De Late Leeuw chatcorner deel 57 (19/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hoppie    posted on 07-05-2013 14:07

De Late Leeuw Chatcorner Deel 57
'De plek waar de DJR-family al hun (off-topic) gezeik kwijt kan!'

de tijden zijn veranderd

De regels om het leuk te houden:

• Geen discriminatie.
  • Geen gevloek.
  • Geen bashing.
  • Geen sms/chat taal.
  • Geen spam / links naar webshops
Question everything
Mod edit by Lead on 07-09-2018 23:14 (3%)

What do you think about De Late Leeuw chatcorner deel 57 ??

Vote :   

p-wee    posted on 09-09-2013 09:28
haha ik ben begonnen met 2 belt drive's, waarvan nog 1 met een draai pitch

en een of andere mizer zonder gain en Eq's per kanaal...leip eigenlijk. als je het tegenwoordig ziet, die kids beginnne al met pioneers djm 800 en cdj's...
op een of andere twisted manier is het toch gaaf om op van die crap te beginnen??

verwennerij tegenwoorig zeg..
Maracas    posted on 09-09-2013 09:56
Poster: Tekhead
Ikke met 2 Lenco's, en met C7 van TDK, en een TEAC bandrecorder erbij, knallen z?ne Happy, laughing, maar wel ne knalmixer van Marelco, een juweel uit Zwitserland

haha ik ben met belt drives begonnen :P en een oude gare mixer zonder etc. Dat waren tijden haha
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Estacy    posted on 09-09-2013 11:17
als je op shit begint kun je op alles draaien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xurion    posted on 09-09-2013 12:00
Mee eens, als je wat plaatjes recht kan trekken op Citronic skytec spul dan ben je bijna gegarandeert dat je dat ook vlekkeloos op een CDJ lukt.
p-wee    posted on 09-09-2013 12:08
precies...
maar ik vind, klinkt nu als een ouwe zak, dat het ook zo hoort...

ik begon met ubercrap, maar het was fun..het kwam toen niet in me op sl's te kopen, of een dateq xtc..

ik had ook lenco of soundlab, en toen ik een nieuwe mixer ging kopen, kocht ik een gemini 626 haha...

en tuurlijk, tijden veranderen...maar ik vind het vaak jammer als ik hier 14 jarigen een topic zie openen; ik ga beginnen met draaien, moet ik cdj 2000 of denon?
een djm 800?

dan dnek ik man!! moet je daar nou echt mee beginnnen?
koop dan een oem spelertje, of een numark en ga eerst maar eens draaien, daar kun je allemaal prima op leren

maargoed...die tijden zijn voorbij...

laatst 1 of ander jochie nog?op een verjaardag..die hoorde dat ik draai, of ik dan wel een pioneer mixer had, anders kon je niet dj zijn of mixen, rest is troep, terwijl hij er zelf eignelikj niets van weet....WTF, k zal je de nek omdraaien jochie...is dit hoe de kids denken tegenwoordig? it's a shame...

maar ach...

?

Estacy    posted on 09-09-2013 12:24
Ja dat elite gedoe soms is best erg. kijk maar naar de DJ booth sectie, pas als er een volledige pioneer set staat worden er hoge cijfers gegeven.?

Nu wil ik niet ontkennen dat de huidige Pioneer mixers gewoon prima zijn (even niet naar de prijs gekeken) maar er zijn zeker alternatieven die bijv. beter in elkaar zitten. Qua cd spelers moet ik ze wel gelijk geven, de CDJs staan ver bovenaan. Denon is leuk maar komt niet in de buurt qua gebruiksgemak. Maargoed.

Je moet je als DJ ook openstellen naar andere merken, de software DJ's doen dat bijv. wel en dat leidt dan ook tot innovatie. Concurrentie leidt tot innovatie en als iedereen blindelings bij ??n merk blijft dan lijkt t me logisch dat dat innovatie niet tegoede komt.?

Maar wat lul ik nou want ik blijf ondertussen lekker vinyl draaien met een analoge mixer....
p-wee    posted on 09-09-2013 13:14
dat zeg je goed ja, als de wereld blindelings aan 1 merk hangt...dan maak je ze het wel makkelijk..
idd, niets om de kwaliteit, het is ook top spul...daar zal ik nooit op afdoen...

alleen, ik zie zulke spullen als een eind doel...niet startende puber dj's...vind je het helemaal geweldig en ligt draaien je, dan ga je?met verloop van tijd voor de 'echte' spullen
maar die weg er naartoe, en er is echt no shame als je leert draaien op een citronic tabletopje, of whatever...met een basic mixer..dat schijnt niet meer te kunnen/mogen

ik vind dat een een beetje een jammere ontwikkeling...

maar genoeg gal gespuugd, ieder doet het op zn eigen manier, en is daar helemaal vrij in natuurlijk..zonder commentaar van zo'n cinysche bastard als ik Cool

mooi voorbeeld ook, ik als vinyl gek, heb vorig jaar toch maar 1 cdj erbij gezet, voor het gemak, en toegegeven, het is ook een fijn ding, handig en ideaal...het is een 400...ik krijg dus regelmatig: joh, waarom zet je geen 2000 neer!? of 2!?
waarom denk ik dan? ik heb een kwalitatief goede speler, doet zn ding en heeft voor mij alle gemakken...
maar nee, ook dat is eigenlijk niet goed genoeg en zou je 2000's neer moeten zetten
Ywe    posted on 09-09-2013 14:20
Ik stoor mij hier ook wel aan... Er is geen leercurve meer qua gear. Ik ben van skytek en beltdrives naar direct drives (heb ik nog steeds) en cdj800 gegaan met djm600. Digitaal kwam op, 800 verwisseld voor 850 En de 600 voor 700...Ik draai nu eigenlijk alleen nog maar met traktor scratch dus wil een mixer met geluidkaart, en de djm900nxs heeft veel meer functies, maar de helft gebruik ik niet dus is 850 goed genoeg! Wil wel cd blijven draaien en traktor via HID dus komen de 400's hier ook... 900's zijn beter misschien, maar ik draai niet zo vaak om die spelers te rechtvaardigen... Zelfde met 350's. Draai te weinig met rekordbox thuis, en HID met traktor is ruk.

Zo leer je heel veel gear kennen en bouw je zoveel ervaring op, heb je altijd plezier van!
Drumworks    posted on 10-09-2013 10:31
hoppie    posted on 10-09-2013 10:59
Hoezo, als ik kan ophalen, wat er staat als optie, verzenden niet, is het geen probleem toch?
Question everything
Bartjens    posted on 10-09-2013 11:12
En de?Pioneer DDJ-SX is er nu ook in het wit, de?Pioneer DDJ-SX-W

DDJ-SX-W
www.djbrowbeat.com
chef    posted on 10-09-2013 11:55
Ik zie ook net die witte DDJ-SX voorbij komen. Vind het niet lelijk moet ik zeggen maar hou zelf meer van zwart. Zolang er maar geen platinum editie van op de markt komt..! Overigens, is mat niet wat om mee te vernieuwen pioneer?
Ywe    posted on 10-09-2013 12:02
Een 4 Channel XDJ met traktor Certified geluid en ik ben helemaal happy

Bambilaner    posted on 10-09-2013 13:10
Poster: Ywe
...... en HID met traktor is ruk.

Vind je?? Ik draai geregeld HID in Traktor met de 2000's en ik vind dat best wel lekker werken...
www.facebook.com/vinniebegooddj
Drumworks    posted on 10-09-2013 13:27
Poster: hoppie
Hoezo, als ik kan ophalen, wat er staat als optie, verzenden niet, is het geen probleem toch?

dat zetten de adverteerders erbij omdat je dan gaat reageren. Ik heb ook voor de gein een mailtje gestuurd en nu kreeg ik een mailtje terug dat ze door omstandigheden te druk zijn en ze alleen aan opsturen doen. Ik denk dat dat genoeg zegt.

The beats are still banging :)
hoppie    posted on 10-09-2013 13:34
daar heb je geluik in. ik speel altijd een beetje met die gasten. bij verkopers de prijs omlaag halen en bij kopers omhoog. ook probeer ik iets van legitimatie los te peuteren en als ik er een krijg vragen om iets specifiek. foto van hun idee met een tekening van een eenhoorn ofzo. altijd lol met die gasten :P
Question everything
Drumworks    posted on 10-09-2013 13:36
ik ben een keer flink genaaid door zo'n gast. Ik trap er geen 2e keer meer in. Ging toen om een core i7 processor van 160 euro.... het geld nooit meer teruggezien jammergenoeg. Sindsdien zit ik ook altijd te kloten met die gasten Happy, laughing
User edit by Drumworks on 10-09-2013 @ 13:37:24 (4%)
Ywe    posted on 10-09-2013 14:39
Mocht het wel een moeder zijn die de ?waarde niet inschat en de boel verkoopt kan je er een mooi dealtje aan pakken. Daarom heb ik ook gereageerd Happy, laughing maar bij mailtje terug weet je dan al wel hoe de vlag erbij staat...
Drumworks    posted on 10-09-2013 16:24
ik zie al aan de stijl van typen dat het geen moeder is maar een knulletje van 16 die snel centjes wil verdienen :P
User edit by Drumworks on 10-09-2013 @ 18:17:24 (6%)
Estacy    posted on 10-09-2013 17:42
heb jij text to speech dan?
Drumworks    posted on 10-09-2013 18:17
haah verbeterd.?Cool
Ywe    posted on 10-09-2013 18:42
Serieus he, zit ik hier super moeilijk te doen met 2 CDJ400's om ze aan de praat te krijgen in Traktor, blijkt dat deze spelers helemaal niet functioneren met een USB hub!! Zit je dan met je MacBook met 2 USB poorten... Moet er ook nog een Audio8 en een X1 aan hangen :P
RyanSilva    posted on 10-09-2013 20:21
Poster: Ywe
Serieus he, zit ik hier super moeilijk te doen met 2 CDJ400's om ze aan de praat te krijgen in Traktor, blijkt dat deze spelers helemaal niet functioneren met een USB hub!! Zit je dan met je MacBook met 2 USB poorten... Moet er ook nog een Audio8 en een X1 aan hangen :P

Zou wel moeten werken met een powered usb-hub.?

Ver 1.30 - The update improves - USB memory device detection time (time between insertion of the USB memory device unitl tracks can be selected) - The reliability when a USB hub (USB 2.0-compatible) is inserted between the PC and CDJ-400 Update if using your CDJ-400 connected to a PC application (Pioneer DJS, Serato Scratch LIVE, etc.).

I have been using a Belkin 7 Port USB 2.0 hub with my CDJ-400s for over six months with no troubles whatsoever. That's including 3 external drives and other things as well. I have done plenty of shows using the hub without even the slightest hiccup.

DJ RuDe

http://twitter.com/djryansilva
Ywe    posted on 10-09-2013 20:24
Poster: RyanSilva
Zou wel moeten werken met een powered usb-hub.

Ver 1.30 - The update improves - USB memory device detection time (time between insertion of the USB memory device unitl tracks can be selected) - The reliability when a USB hub (USB 2.0-compatible) is inserted between the PC and CDJ-400

Heb hier een Sweek 4 port Powered Hub, geen sjoege. Morgen gaan de spelers weer terug dus moet voor die tijd dan even een belkin 7 poort halen in de stad ofzo...

User edit by Ywe on 10-09-2013 @ 20:45:36 (4%)
RyanSilva    posted on 10-09-2013 21:57
Je bedoelt Sweex? Ik zou wel kiezen voor een meer betrouwbare merk. Targus, Sitecom, Trust, maar geen Sweex.
http://twitter.com/djryansilva

302 Users online: 239 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 13.252
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.724