Pioneer DJM-750 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-zero    posted on 09-04-2013 11:43
Pioneer DJM-750 in 2 colorsNieuwe mixer van pioneer is bekend gemaakt: Pioneer DJM 750
Opvolger van de djm 700 en past in de serie van de cdj 850.
?
Staat al flink wat informatie hier in de News sectie
?Bijv. colour fx ipv de freq. filter (Dus alleen op t zelfde kanaal als waar je beat fx zijn geselecteerd) en usb connectie.

Hier alvast een filmpje van Pioneer op Youtube :? http://www.youtube.com/watch?v=Sa-FjJenoyA

Mod edit by Lead on 11-04-2013 10:00 (17%)

What do you think about Pioneer DJM-750 ??

Vote :   

dj-zero    posted on 09-04-2013 11:44
Sorry, gemist dat deze al bij nieuws was verschenen.
HeroS_NL    posted on 09-04-2013 16:16
Pfff heb ik net een weekje de djm 700!
http://www.djheros.nl/
Ywe    posted on 09-04-2013 17:26
Echt super lelijk dat grijze stripje.... en bij de grijze editie het zwartere streepje..

Voor de rest wel weer leuk dat de 700 serie een aparter effect heeft dan de grotere broers. Ben benieuwd hoe dit uitpakt! Ik had ook net een 700 toen de 850 uitkwam, dat was wel balen. Denk dat ik toch liever nu voor een 850 ga dan 750
Maracas    posted on 09-04-2013 17:34
Wat een supersaaie demo, en een bakkie kutmuziek zegEmbarassed Dat waren toch DJ/muziekliefhebbers bij Pioneer?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Estacy    posted on 09-04-2013 18:02
Poster: HeroS_NL
Pfff heb ik net een weekje de djm 700!

2e hands of nieuw?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Maracas    posted on 09-04-2013 18:17
Als hij nieuw is, lekkere sjop waar je die gehaald hebt dan haha
Estacy    posted on 09-04-2013 18:21
als je op internet gekocht heb kun je m gewon terugsturen en je geld terugkrijgen
Maracas    posted on 09-04-2013 18:22
True, maar wissel hem dan gewoon om Happy, laughing Of leg wat bij voor 850 wat imo het beste is
Tekhead    posted on 10-04-2013 00:02
mooi spul maar waar ligt de essentie vh draaien eigenlijk ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Martullia    posted on 10-04-2013 19:11
Lijkt wel of effecten bij Pioneer belangrijker zijn dan een goed marketingconcept, waarom zul je 3 mixers op de markt zetten die vrijwel hetzelfde zijn (djm 750,850 & 900). Is er in mijn ogen toch echt minstens 1 te veel vooral het nut van de 850 & 750 zie ik niet in ze zijn wel iets goedkoper dan de 900 maar toch nog te prijzig om budget mixers van redelijk kwaliteit te zijn. Ze hadden in plaats van de 750 & 850 beter een mixers kunnen maken die tussen de 350 & 700 in zit qua prijs & mogelijkheden.
User edit by Martullia on 10-04-2013 @ 19:12:26 (2%)
hoppie    posted on 10-04-2013 23:02
inderdaat, een 4 kanaals mixer met alleen color fx en send/return zou mooi zijn (voor de gene die wel geld hebben...)
Question everything
User edit by hoppie on 10-04-2013 @ 23:18:30 (48%)
Tekhead    posted on 11-04-2013 02:11
Poster: Martullia
Lijkt wel of effecten bij Pioneer belangrijker zijn dan een goed marketingconcept, waarom zul je 3 mixers op de markt zetten die vrijwel hetzelfde zijn (djm 750,850 & 900). Is er in mijn ogen toch echt minstens 1 te veel vooral het nut van de 850 & 750 zie ik niet in ze zijn wel iets goedkoper dan de 900 maar toch nog te prijzig om budget mixers van redelijk kwaliteit te zijn. Ze hadden in plaats van de 750 & 850 beter een mixers kunnen maken die tussen de 350 & 700 in zit qua prijs & mogelijkheden.

Alsof Pioneer denkt dat een dj zich alleen nog kan onderscheiden met een hele mikmak aan effecten in een set.
Martullia    posted on 11-04-2013 02:51
Poster: Tekhead
Alsof Pioneer denkt dat een dj zich alleen nog kan onderscheiden met een hele mikmak aan effecten in een set.

Helemaal mee eens. Volgens de filosofie van Pioneer lijkt het wel of het DJ'en draait om effecten in plaats van muziek. Ze maken ook actief reclame hiervoor, 'de djm 750 met wel liefst 4 nieuwe effecten' die je nooit gaat gebruiken of niet nodig hebt. Dan ben ik toch een stuk blijer met mijn Xone 42 zonder al deze poespas.
Maracas    posted on 11-04-2013 06:21
En bedankt :P
Estacy    posted on 11-04-2013 07:23
ik vindt idd ook dat DJ apparatuur zijn doel een beetje voorbij gaat tegenwoordig. het is slechts 10 jaar geleden dat je met een Rodec of een Dateq superblij waar 3 band EQ op zat al blij was.
djcanta    posted on 11-04-2013 09:18
Gisteren op de Messe geweest en even met de DJM750 gespeeld. Mooie mixer! Zeker een toegevoegde waarde t.o.v. de DJM700. De DJM850 en DJM900NXS hebben per kanaal de COLOR EFX , de 750 net als de 700 NA de Beat EFX.
De mixer voelt goed aan, mooi afgewerkt en met prima materiaal als ik het zo kan beoordelen. Misschien dat er ook nog een witte versie moet komen voor de witte CDJ850 en witte RMX1000 net als de DJM850W. Eigenlijk wordt er in de productomschrijving al precies vertelt wat hij kan en hoe hij werkt, dat hoef ik hier niet te herhalen. Ik kan alleen maar zeggen dat hij met een 'straatprijs' van 999,- incl. BTW een nette prijs heeft en een goede marktpositie. Nu zijn er 4 serieuze mixers die trapsgewijs elke keer een beetje uitgebreider zijn van de DJM750 tot aan de DJM2000NXS en dat merk je terug in de prijs. Het is maar net wat je belangrijk vindt aan mogelijkheden en wat 't budget is. In een klein caf? waar er 2x CDJ2000 gelinkt staan (rechtstreeks) zal een DJM750 prima voldoen. De club / festival standaard blijven echter wel de DJM900NXS en DJM2000. Ik denk dat de DJM750 is bedoeld voor de DJ's thuis.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lead    posted on 11-04-2013 09:54
1 member likes this  
Poster: Estacy
ik vindt idd ook dat DJ apparatuur zijn doel een beetje voorbij gaat tegenwoordig. het is slechts 10 jaar geleden dat je met een Rodec of een Dateq superblij waar 3 band EQ op zat al blij was.

ehh... Dat was al 20 jaar geleden hoor :p
het is al weer een heletijd geleden dat ik in nederland een van die mixers op het podium zag Winking my eye
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 11-04-2013 12:12
Poster: Lead
ehh... Dat was al 20 jaar geleden hoor :p
het is al weer een heletijd geleden dat ik in nederland een van die mixers op het podium zag Winking my eye

Awel Lead, ik niet, om geen polemiek te starten heb ik er toen niets van gezegd maar op Awakenings in Eindhoven in Januari stond DJ Rush erop te rammen, deze stond blijkbaar op de ryder van een of andere dj, en Rush is tijdens zijn set geswitched van de ene booth naar degene waar die Rodec stond omdat er duidelijk een probleem was met de booth waar hij eerst mee aan't draaien was, lag het probleem bij de mixer, wsl wel maar daar kan ik een uitsluitsel over geven, evenmin welke merk die mixer was.
djcanta    posted on 12-04-2013 09:54
1 member likes this  wij DJ's moeten niet achterom blijven kijken naar hoe 't VROEGER was maar je moet kijken naar wat je nu kan en wil. Je publiek verwacht ook vernieuwende hitjes en skills.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Estacy    posted on 12-04-2013 14:59
1 member likes this  dat zeg ik ook niet. Maar ik heb het idee dat DJ's zich soms verliezen in effecten en functies.
Maracas    posted on 12-04-2013 18:10
Ik vind het als je kwalitatief goed kan mixen, en kwalitatief je effecten weet te gebruiken, dat daar niks mis mee is
Snoey    posted on 12-04-2013 22:18
Poster: djcanta
Gisteren op de Messe geweest en even met de DJM750 gespeeld. Mooie mixer! Zeker een toegevoegde waarde t.o.v. de DJM700. De DJM850 en DJM900NXS hebben per kanaal de COLOR EFX , de 750 net als de 700 NA de Beat EFX.
De mixer voelt goed aan, mooi afgewerkt en met prima materiaal als ik het zo kan beoordelen. Misschien dat er ook nog een witte versie moet komen voor de witte CDJ850 en witte RMX1000 net als de DJM850W. Eigenlijk wordt er in de productomschrijving al precies vertelt wat hij kan en hoe hij werkt, dat hoef ik hier niet te herhalen. Ik kan alleen maar zeggen dat hij met een 'straatprijs' van 999,- incl. BTW een nette prijs heeft en een goede marktpositie. Nu zijn er 4 serieuze mixers die trapsgewijs elke keer een beetje uitgebreider zijn van de DJM750 tot aan de DJM2000NXS en dat merk je terug in de prijs. Het is maar net wat je belangrijk vindt aan mogelijkheden en wat 't budget is. In een klein caf? waar er 2x CDJ2000 gelinkt staan (rechtstreeks) zal een DJM750 prima voldoen. De club / festival standaard blijven echter wel de DJM900NXS en DJM2000. Ik denk dat de DJM750 is bedoeld voor de DJ's thuis.

?
200 euro prijsverschil tussen de 700 en 750, en dat voor een gimmick en een geluidskaart. Een andere optie kan toch ook de DJM800 behouden en die in prijs verlagen bij een release van de 900? En dan een 850 met geluidskaart tegen een wat hogere prijs? Liever een DJM800 dan een 750 als ze het zelfde kosten.
?
Blijkbaar moet je als dj gear bedrijf meedoen aan de verspillings economie waarbij je producten een steeds kleinere levens cycles krijgen. De aanpak met Iphones en Ipads vind ik dan wel weer redelijk goed, er komt een nieuw high end model uit en je verlaagt de prijzen van je oudere modellen, toegankelijk voor een ander segment. Iphone 4 en de Ipad 2 zijn nu heel gunstig geprijst voor mensen die toch een Apple product willen maar daarvoor niet de hoofdprijs willen betalen.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tekhead    posted on 12-04-2013 22:27
Poster: Snoey
?
200 euro prijsverschil tussen de 700 en 750, en dat voor een gimmick en een geluidskaart. Een andere optie kan toch ook de DJM800 behouden en die in prijs verlagen bij een release van de 900? En dan een 850 met geluidskaart tegen een wat hogere prijs? Liever een DJM800 dan een 750 als ze het zelfde kosten.
?
Blijkbaar moet je als dj gear bedrijf meedoen aan de verspillings economie waarbij je producten een steeds kleinere levens cycles krijgen. De aanpak met Iphones en Ipads vind ik dan wel weer redelijk goed, er komt een nieuw high end model uit en je verlaagt de prijzen van je oudere modellen, toegankelijk voor een ander segment. Iphone 4 en de Ipad 2 zijn nu heel gunstig geprijst voor mensen die toch een Apple product willen maar daarvoor niet de hoofdprijs willen betalen.?

Hier heb ik totaal niets aan toe te voegen.
Snoey    posted on 12-04-2013 22:39
In the end wil iedereen toch alleen maar de club standaard. Ik heb nog steeds met setje 800mk2's uit 2007 en een DJM400, waarom? Omdat ze doen wat ze moeten doen, plaatjes draaien. Op de plekken waar ik draai staan de CDJ2000mk2's en de DJM900, dus waarom investeren in iets wat precies het zelfde kan maar toch veel duurder is, alleen maar omdat het een 'nieuw' model is, terwijl een high end model van een eerdere generatie prima is met een lagere prijs. Daarnaast kon je vroeger nog een high end set kopen met het idee dat je nog een behoorlijke restwaarde er voor kan krijgen.?
?
Enige voordeel is dat de huidige jonge genereatie (15/16 jaar) nu heel goedkoop aan cdj800mk2s en 1000mk3s kan aanschaffen op marktplaats.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tekhead    posted on 13-04-2013 03:28
2 members like this  
Poster: djcanta
wij DJ's moeten niet achterom blijven kijken naar hoe 't VROEGER was maar je moet kijken naar wat je nu kan en wil. Je publiek verwacht ook vernieuwende hitjes en skills.

Niet akkoord, je moet af en toe achteruit kijken, zodat je er aan herinnerd word wat de essentie is van DJ'n, en wat het publiek belangrijk vindt, het publiek vraagt niet om een hele set murw geslagen te worden door een hele rimram aan effectenskills. Het is leuk en interessant om te kunnen beschikken over effecten allerlei, gebruik ze dan ook, maar doe niet zoals het tegenwoordig heel veel gebeurt, namelijk misbruiken van de effecten, want dan worden al die blieps, rollover, echo's etc... een storend element ipv een leuke toevoeging aan een set.

156 Users online: 12 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 53.329
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.661.080