Poster: FSR
Pardon? Diplo als de opvolger van Ben Liebrand? Hahahahahahah!
Even een vraagje aan de TS, wat is je leeftijd??
Diplo is nog een jochie voor Ben die echt net om de hoek komt kijken... man o man, Ben is wel de pionier van de hedendaagse EDM (en dan vooral op gebied van synthesizers en mixen op jawel, vinyl! CDJ's bestonden in die tijd nog niet eens!)
Daarnaast is Ben Liebrand de grootste (wellicht wat ondergesneeuwde) trots op EDM gebied dat NL ooit heeft voorgebracht. O.a. Tiesto & Armin danken een (groot) deel van hun succes aan o.a. zijn kennis & kunde.?
Dus... om de lobby (die uberhaupt niet eens hoeft vanwege de bovenstaande redenen) van Ben Liebrand af te sluiten. Je hebt goed - beter - best.
Succes!
?
Ik snap dat de vergelijking niet ideaal is, misschien probeerde hij de vergelijking te maken dat Diplo, net als ben vroeger, verschillende stylen aan elkaar mixt.?
?
In de hedendaagse 'EDM' is Diplo in Amerika een hele grote naam in de scene, mede doordat hij behoorlijk uniek is in wat ie draait en alles kwa style en visuals allemaal past bij het merk 'Diplo'.
?
Het grootste verschil tussen Ben en bijvoorbeeld de namen als Tiesto, Armin (90's / 00's) , Afrojack en Diplo (00's / 10's) is dat zij door hadden dat je hits moet scoren om groot te worden. En ondanks dat hij in de jaren 80 en 90 hele gave mixtapes maakte en ik ook toen ik jong was naar de jaarmix luisterde, heeft hij geen hits gescored.?
?
De andere ontwikkeling waarom Ben in de vergetenheid raakt bij de jongere generaties is dat de technologie van computers en software zo hard gegaan is, dat de middelen die je nodig hebt om een mix te maken zeer makkelijk te verkrijgen zijn, en dat dit soort programma's in verhouding veel makkelijker te leren zijn dan bandjes knippen. Dat betekent dat wat Ben niet meer de enige is die mixtapes kan maken, en ondanks die 10 tallen jaren van ervaring er toch mensen zijn die het beter kunnen dan hij.?
?
Nadeel is alleen, ookal kan je dat beter en sneller, zonder een hit te scoren haal je geen grotere boekingen binnen. Dus je kan wel achteruit kijken naar oude legendes, maar daar ga je het niet mee redden in de toekomst. Want het is nu achterhaald.?
?
Zelfde als je kijkt naar Tiesto, waar je in de jaren 90 nog dure apparaten en teams nodig had die gespecialiseerd waren in Trance muziek, leren jonge mensen zekf met wat software programma's hoe ze dance muziek maken. Wat je nu dus ziet is dat er opeens jonge gasten zijn die groter worden dan Tiesto en hij nu samen wilt werken met deze namen om zich zelf overeind te houden. (En ik was vroeger een grote tiesto fan).