Techno / acid productie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FASA    posted on 11-04-2013 10:48
Ik ben een beetje aan het experimenteren met het producen van techno, graag zou ik wat feedback krijgen.?
Wat is al goed?
Wat kan beter?
Wat is echt waardeloos?
?
https://soundcloud.com/nick-janssens1/crunchy-techno-work-in
www.soundcloud.com/nick-janssens1

What do you think about Techno / acid productie ??

Vote :   

Tekhead    posted on 11-04-2013 12:15
zal vanavond eens beluisteren Fasa
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
main    posted on 11-04-2013 14:30
Zelfde voor mij, nu aan t werk, erg benieuwd
FASA    posted on 11-04-2013 16:59
En ik naar jullie reacties!!
Tekhead    posted on 11-04-2013 18:04
1 member likes this  heb deze net 2x beluisterd en dit is een redelijk stevige basis voor mee aan't werk te gaan, maar wil wel weten wat voor technogenre je eigenlijk wil bereiken want is toch belangrijk om een juiste toevoeging aan je track te geven, echter kan ik al stellen dat dit echt wel heel downtempo is, zelfs voor het subgenre minimal. Ik ben op DJR eeen van de zeldzame liefhebbers van het harde en zelfs heel harde Technowerk. Ik zou je alvast aanraden om het tempo serieus de hoogte in te jagen dat gaat al een immens verschil geven. Verder mankeren ?er toch wel een paar breaks in het nummer waardoor het langdradig en eentonig wordt, ik wachte op de break die maar niet wou komen, op een tempoversnelling die er ook niet kwam en nochtans waren er momenten genoeg waar ik die verwachtte. Waarvan ik wel een voorstander ben en waar je goed aandacht aan besteed hebt zijn de bliepjes die je blijkbaar redelijk goed onder de knie hebt, maar je kan er veel meer uithalen uit die blieps, trek het volume ervan af en toe omhoog zodat ze wat meer op de voorgrond komen en perfect als aanzet dienen om een leuke break te maken, je zou ook nog gebruik kunnen maken van cimbalen en korte harde bass slagen of zoals de Duitsers zeggen klatschen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, tenminste als je wat van het hardere werk houd.
Keep up the good work Fasa.
macmiata    posted on 11-04-2013 18:15
Heb ook eens geluisterd, is veel te braaf inderdaad. Ben ook maar beginner, misschien kan je eens naar mijn track XOX2 luisteren of teknow op soundcloud (ben tired ears) - ik heb comment gegeven in je track.
Keep it up. Ik luister graag terug naar de update
Last year this dj got bored and tried to produce
FASA    posted on 11-04-2013 18:15
Bedankt voor je reactie! Heb er zeker wat aan. Ik hou ook zeker van het stevige techno werk (morgen Frank K-vitta in breda!! en 20 april DJax it up) Maar vind het minimal / downtempo spul ook erg leuk. Heb geprobeerd het tempo omhoog te schroeven maar dit vond ik zelf erg chaotisch worden maar zal er mee aan de slag gaan. Bedankt voor je feedback!!
Tekhead    posted on 11-04-2013 19:28
Poster: FASA
Bedankt voor je reactie! Heb er zeker wat aan. Ik hou ook zeker van het stevige techno werk (morgen Frank K-vitta in breda!! en 20 april DJax it up) Maar vind het minimal / downtempo spul ook erg leuk. Heb geprobeerd het tempo omhoog te schroeven maar dit vond ik zelf erg chaotisch worden maar zal er mee aan de slag gaan. Bedankt voor je feedback!!

Cool, dat je Frank Kvitta kan pruimen, dat is idd heel stevige Hard Techno en F-K is ook een van mijn favorieten. Ik begrijp wel dat het chaotisch gaat klinken als je de track in zijn totaliteit gaat opschroeven, maar dat is ook niet de bedoeling, doe het stap voor stap, elke DAW apart invoegen en dan enkel die toevoeging zijn tempo opschroeven tot die in verhouding is met de andere tune's, suc6 en ben benieuwd naar het vervolg.

BTW, welke soft heb je gebruikt ?
User edit by Tekhead on 11-04-2013 @ 19:30:19 (4%)
FASA    posted on 11-04-2013 19:51
Logic met diverse (AU) plugins. Heb ook nog steeds reason geinstalleerd staan maar moet eerlijk bekennen dat ik deze sinds de dag dat ik logic heb eigenlijk niet meer heb aangeraakt. Hoe fijn ik daar toch dik een jaar mee gespeeld heb.
main    posted on 11-04-2013 21:24
Vind m heerlijk grimmig! Even aan favo?s toegevoegd! Verder ben ik t volledig met tek eens, tempo kan dik omhoog, een break of goeie opbouw kan zeker wat meer afwisseling geven. Zelf vind ik die toms en andere percussie later in t nummer te hard staan, ik had ze zelf meer op de achtergrond gehouden, maar da?s puur smaak.

Wat vind je trouwens van mijn techno? Ik maak weer totaal andere dingen:?http://soundcloud.com/kainlandsman?(luister 'experimentele techno zooi', 'zweven' of 'gaan'.)
User edit by main on 11-04-2013 @ 21:25:55 (14%)
FASA    posted on 11-04-2013 22:20
Gaan vind ik echt geweldig, wat een vibes!!! heerlijk! En die andere mogen er ook zeker wezen. Waar werk jij mee?
main    posted on 11-04-2013 23:09
Gaan vind ik echt geweldig, wat een vibes!!! heerlijk! En die andere mogen er ook zeker wezen. Waar werk jij mee?

Dank u dank u! Werk zelf heerlijk cliche met fl studio, van begin af aan mee gewerkt dus kan er gemakkelijk m?n weg in vinden! Ken je phonograaf al trouwens? Ook een van de weinig techno dj/producers van DJR, maar draait vooral.?http://soundcloud.com/phonograaf

Stiekem wel tof om steeds meer techno mensen te zien op DJR!
Tekhead    posted on 12-04-2013 01:31
Poster: main
Dank u dank u! Werk zelf heerlijk cliche met fl studio, van begin af aan mee gewerkt dus kan er gemakkelijk m?n weg in vinden! Ken je phonograaf al trouwens? Ook een van de weinig techno dj/producers van DJR, maar draait vooral.?http://soundcloud.com/phonograaf

Stiekem wel tof om steeds meer techno mensen te zien op DJR!

Ik ga morgen eens luisteren naar jouw productie Main en back up geven.
Ik ben ook verheugd om eindelijk wat meer techno liefhebbers op djr te zien opduiken. Toen ik jaren geleden hier een account aanmaakte was ik de enige echte, die-hard techno liefhebber, fan vooral van het zwaardere technowerk met massa's pompende beats, iets wat door bijna alle members hier op ongeloof onthaald werd, niemand geloofde dat iemand van mijn leeftijd fan was van echte techno, laat staan van hard techno, maar mijn antwoord daarop was even kort als duidelijk, hoe ouder je word, hoe meer je er van gaat houden en waarderen, niet alleen de muziek maar ook de uitvoerders en DJ's ervan, ga maar eens naar de echte techno festivals of evenementen en het zal je onmiddellijk opvallen dat de gemiddelde leeftijd van de aanwezigen daar, een aanzienlijk stuk hoger ligt dan bij gelijk welk ander Dance of house gebeuren.
main    posted on 12-04-2013 09:01
Haha, daar kan ik altijd van genieten. Als je rond kijkt op awakefest zie je alleen maar mensen voor de muziek, ?geen gezeik, gewoon genieten zoals het hoort. Moet zeggen dat ik nu wel onwijs veel zin heb in een goed feestje, misschien dit weekend even len faki bewonderen! Bij mij kunnen alle stijlen techno, maar ik merk wel dat ik steeds naar hardere muziek luister
macmiata    posted on 12-04-2013 17:00
Ha mensen vergeten dat 80's kids de techno bouwden... Of de beginselen van house minstens. Ik word 40 en kan heel wat muziekjes nog steeds dik pruimen.
Last year this dj got bored and tried to produce
FASA    posted on 12-04-2013 18:26
Ja ik zit al langer op DJR maar heb me altijd bezig gehouden met dubstep/drum & bass maar sinds tomorrowland vorig jaar ben ik verkocht aan de techno. Dit jaar al aardig wat goede feestjes meegepakt (timewarp, aantal keer Awakenings).
Tekhead    posted on 12-04-2013 20:47
Ja ik zit al langer op DJR maar heb me altijd bezig gehouden met dubstep/drum & bass maar sinds tomorrowland vorig jaar ben ik verkocht aan de techno. Dit jaar al aardig wat goede feestjes meegepakt (timewarp, aantal keer Awakenings).

Dubstep heeft me nooit kunnen bekoren, te veel gerommel dooreen als je begrijpt wat ik bedoel, de old skool drum & bass kan er nog door, zolang ik het niet heel de avond moet aanhoren. Vreemd toch dat sommige pas op een groot festival Techno leren kennen en waarderen. Vroeg of laat doen alle liefhebbers van Dance/housegenre dat, meestal als ze ouder worden, en proficiat FSR, welkom in the club, goe bezig
Haha, daar kan ik altijd van genieten. Als je rond kijkt op awakefest zie je alleen maar mensen voor de muziek, ?geen gezeik, gewoon genieten zoals het hoort. Moet zeggen dat ik nu wel onwijs veel zin heb in een goed feestje, misschien dit weekend even len faki bewonderen! Bij mij kunnen alle stijlen techno, maar ik merk wel dat ik steeds naar hardere muziek luister

Je word dan ook al beetje ouder he lol
main    posted on 12-04-2013 20:58
Haha, sinds enkele maanden officieel geen tiener meer, maar ik kan nog genoeg leren!
FASA    posted on 12-04-2013 21:04
@Tekhead, Ja ik was met een hoop belgen die allemaal into techno waren dus werd door hun meegesleept. Kwam zelf uit de rock, daarna dubstep/D&B en toen dus naar de techno.
main    posted on 12-04-2013 21:32
Heb inmiddels vele stijlen gehad. Van rock tot rap, dutch house tot drum and bass, uk garage naar techno. Naast de techno luister ik ook af en toe wat alternatiefs, bijvoorbeeld dit soort dingen: Hogni - bow down.

Uiteindelijk blijf ik dus bij techno en alternatieve muziek hangen, techno als feest muziek en easy listening met daarnaast klassieke muziek van o.a. einaudi en alternatieve muziek van o.a. HOGNI.
Tekhead    posted on 12-04-2013 22:20
Haha, sinds enkele maanden officieel geen tiener meer, maar ik kan nog genoeg leren!

Waar is den tijd, dat ik net geen tiener meer was, effe denken Confused?? o ja, toen spraken de bomen nog, en was de kleuren tv nog niet uitgevonden, haha pffff.
Tekhead    posted on 12-04-2013 22:25
@Tekhead, Ja ik was met een hoop belgen die allemaal into techno waren dus werd door hun meegesleept. Kwam zelf uit de rock, daarna dubstep/D&B en toen dus naar de techno.

Zeg, jij woont in Roosendaal, ik heb familie in Roosendaal wonen en op Elisadonk-Langdonk, niet direct mensen waar ik met geassocieerd wil worden, want het verschil tussen mij en hen is echt water en vuur, maar ja vrienden kies je zelf, familie niet he Winking my eye
FASA    posted on 14-04-2013 14:06
Poster: Tekhead
Zeg, jij woont in Roosendaal, ik heb familie in Roosendaal wonen en op Elisadonk-Langdonk, niet direct mensen waar ik met geassocieerd wil worden, want het verschil tussen mij en hen is echt water en vuur, maar ja vrienden kies je zelf, familie niet he Winking my eye

Deze opmerking vat ik niet helemaal, wat bedoel je hiermee? Ik kom trouwens uit de buurt van Roosendaal, niet uit Roosendaal zelf. Langdonk woont wel wat tuig ja ;P
Tekhead    posted on 14-04-2013 21:17
ik vroeg gewoon waar je van Roosendaal komt mits dat onder je avatar staat
FSR    posted on 14-04-2013 21:25
Poster: Tekhead
Dubstep heeft me nooit kunnen bekoren, te veel gerommel dooreen als je begrijpt wat ik bedoel, de old skool drum & bass kan er nog door, zolang ik het niet heel de avond moet aanhoren. Vreemd toch dat sommige pas op een groot festival Techno leren kennen en waarderen. Vroeg of laat doen alle liefhebbers van Dance/housegenre dat, meestal als ze ouder worden, en proficiat FSR, welkom in the club, goe bezig

Je word dan ook al beetje ouder he lol

Nog geen post geplaatst hier (wel veel meegekeken) en toch behoor ik al tot de club, super niceCool!

User edit by FSR on 14-04-2013 @ 21:25:33 (1%)
FASA    posted on 14-04-2013 22:04
Ah zo, begreep je post niet helemaal. Maar woon dus in Zegge, dorpje naast Roosendaal.

168 Users online: 21 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 53.653
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.726.605