De Late Leeuw chatcorner deel 57 (20/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hoppie    posted on 07-05-2013 14:07

De Late Leeuw Chatcorner Deel 57
'De plek waar de DJR-family al hun (off-topic) gezeik kwijt kan!'

de tijden zijn veranderd

De regels om het leuk te houden:

• Geen discriminatie.
  • Geen gevloek.
  • Geen bashing.
  • Geen sms/chat taal.
  • Geen spam / links naar webshops
Question everything
Mod edit by Lead on 07-09-2018 23:14 (3%)

What do you think about De Late Leeuw chatcorner deel 57 ??

Vote :   

Dyno    posted on 10-09-2013 22:27
Poster: Ywe
Serieus he, zit ik hier super moeilijk te doen met 2 CDJ400's om ze aan de praat te krijgen in Traktor, blijkt dat deze spelers helemaal niet functioneren met een USB hub!! Zit je dan met je MacBook met 2 USB poorten... Moet er ook nog een Audio8 en een X1 aan hangen :P

Op mijn 2 jaarlijkse 'klusje' bij Brunotti gebruik ik ook Traktor in combinatie met een USB hub van ICIDU en die werkt prima. Heb er ??n met 4 poorten.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Estacy    posted on 10-09-2013 22:34
wauw, ja sweex is niks. gebruik inderdaad hoge kwaliteits USB hubs want dat is vrij belangrijk wil het werken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mikedhanpat    posted on 11-09-2013 08:45
Zoals zo vaak: Goedkoop is duurkoop bij dit soort dingen
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Mr-    posted on 11-09-2013 10:04
ik wil graag nog even terugkoppelen op de reacties van de vorige pagina's. die betrekkende op gear.?

ik ben het eens met jullie dat het belachelijk is dat iemand beoordeeld wordt op de apparatuur waarmee hij draait. uiteindelijk staat het publiek centraal, bij mij in ieder geval. ik denk dat dj's onderling zich ook veel (onbewust) beoordelen op hoe de mix in elkaar steekt. waar ik me wel een beetje aan stoor is dat deze veroordeling ook de andere kant op gaat... ik heb zelf ook cdj 2000's en een djm 800, nu ben ik zelf 20 en heb deze helemaal zelf gekocht. zelf heb ik ook met CD gedraaid, werkt super maar kost gewoon erg veel tijd om steeds up-to date te houden. ik ben mezelf bewust dat ik relatief ook maar net op de hoek kom kijken, maar ik vind het ook wel dat het makkelijk is mij te veroordelen alsof ik van kant nog wal weet. misschien is dit niet zo bedoeld maar met deze reacties voel ik mij wel aangesproken.

zelf gebruik ik veel hot-cue's, hot-cue loopjes en gewone loopjes. ik wil vooral geen laptop ertussen hebben, zelf vind ik met plaaten (vinyl) mixen het mooiste wat er is. heb namelijk ook gewoon technics. maar voor wat ik doe zou ik niet alleen met platen vooruit komen. en natuurlijk het onbreken van loop en hot cue. met usb en link functie kan ik super snel door mixen, waarom zou ik mijzelf dan tegehouden?

bottomline, denk niet dat iedereen hetzelfde is. ik heb veel respect voor mensen die al jaren meedraaien en het publiek helemaal gek maakt met bijwijze van spreke 2 cassette spelers. het doet me wel pijn om er gelijk van uit te gaan dat ik wel veroordeel. natuurlijk zijn er wel types die dit wel doen, maar dat is toch meer hun verlies.?

hopelijk is mijn punt een beetje duidelijk, ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Mr-    posted on 11-09-2013 11:23
http://www.magneticmag.com/2013/09/edm-culture-behind-the-booth-what-your-dj-gear-says-about-you/
?
wel grappig dat ik dit nu net tegen kom,?
Estacy    posted on 11-09-2013 11:35
haha stiekem zit daar best wel waarheid in :p
p-wee    posted on 11-09-2013 12:51
@ MR
ik snap je Cool
ik generaliseer ook keihard natuurlijk door te roepen startende puber dj's die meteen het beste moeten...
maar net zo goed kan dat een jonge gast zijn die al jaren leest over gear, 12 krantenwijken heeft genomen om zijn droom te kunnen betalen; een pioneer booth met de pro spelers

das de andere kant inderdaad..

grappig artikel Happy, laughing

Mr-    posted on 11-09-2013 13:39
fijn om te lezen, ik ben het wel met jou eens dat er inderdaad een verschuiving plaats vind dat 'the new school' niet veel respect meer heeft voor 'the old school'. jongeren die nog nooit een platenspeler hebben gezien en niet kunnen voorstellen dat er vroeger geen software en midi controllers bestonden, usb of effecten. ik kan me ook wel voorstellen dat je het uitermate frustrerend vind als je van die bij de hande opmerkingen naar je hoofd gesmeten krijgt.
Ywe    posted on 11-09-2013 16:58
Poster: Dyno
Op mijn 2 jaarlijkse 'klusje' bij Brunotti gebruik ik ook Traktor in combinatie met een USB hub van ICIDU en die werkt prima. Heb er ??n met 4 poorten.

Ik heb nu een 7 poorts Belkin genomen, is wel wat duurder maar ziet er tot nu toe goed uit! Beide CDJ's worden door Audio/Midi config herkend.

Als dat goed werkt heb ik een lastige keuze te maken:

2x CDJ400 met een DJM850 en een beetje geld overhouden voor eventuele accesoires en meubel.
2x CDJ900 met een DJM700 en quite draaien op verkoop oude set.

Alhoewel ik eigenlijk alleen met CD en Traktor draai komen er nog wel eens gasten op bezoek met Rekordbox sticks, de vraag is of ik nu ?1000,- duurdere spelers ga kopen om dat mogelijk te maken... En omdat ze nieuwer en stoerder zijn misschien :p
Tips?
Mr-    posted on 11-09-2013 19:05
lastig ja, kan je niet beter dan CDJ 850's kopen? die kan je ook met rekordbox gebruiken en als je toch met traktor draait.
Ywe    posted on 11-09-2013 20:45
Nope, die heb ik dus net verkocht Winking my eye Drie jaar mee gedraaid, werkt niet met Traktor HID. Wel met eigen MIDI mapping, maar wil fatsoenlijk HID draaien, dit was het net niet!
Estacy    posted on 11-09-2013 21:54
900s zijn echt wel een hele stap vooruit op de 400s hoor. In elk opzicht. De CDJ 400 heeft veruit het slechste jogwheel van de Pioneer reeks (de CDJ 100 en 200 even daarbuiten gelaten) en de 900 heeft betere usb ondersteuning, Recordbox, link functie, quantize, beter scherm, groot vergelijk met de CDJ 2000. Heeft alleen geen hotcues, maar dat hebben de 850 en 400 ook niet.?
Als je de 900 haalt kun je met een DJM 700 prima uit de voeten, je 900s kunnen dan als ik het goed heb als geluidskaarten dienen dus je mixer hoeft niet zoveel te doen. Met de 850 heb je nog een hele geluidskaart.
Dyno    posted on 12-09-2013 20:36
Ik heb nu een 7 poorts Belkin genomen, is wel wat duurder maar ziet er tot nu toe goed uit! Beide CDJ's worden door Audio/Midi config herkend.

Als dat goed werkt heb ik een lastige keuze te maken:

2x CDJ400 met een DJM850 en een beetje geld overhouden voor eventuele accesoires en meubel.
2x CDJ900 met een DJM700 en quite draaien op verkoop oude set.

Alhoewel ik eigenlijk alleen met CD en Traktor draai komen er nog wel eens gasten op bezoek met Rekordbox sticks, de vraag is of ik nu ?1000,- duurdere spelers ga kopen om dat mogelijk te maken... En omdat ze nieuwer en stoerder zijn misschien :p
Tips?

TIP:
Verkoop zo snel mogelijk je CDJ400's
Echt, het zijn leuke spelers, maar ze zijn t? fragiel in mijn opzicht.
Zeker als je ze veel gebruikt gaan de CUE knoppen snel kapot (maar dat is bij meer CDJ's zo).
De jogwheel is ook niet erg precies van de 400. En ook veel te klein.
Lekker een setje 900's nemen als je de mogelijkheid hebt.
En de DJM700 is best een goede mixer.
Ik had niet eens getwijfeld. Winking my eye
Ywe    posted on 12-09-2013 23:10
Gelukkig hoef ik ze niet te verkopen, ik heb gewoon setje geleend.... Jogwheel is niet interessant voor mij, scratch toch niet, pitchbenden ging er prima mee, wel even wennen dat het zo'n rechtopstaande rand is. Vind het gewoon zonde voor de hoeveelheid dat ik thuis draai om dan zo'n lap geld neer te leggen voor CDJ900's. Focus ik mij liever op vinyl/timecode... maar ja het blijven super toffe spelers. Kijk als ik het geld had dan kwam hier een NXS set te staan, maar dat is dan helaas ook weer niet zo Happy, laughing Ik blijf gewoon lekker marktplaats in de gaten houden voor een goede deal qua spelers of mixer
Drumworks    posted on 13-09-2013 12:11
Gelukkig hoef ik ze niet te verkopen, ik heb gewoon setje geleend.... Jogwheel is niet interessant voor mij, scratch toch niet, pitchbenden ging er prima mee, wel even wennen dat het zo'n rechtopstaande rand is. Vind het gewoon zonde voor de hoeveelheid dat ik thuis draai om dan zo'n lap geld neer te leggen voor CDJ900's. Focus ik mij liever op vinyl/timecode... maar ja het blijven super toffe spelers. Kijk als ik het geld had dan kwam hier een NXS set te staan, maar dat is dan helaas ook weer niet zo Happy, laughing Ik blijf gewoon lekker marktplaats in de gaten houden voor een goede deal qua spelers of mixer

ooit aan denon spelers gedacht? Happy, laughing
The beats are still banging :)
joostvd    posted on 13-09-2013 14:43
die Heineken koptelefoons klinken best aardig!
RyanSilva    posted on 13-09-2013 15:19
Poster: joostvd

komt er ook bier uit?
http://twitter.com/djryansilva
Tekhead    posted on 13-09-2013 23:43

Kom op zeg, lekker klinken ? Tja, sommige vinden Heineken bier ook lekker drinken, ik heb daar als onderdaan van het bierland bij uitstek een heel andere mening over Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
joostvd    posted on 14-09-2013 19:48
haha Ryan Silva, helaas niet!

en Tekhead, het ging over best aardig, niet over lekker klinkenWinking my eye
Over het bier van belgische afkomst kan ik niks zeggen,want ik heb het nooit gedronken, maar Heineken krijg ik wel weg!
Tekhead    posted on 15-09-2013 03:20
haha Ryan Silva, helaas niet!

en Tekhead, het ging over best aardig, niet over lekker klinkenWinking my eye
Over het bier van belgische afkomst kan ik niks zeggen,want ik heb het nooit gedronken, maar Heineken krijg ik wel weg!
 Ik denk dat ik iets gemist heb... sinds wanneer heeft Heineken het Label 'Bier of Pils' dan gekregen ??Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dyno    posted on 15-09-2013 10:43
Een collega van me (uit India) loopt al maanden iets te zingen op het werk.
Nu heeft een andere collega zijn zang een stukje opgenomen op zijn telefoon.
Ik hoorde dat en vroeg of hij het naar mij wilde sturen, zodat ik er een track mee kon maken.

Hier het resultaat!

Is het wat?
(ik post het hier omdat ik er niet een apart topic voor wil aanmaken)
Gerdo    posted on 15-09-2013 11:31
Vanavond naar Roger Sanchez in Arnhem:D Ik heb er zin in!
Ywe    posted on 15-09-2013 12:30
Ik vind het lekker hoor Dyno!?
?
Heb nu de kans voor 2500,- een stel CDJ2000 en DJM700 over te nemen, en zit zo te twijfelen. Is natuurlijk fucking fijn spul, maar ik zou met simpelere set ook wel uit kunnen en dat kost natuurlijk veel minder...
?
Volwassen worden is zooo klote, 3 jaar geleden had ik gedaan in een hartslag
hoppie    posted on 15-09-2013 14:16
Poster: Tekhead
Ik denk dat ik iets gemist heb... sinds wanneer heeft Heineken het Label 'Bier of Pils' dan gekregen ??Cool

+42
Question everything
Ywe    posted on 15-09-2013 22:21
Iemand ervaringen met verven platenspelers? Ik heb nu een zwarte DJM, en zilveren Reloops.... wil ik gaan veranderen, alles mooi zwart!

325 Users online: 266 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 8.326
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.757.798