Plaat staat hol/bol
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phader    posted on 23-02-2006 11:24
Heb vandaag eindelijk een vinyl toegekregen waar ik al een tijd naar opzoek was. Ik ren naar m'n draaitafel, gooi hem er op. Wat blijkt nu, de vinyl is niet mooi vlak

Als ik de A-kant van de vinyl (goede kant) wil spelen ligt hij hol (zijkanten liggen los, enkel in het midden raak ik de slipmat), wat dus als gevolg heeft dat je bijna niet degelijk kan starten, begint door te spinnen.

Weet iemand of ik die nog vlak kan krijgen?

thx, Phader

What do you think about Plaat staat hol/bol ??

Vote :   
robertvisser    posted on 23-02-2006 11:31
ehhhm ik heb me wel eens een listig truukje laten vertellen... met verwarmen.... maar dat raad ik niemand aan want was best wel link.
Steev    posted on 23-02-2006 11:35
Vlak krijgen is heel lastig, en zal ik je zeker niet aan raden. Ga terug naar waar je hem gekocht/besteld heb en als het goed is krijg je dan een nieuwe. Want als het al was voordat je hem kreeg, zullen ze een nieuwe moeten geven.

Om te voorkomen dat dit nog in de toekomst gebeurt: Leg nooit je plaat in de zon neer, bij lampen, spots, of andere warme dingen. Je ziet dan wat het effect is, ze trekken krom.

Camino    posted on 23-02-2006 12:10
ik heb ook hetzelfde probleem met een paar platen... erg lastig. zelf weet ik niet hoe ik het kan verhelpen. Ook heb ik een plaat waar het gaatje niet netjes in het midden geboort is. Dit is nog erger; omdat de plaat niet in een circel draait, gaat de pitch steeds naar boven en naar beneden. Iemand ideeen hoe dat gecorrigeert kan worden ook? als ik gewoon het gat boor waar dat hij hoort te zijn, dan is die gedeeltelijk over het originele gat, waardoor je dan met een ovale vorm blijft zitten, wat ook niet de bedoeling is...
Phader    posted on 23-02-2006 13:20
Poster: Dj_SteeV
Vlak krijgen is heel lastig, en zal ik je zeker niet aan raden. Ga terug naar waar je hem gekocht/besteld heb en als het goed is krijg je dan een nieuwe. Want als het al was voordat je hem kreeg, zullen ze een nieuwe moeten geven.

Om te voorkomen dat dit nog in de toekomst gebeurt: Leg nooit je plaat in de zon neer, bij lampen, spots, of andere warme dingen. Je ziet dan wat het effect is, ze trekken krom.

Had ze besteld in England via internet, is nogal ver om effe te gaan omruilen denk ik. Zal eens proberen met de haardroger

Phader

_Ivan_    posted on 23-02-2006 13:24
Ik leg hem onder een stapel vinyls en hopen dat ie vlak word

Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 23-02-2006 17:32
of zoals ik ergens van lead heb gelezen 1ijzeren ring voor je stapels leggen(in de platentas),1erachter
dion    posted on 23-02-2006 17:49
warm maken maar ook weer niet te warm want anders gaan de gleuvjes dicht
Bastian    posted on 23-02-2006 17:55
volgens mij was hier ook nog een andere topic over moet je ff zoeken.

Heb het zelf ook een beetje bij een plaat van me maar zo erg ist nou niet maar suc6

Lead    posted on 23-02-2006 19:03
Als je de SEARCH gebruikt en zoekt naar 'plaat bol'  staat hij net onder deze topic Winking my eye

Zie ook hier
Let the BASS be louder
Ferre    posted on 23-02-2006 20:26
ja kan een strijkijzer gebruiken Happy, laughing

handdoekje op je plaat, strijkijzer niet te warm,  over plaats strijken en zou terug ok moeten zijn
Laidback    posted on 23-02-2006 22:43
strijk-ijzer WOW .. die zal nooit in de buurt van mijn vinyl komen.. hahahaha.. 

Phader    posted on 24-02-2006 00:25
Bedankt voor de replys, morgen eens proberen of ik het er uit krijg.

Phader

This is an old Topic

No new postings for 7.154 days.
 Post CommentThat would be 238.5 months
or a whopping 19.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

380 Users online: 42 Guests (338 Unknown)
Pages generated today : 90.063
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.742.075

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use