Midi Keyboard.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Denho    posted on 07-04-2013 19:47
Goeiedag iedereen.
?
Ik ben vanplan om een midi keboard aan te schaffen maar nu zit ik te twijvelen tussen 2 soorten/types
?
Alesis QX61 MIDI-keyboard
en de
M-Audio Oxygen 61 (3e gen) USB MIDI controller
?
het ziet er allebei knap uit en volgens mij ontlopen ze elkaar ook niet zoveel?
?
Nou zou ik graag van jullie willen weten welke je dan zou nemen en waarom.
?
Mvg, Dennis
User edit by Denho on 07-04-2013 @ 19:51:07 (53%)

What do you think about Midi Keyboard. ??

Vote :   

Denho    posted on 07-04-2013 20:18
Of zeggen jullie dat is allebei net niks en kan je beter naar een ander merk gaan?
?
zoals een Novation Launchkey 61 MIDI-keyboard bijvoorbeeld.
?
Ohja en of je dan voor een 49er of 61er zou kiezen.
User edit by Denho on 07-04-2013 @ 20:39:00 (40%)
FSR    posted on 07-04-2013 20:54
Hallo Denho,

Een maximum budget zou een eerste vereiste zijn. Mocht dat hoger liggen dan de prijs van je 2 producten in je topic dan kan een alternatief beter zijn afhankelijk van het budget.

Ten tweede de vereisten die je hebt. Een midi-keyboard is eigenlijk maar een 'dom' apparaat. Het stuurt simpelweg data die je doet (toetsen aanslaan bijv.) door naar je pc/laptop en verwerkt die samen met de software tot wat je 'ervaart'.?

Naast toetsen kun je ook 'aanslag-gevoelige' pads (zoals bijvoorbeeld op een Maschine/Akai MPC) hebben. Evenals diverse faders en draaiknoppen.

Afhankelijk van dit kunnen we een redelijk accuraat voorstel en advies doen met beargumentatie 'waarom'.

Succes!
Tekhead    posted on 08-04-2013 03:00
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Denho    posted on 08-04-2013 23:38
Goedenavond.
?
Wat mijn bedoeling ermee is, om zelf wat trance/dance nummers proberen te gaan maken.
door zelf aan te klooien op het 'keyboard' en zelf melodi?n in te gaan spelen.
?
Het leek me dus een goed product (mischien toch wat met minder toetsen, 41 ofzo) om mee te gaan experimenteren.
?
Budget ligt rond de ?170.
?
Mvg, D.
Tekhead    posted on 10-04-2013 00:09
Poster: Denho
Goedenavond.
?
Wat mijn bedoeling ermee is, om zelf wat trance/dance nummers proberen te gaan maken.
door zelf aan te klooien op het 'keyboard' en zelf melodi?n in te gaan spelen.
?
Het leek me dus een goed product (mischien toch wat met minder toetsen, 41 ofzo) om mee te gaan experimenteren.
?
Budget ligt rond de ?170.
?
Mvg, D.

moet je ook nog software hebben !
FSR    posted on 10-04-2013 00:21
@Denho,

het 'keyboard' is alleen voor aansturen van je noten.

Je hebt om te beginnen ook nog software nodig, zoals een DAW.

Daarnaast is 41 toetsen op een keyboard (ook een gewone piano) onmogelijk. Het is of 49 of 61 of... en tel maar door.

?
Denho    posted on 10-04-2013 01:01
Hey FSR.
?
Ik bedoel inderdaad 49.
Ik ben net bezig met Ableton en daarmee wil ik het gaan combineren.
FSR    posted on 10-04-2013 01:13
@Denho,

Ableton... daar heeft het merk: 'Akai' een persoonlijke samenwerking mee en zelfs product-lijnen uitgebracht die specifiek voor Ableton zijn.?

Zoek het merk maar is op en post diverse linkjes die je hebt gevonden hier maar is. Waarschijnlijk zul je bepaalde producten interessant vinden en kunnen we direct ook uitleggen waarom wel of waarom niet inclusief waar je op moet letten of het een 'studio' voorwerp of een 'live' voorwerp is in essentie. Tegenwoordig kunnen die 2 rollen ook nog wel is samengaan haha!
Tekhead    posted on 10-04-2013 01:25
Poster: FSR
@Denho,

Ableton... daar heeft het merk: 'Akai' een persoonlijke samenwerking mee en zelfs product-lijnen uitgebracht die specifiek voor Ableton zijn.?

Zoek het merk maar is op en post diverse linkjes die je hebt gevonden hier maar is. Waarschijnlijk zul je bepaalde producten interessant vinden en kunnen we direct ook uitleggen waarom wel of waarom niet inclusief waar je op moet letten of het een 'studio' voorwerp of een 'live' voorwerp is in essentie. Tegenwoordig kunnen die 2 rollen ook nog wel is samengaan haha!

Zowat elke produce-controller werkt met Ableton.
FSR    posted on 10-04-2013 01:29
Poster: Tekhead
Zowat elke produce-controller werkt met Ableton.

50% true. Ableton is daar inderdaad veel sterker in dat alles wat Ableton certified is ook 100% doet zonder rare bugs of onoverkomelijke problemen. Traktor had ik mijn achterhoofd. Je hebt namelijk de Native & Certified.

Native is alleen voor S2 en S4 van NI zelf.
Certified is van alle andere kontrollers die niet door NI zijn ontworpen en getest zijn.

Tekhead    posted on 10-04-2013 01:31
Poster: FSR
50% true. Ableton is daar inderdaad veel sterker in dat alles wat Ableton certified is ook 100% doet zonder rare bugs of onoverkomelijke problemen. Traktor had ik mijn achterhoofd. Je hebt namelijk de Native & Certified.

Native is alleen voor S2 en S4 van NI zelf.
Certified is van alle andere kontrollers die niet door NI zijn ontworpen en getest zijn.

traktor heeft ook genoeg controllers zoals Maschine !
FSR    posted on 10-04-2013 01:34
traktor heeft ook genoeg controllers zoals Maschine !

Zekers, het ging mij even om de software naar hardware en de ontwikkeling daar van. Maschine is 100% NI en ik ken geen ander product dat in essentie hetzelfde is danwel kan wat de Maschine van NI doet.
Tekhead    posted on 10-04-2013 01:36
Als hij met ableton bezig is, is Akai een fantastische oplossing.
FSR    posted on 10-04-2013 01:40
Als hij met ableton bezig is, is Akai een fantastische oplossing.

En bij deze fantastische quote sluit ik mij bij aan?Cool!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

181 Users online: 23 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 50.119
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.071