[M] Short R&b/Hiphop mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FlowReal    posted on 22-02-2006 18:35
Live mixje van mij tijdje geleden, gemaakt met 2 sl's en ecler hak 360.

////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/

tracklist:
1. Mark Ronson ft Nate Dogg & Moss Def - Ooh Wee
2. Notorious B.I.G ft Puff Daddy & Mase - Mo Money Mo Problems
3. Akon - Belly Dancer
4. Jay-Z - Change Clothes
5. Busta Rhymes - Light Your Ass On Fire
6. Pharell - Can I Have It Like That

Enjoy

What do you think about [M] Short R&b/Hiphop mix ??

Vote :   

vanQwish    posted on 23-02-2006 17:07
ff checken man
djmamo    posted on 23-02-2006 17:18
vond hem best slecht, nogal chaotisch en zeker een slecht einde en overgangen die nergens over gaan, zit je in de mix dan kap je de ene gewoon af

mix hem dan anders door of doe iets anders.

bij r&b kun je veel beter heel erg korte overgangen maken en meer tonaal mixen, maar dat is mijn mening

www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 23-02-2006 17:39
k'zal hem even voor je checken..

edit: k'vind hem helemaal niet zo slecht als mamo zegt... klinkt niet supergoed... maarjah iederene leerd het.. je start de nummers wel goed in, en je pitch's staan wel goed gelijk.... ga veel oefenen zou ik zeggen, want oefening baart kunst...

succes

(trouwens bij 5:08 is je overgang wel erg slecht)
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 23-02-2006 @ 17:59:30 (100%)
Bastian    posted on 23-02-2006 17:53
k ga um ff luisterenWinking my eye
FlowReal    posted on 23-02-2006 18:02
@ Mamo

Op het einde zet ik idd de power uit waardoor t laatste nummer langzaam afloopt, puur om aan te duiden dat de mix afgelopen is.

Wat ik niet met je eens ben, is dat ik met de overgangen in de mix zit en ze dan opeens afkap. als je goed luistert, hoor je dat ik in het refrein van een plaat, de volgende plaat met de beat inmix, en dan hoor je de rap of zang van t volgende nummer pas. Dit is heel normaal bij r&b/hiphop. Je moet altijd uitkijken dat je niet 2 gezongen stukjes door elkaar krijgt of 2 gerapte.

Optie 2 zou kunnen zijn dat ik een plaat geheel laat uitlopen, wacht op de beat op t einde en dan pas de volgende inmix. Waarschijnlijk hoor je dat zelf liever, maar da's een kwestie van smaak. ik kan je wel vertellen dat t niet gebruikelijk een plaat geheel uit te laten lopen en dan pas in te mixen.

djmamo    posted on 23-02-2006 18:10
Poster: FlowReal
@ Mamo

Op het einde zet ik idd de power uit waardoor t laatste nummer langzaam afloopt, puur om aan te duiden dat de mix afgelopen is.

ja maar dat kun je ook op andere manieren doen

@ Mamo

Wat ik niet met je eens ben, is dat ik met de overgangen in de mix zit en ze dan opeens afkap. als je goed luistert, hoor je dat ik in het refrein van een plaat, de volgende plaat met de beat inmix, en dan hoor je de rap of zang van t volgende nummer pas. Dit is heel normaal bij r&b/hiphop. Je moet altijd uitkijken dat je niet 2 gezongen stukjes door elkaar krijgt of 2 gerapte.

je hoort duidelijk dat je het ene nummer afzet en verder gaat met het ene nummer, ook omdat het volgende nummer vaak zachter door komt en dan is het naar mijn  idee hak werk

en snap ook wel dat je niet 2 stukken zang door elkaar moet gooien omdat dit niet mooi is (kan trouwens wel maar heel erg weining)

en waarom kies je dan geen platen die een stuk hebben dat je kan mixen dus zonder vocals ? dat kan toch ook

@ Mamo
Optie 2 zou kunnen zijn dat ik een plaat geheel laat uitlopen, wacht op de beat op t einde en dan pas de volgende inmix. Waarschijnlijk hoor je dat zelf liever, maar da's een kwestie van smaak. ik kan je wel vertellen dat t niet gebruikelijk een plaat geheel uit te laten lopen en dan pas in te mixen.

ik snap wel hoe je R&B mixt, maar als het niet klopt wat je doet maakt het niet uit wat je draait en dus niets heeft te maken met smaak. en vond dat sommige stukken niet klopte
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 23-02-2006 @ 18:18:19 (100%)
Jorrit    posted on 23-02-2006 18:24
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo slecht als mamo aangeeft. Dat kan persoonlijk zijn.
Af en toe is het inderdaad nogal warrig, maar toch, niet vervelend. Track's zijn leuk uitgekozen en de mix loopt lekker door. Af en toe (bij change clothes) haal je de track er te snel uit.  Ook hoor je op de vocal van belly dancer dat je bij stuurt, wat niet echt lekker klinkt, maar dat soort dingen hou je toch.

@ mamo: ik snap niet wat er mis is met het einde, is prima zo toch?
Mod edit by Jorrit on 23-02-2006 18:28 (37%)
djmamo    posted on 23-02-2006 18:31
Poster: Jorrit

@ mamo: ik snap niet wat er mis is met het einde, is prima zo toch?

ik vond het matig, ook omdat er weer een nieuwe lijn texst in kwam

doe hem dan afsluiten met scratchen of zo? ook omdat je daar mee begon

www.moonentertainment.nl
Bastian    posted on 23-02-2006 18:35
hij doet ut nietConfused
Camino    posted on 23-02-2006 19:01
voor mij doet ie et wel... en ik vond hem zelf vrij goed. Waar je wel aan moet denken is dat een nummer niet alleen in een logische plaats moet beginnen, maar ook eindigen. Misschien kan je met je EQ's de vocals er uitknippen ofzo als je overgaat? ben benieuwd hoe je volgende klinkt!

This is an old Topic

No new postings for 7.156 days.
 Post CommentThat would be 238.5 months
or a whopping 19.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

271 Users online: 42 Guests (229 Unknown)
Pages generated today : 16.940
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.784.058