Techno / acid productie (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FASA    posted on 11-04-2013 10:48
Ik ben een beetje aan het experimenteren met het producen van techno, graag zou ik wat feedback krijgen.?
Wat is al goed?
Wat kan beter?
Wat is echt waardeloos?
?
https://soundcloud.com/nick-janssens1/crunchy-techno-work-in
www.soundcloud.com/nick-janssens1

What do you think about Techno / acid productie ??

Vote :   

FSR    posted on 14-04-2013 22:09
Poster: FASA
Ah zo, begreep je post niet helemaal. Maar woon dus in Zegge, dorpje naast Roosendaal.

Aan je nickname te zien zou je dat niet *zegge*

Hahaha xD, oke ontopic weer ff..

Ik ben wel even benieuwd hoe Tekhead weet dat ik DnB maak?
main    posted on 14-04-2013 23:09
Waar zegt ie dat precies? T staat op je profiel
FSR    posted on 14-04-2013 23:15
Ah! Ik begrijp de link nu. Ik had al een vermoeden van mijn profiel maar ik wist niet dat het op DJR gelieerd was aan dat ik dat ook maak.

Immers maak ik (Robert, die hier het meeste aanwezig is) voornamelijk electro of liquid DnB. De rest beluister ik daarnaast ook maar maak ik niet?Cool!

Vandaar de verwarring! Problem solved?Embarassed!

User edit by FSR on 14-04-2013 @ 23:16:19 (2%)
main    posted on 14-04-2013 23:34
Hmm, liquid DnB vind ik niet vervelend, linkje?
FSR    posted on 14-04-2013 23:44
Ik heb in principe geen muziek op youtube of soundcloud of iets anders staan

Dat gezegd hebbende kan ik je wel iets laten horen.

PM dan maar ff...
FASA    posted on 15-04-2013 00:22
http://www.ustream.tv/recorded/31092403?

Drum & bass (liquid) opgenomen setje.
?
Ik draai vaak 's middags in wat nutteloze uurtjes wat setjes en neem ze op en plaats ze hier. Check maar eens als je zin heb. Reclames zijn wel mega irritant.
main    posted on 16-04-2013 11:29
Klinkt zeker lekker! Alleen ustream zuigt wel een beetje... Zo zonde dat de kwaliteit op alle media zo hard achteruitgaat, soundcloud, youtube, ustream..
FASA    posted on 16-04-2013 18:39
Inderdaad en dan nog die verrotte reclame's tussendoor. Maar wel 1 van de weinige plekken waar je gratis voor nog aan te horen kwaliteit zowel beeld + geluid kunt streamen. Want regelmatig streamen is toch een leuk iets voor jezelf en je 'fans'.
Estacy    posted on 17-04-2013 21:27
erg lekkere track hoor!

Het lijkt alleen wel een beetje knip en plakwerk. dan heb je een stuk zonder die hi-hats, dan eentje met, dan zonder dan met. ?Dat zijn dezelfde stukken (althans, zo klinkt het)

Opzich niet erg, maar breng daar iets meer variatie in. De hi-hats zijn lekker, maar beter kan altijd.?

Verder had ik totaal geen last van missende breaks. af en toe ging de bass eruit en dat is meer dan genoeg voor mij. Techno hoort lekker repetetief te zijn, het is geen big room house he.?

Tempo? tja het kan wel. Tek is een echte hard techno fan, ik ook trouwens, maar de laatste tijd vindt ik het wat slomere ook wel lekker (als het maar niet van die white noise beatport top 10 zooi is want dat is gewoon kut muziek) denk aan Sven V?th dan.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
FASA    posted on 18-04-2013 11:17
@ Estacy,

Bedankt voor je reactie. Het klopt inderdaad dat het een deel knip plak werk is. Variatie wordt aangewerkt.?
?
Wat betrefd de breaks ben ik het eigenlijk met jou eens, van mij hoeven er in techno geen breaks te zitten gewoon lekker door pompen maar goed dit blijft kwestie van smaak natuurlijk.?

Ik ga nog wat verder werken aan de track en zal hier binnenkort een nieuwe versie gaan posten.?

Bedankt nogmaals iedereen voor de vele feedback tot nu toe.
Tekhead    posted on 18-04-2013 20:05
Poster: Estacy
erg lekkere track hoor!

Het lijkt alleen wel een beetje knip en plakwerk. dan heb je een stuk zonder die hi-hats, dan eentje met, dan zonder dan met. ?Dat zijn dezelfde stukken (althans, zo klinkt het)

Opzich niet erg, maar breng daar iets meer variatie in. De hi-hats zijn lekker, maar beter kan altijd.?

Verder had ik totaal geen last van missende breaks. af en toe ging de bass eruit en dat is meer dan genoeg voor mij. Techno hoort lekker repetetief te zijn, het is geen big room house he.?

Tempo? tja het kan wel. Tek is een echte hard techno fan, ik ook trouwens, maar de laatste tijd vindt ik het wat slomere ook wel lekker (als het maar niet van die white noise beatport top 10 zooi is want dat is gewoon kut muziek) denk aan Sven V?th dan.

Dat is zo, ik ben een echte hard techno fan, maar blijf erbij dat ik breaks mis, maar ik vind een break een absolute must bij elke genre, niet alleen bij Techno.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
FASA    posted on 22-04-2013 19:07
Nog een nieuwe tune, Wat vinden jullie hiervan? Meer veranderingen, een paar korte breaks en een sneller tempo. Vooral het laatste stuk vind ik zelf heel vet. Ben benieuwd naar jullie mening!!
?
https://soundcloud.com/nick-janssens1/watch-the-time-almost-finished
main    posted on 22-04-2013 19:21
Ik check m vanavond of morgen, ben benieuwd!
FASA    posted on 26-04-2013 12:34
Nog gecheckt?
cross-over    posted on 26-04-2013 16:08
heb even je 'almost finished version' beluisterd, als basis is dit een goed stukje, nu de afwerking nog.
- opbouw naar de breaks, oplopende noise of synth die het wat spannender maakt.
- extra fx die je herhaalt zodat er wat meer variatie in herhalingen zit.
- hihat meer loopt lekker maar op sommige punten zou ik een iets andere toon/soort hihat bebruiken.

iets meer spelen met eq/automation en extra synth lijnen en dit klinkt stukken beter.
http://soundcloud.com/lau-daniels
main    posted on 26-04-2013 21:03
Net gecheckt, eigenlijk exact hetzelfde als cross-over. De basis is er, maar voor mijn gevoel is t niks speciaals. niet meer dan een basis.
Tekhead    posted on 28-04-2013 03:13
ook net gecheckt en ook ik denk er hetzelfde over, mis nog steeds een lekkere break, en een beetje meer variatie inbrengen anders gaat het al snel saai klinken.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

138 Users online: 31 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 56.888
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.729.840