Poster: HeroS_NL
Pfff heb ik net een weekje de djm 700!
Poster: Martullia
Lijkt wel of effecten bij Pioneer belangrijker zijn dan een goed marketingconcept, waarom zul je 3 mixers op de markt zetten die vrijwel hetzelfde zijn (djm 750,850 & 900). Is er in mijn ogen toch echt minstens 1 te veel vooral het nut van de 850 & 750 zie ik niet in ze zijn wel iets goedkoper dan de 900 maar toch nog te prijzig om budget mixers van redelijk kwaliteit te zijn. Ze hadden in plaats van de 750 & 850 beter een mixers kunnen maken die tussen de 350 & 700 in zit qua prijs & mogelijkheden.
Poster: Tekhead
Alsof Pioneer denkt dat een dj zich alleen nog kan onderscheiden met een hele mikmak aan effecten in een set.
Poster: Estacy
ik vindt idd ook dat DJ apparatuur zijn doel een beetje voorbij gaat tegenwoordig. het is slechts 10 jaar geleden dat je met een Rodec of een Dateq superblij waar 3 band EQ op zat al blij was.
Poster: Lead
ehh... Dat was al 20 jaar geleden hoor :p
het is al weer een heletijd geleden dat ik in nederland een van die mixers op het podium zag
Poster: djcanta
Gisteren op de Messe geweest en even met de DJM750 gespeeld. Mooie mixer! Zeker een toegevoegde waarde t.o.v. de DJM700. De DJM850 en DJM900NXS hebben per kanaal de COLOR EFX , de 750 net als de 700 NA de Beat EFX.
De mixer voelt goed aan, mooi afgewerkt en met prima materiaal als ik het zo kan beoordelen. Misschien dat er ook nog een witte versie moet komen voor de witte CDJ850 en witte RMX1000 net als de DJM850W. Eigenlijk wordt er in de productomschrijving al precies vertelt wat hij kan en hoe hij werkt, dat hoef ik hier niet te herhalen. Ik kan alleen maar zeggen dat hij met een 'straatprijs' van 999,- incl. BTW een nette prijs heeft en een goede marktpositie. Nu zijn er 4 serieuze mixers die trapsgewijs elke keer een beetje uitgebreider zijn van de DJM750 tot aan de DJM2000NXS en dat merk je terug in de prijs. Het is maar net wat je belangrijk vindt aan mogelijkheden en wat 't budget is. In een klein caf? waar er 2x CDJ2000 gelinkt staan (rechtstreeks) zal een DJM750 prima voldoen. De club / festival standaard blijven echter wel de DJM900NXS en DJM2000. Ik denk dat de DJM750 is bedoeld voor de DJ's thuis.
Poster: Snoey
?
200 euro prijsverschil tussen de 700 en 750, en dat voor een gimmick en een geluidskaart. Een andere optie kan toch ook de DJM800 behouden en die in prijs verlagen bij een release van de 900? En dan een 850 met geluidskaart tegen een wat hogere prijs? Liever een DJM800 dan een 750 als ze het zelfde kosten.
?
Blijkbaar moet je als dj gear bedrijf meedoen aan de verspillings economie waarbij je producten een steeds kleinere levens cycles krijgen. De aanpak met Iphones en Ipads vind ik dan wel weer redelijk goed, er komt een nieuw high end model uit en je verlaagt de prijzen van je oudere modellen, toegankelijk voor een ander segment. Iphone 4 en de Ipad 2 zijn nu heel gunstig geprijst voor mensen die toch een Apple product willen maar daarvoor niet de hoofdprijs willen betalen.?
Poster: djcanta
wij DJ's moeten niet achterom blijven kijken naar hoe 't VROEGER was maar je moet kijken naar wat je nu kan en wil. Je publiek verwacht ook vernieuwende hitjes en skills.