolgens maak je een plaat die de hoogte gaat aangeven, dit doe je door de gewenste hoogte op te meten en de breedte kan net zo breed zijn al de plaat waar de cd spelers op komen.

vervolgens kun je een soort v metalen hoek op 45 graden er tussen schroeven (of meer voor de stevig heid) en dan schroef je alles op je booth of tegen de muur

www.moonentertainment.nl
DJMichel    posted on 23-02-2006 23:57
Het is inderdaad de foto die robertvisser net aangaf. Mijn meubel lijkt ook erg veel op die van furniture (beetje nagebouwd :P) Het namaken van de houten plank waar de cdj's op komen te staan is niet zo'n probleem. Maar ik vroeg me gewoon af ofdat de pootjes waarmee je de plank aan het meubel bevestigd niet los te koop waren?? Misschien dat er nog andere zijn met handige tips, want ik heb veel mensen bij de djbooth foto's op deze site gezien die het toch gelukt is zelf wat te ontwerpen. Alvast bedankt voor de tips!

User edit by DJMichel on 23-02-2006 @ 23:58:23 (19%)
Winston    posted on 23-02-2006 23:59
Materialen in de handel zijn duur en vaak krijg je meer dan je nodig hebt door standaard bouwafmetingen. Misschien moet je gaan jutten op een bouwwerf.
Tic Toc
Deetek    posted on 23-02-2006 23:59
lijkt mij stug dat dat soort pootjes te koop zijn.

dit soort spul is altijd moeilijk... of je moet het compleet kopen, of je moet het helemaal zelf maken... erg jammer

DJMichel    posted on 24-02-2006 00:04
Die man van furniture, heeft het op een 1 of andere manier toch voor elkaar gekregen. Ehm.. lastig dit maar ik blijf wachten op handige tips, vooral op reacties van mensen die zoiets zelf hebben gemaakt :p 

Bedankt allemaal!

SnAcKBaRrY    posted on 24-02-2006 14:24
het is heel eenvoudig om een steun zelf te maken, je moet alleen wel een diepe tafel hebben waar je de houten (mdf) steun op kan zetten, achter het mengpaneel.
zelf heb ik een steun gemaak voor volgens mij nog geen 2 euro tientjes.

van tevoren bedacht wat de maten moesten zijn, en bij de Gamma voor niks op maat laten zagen.(als je daar het hout koopt)
suc6,
gr.brry
Camino    posted on 24-02-2006 14:50
wat doe je om de onderkant anti-slip te maken? dit lijkt me ook wel wat...

the-melody    posted on 24-02-2006 15:03
is dat niet een soort van stof dat je daarop kunt brengen dat ze niet wegslippen??
Lea_Phar    posted on 24-02-2006 18:04
Van die rubberen anti-slipmatjes die je in de auto kan gebruiken op het dashboard.

Een opstaand randje helpt natuurlijk ook.

DJMichel    posted on 25-02-2006 11:11
snackbarry --> Voor zo'n ding heb ik geen ruimte. Kijk anders even bij mijn profiel wat voor foto's er staan. Op 1 foto zie je mijn meubel staan en het is dus de bedoeling dat op het meubel (bovenplaat) een cd-standaard wordt bevestigd.

Misschien dat jullie me nog iets verder opweg kunnen helpen?

DJMichel    posted on 30-05-2006 13:51
Mensen nog bedankt voor de tips ! Ik heb nu m'n eigen cd-standaard en het werkt fantastisch. Als je een foto wilt zien moet je even bij DJ Booths kijken, daar staat hij sinds gister bij Winking my eye
User edit by DJMichel on 30-05-2006 @ 13:51:58 (3%)
Day-One    posted on 30-05-2006 14:11
@SnAcKBaRrY:

damn wordt je niet doof van die (grote) monitor daaro?!
DonBasco    posted on 30-05-2006 15:48
Ik snap niet zo goed waarom mensen hun tabletop zo graag schuin geplaatst hebben. Kan iemand me uitleggen wat daar zo fijn aan is?
DJMichel    posted on 30-05-2006 16:34
Donbasco, omdat ze achter mijn mixer staan staat hij dus een stukje verder weg. Als je ze schuin zet vind ik dat je overal wat beter zicht op heb en er beter bij kan. het scheelt misschien niet veel, maar nu ze zo schuin staan vind ik dat echt super. daarnaast is je werkruimte een stukje kleiner, om het zo maar te zeggen. Als je de cd-spelers naast je mixer zou zetten en dan ook nog je tt's en je hebt er geen ruimte voor, is dit ook weer handig.
User edit by DJMichel on 30-05-2006 @ 16:41:53 (81%)

This is an old Topic

No new postings for 6.924 days.
 Post CommentThat would be 230.8 months
or a whopping 19 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 11 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 15.735
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.824.194