Balanced Jack's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 25-03-2013 20:02
Hey iedereen,

Ik heb effe een vraagje, ik heb een reloop iq2+ usb en deze heeft balanced outputs voor een jack kabel. Nu heb ik al wat gegoogled en ik vind er niet zo heel veel en al zeker geen goedkopere (10 euro of minder/ stuk). Ik weet dat het stereo jacks/ balanced jacls/ trs kabels moeten zijn. Heeft er iemand zo'n kabels? En waar heb je die gekocht en voor hoeveel? Of weet iemand waar deze te kopen?

Alvast bedankt Happy, laughing

What do you think about Balanced Jack's ??

Vote :   

Sample-D    posted on 25-03-2013 20:47
Dringende vraag: Maakt het uit welke stereo jacks ik gebruik? Anders bestel ik er van ProCab
Baart    posted on 25-03-2013 21:12
1 member likes this  Wist je dat er ook een zoekmachine is voor internet? Noemen ze google..Embarassed

Nee ff serieus, maak niet elke dag een nieuw topic aan.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Mr-    posted on 25-03-2013 21:14
1 member likes this  voor goedkoop kan je het beste RCA tulp stekkers kopen, echt letterlijk overal te koop voor een paar euro...
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Sample-D    posted on 25-03-2013 21:30
@Baart: denk je dat ik niet heb gezocht misschien? Ik zit al heel de dag te zoeken, als je geen hulp kan bieden zwijg dan gewoon ipv te zagen.

@Mr-: Heb ik, maar ik wil graag Jacks, voor de betere geluidskwaliteit. Ik heb de ProCab CAB610 op oog, het zijn stereokabels van 5 euro per stuk. Ik weet alleen niet of deze geschikt zijn en of dat ze van een redelijke kwaliteit zijn. Bij de beschrijving staat alleszinds dat er onderdelen van Neutrik inzitten.
Estacy    posted on 25-03-2013 21:34
3 members like this  haha betere geluidskwaliteit. Ga je meer dan 2.5 meter afleggen? nee dacht het niet. gewoon RCA gebruiken. gebalanceerde uitgangen zijn alleen voor grote afstanden, er is echt 0.0.000% geluidsverschil. Het kan wel dat een RCA uitgang een lager voltage uitstuurt dan een XLR/Jack uitgang. maar dat heeft niks met geluidskwaliteit te maken

edit: mocht je je mixer gebruiken met actieve monitoren, dan zou ik toch wel voor gebalanceerd gaan. Procab is super, Neutrik zijn de beste connectors die je kunt krijgen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 25-03-2013 @ 21:35:36 (52%)
RyanSilva    posted on 25-03-2013 21:51
1 member likes this  Volgende topic; Veeg je af met rechts of links??Cool
http://twitter.com/djryansilva
Sample-D    posted on 25-03-2013 22:00
1 member likes this  @Estacy: Nope ik gebruik een gewone versterker, maar? ik dacht dat balanced minder verlies was van kwaliteit door die verbinding maar ok? dan :p, zit er eig veel verschil tussen bv. Een monstercable tulp stekker en die gewone zwarte dat je gewoon overal bijkrijgt of is het de moeite niet om zoveel geld uit te geven aan die kabels?

@Ryan Silva: Hou je ongrappige opmerkingen voor jou en ga iets interessants doen met je leven ipv lompe opmerkingen te maken die grappig bedoelt zijn. Je valt laag met zoiets te zeggen, volgens mij is een topic nog steeds is om uitleg in te vragen en om mensen bij te helpen. Staat het je niet aan? Bol et dan af, maar ga niet het kleine kindje uithangen, wener.
Mr-    posted on 25-03-2013 22:08
1 member likes this  Google, tulp rca fiets naar de eerste electronica winkel koop degene die je nodig hebt met de goede lengte en klaar.
Sample-D    posted on 25-03-2013 22:11
Maar rca kabels heb ik meer dan genoeg hoor, die zijn niet balanced he Winking my eye.
maikimo    posted on 25-03-2013 22:27
1 member likes this  Als je goed bent met een soldeerbout zou je het eventueel kunnen solderen.
Of anders naar een Gitaar winkel of iets dergelijks gaan voor meer uitleg. en daar kan je goedkoop aan kabels komen of een of andere electronica winkel.

Music is my Drugs
Mr-    posted on 25-03-2013 22:52
Nee, maar zolang je versterker geen gebalanceerde ingang heeft maakt dat geen steek uit!
Estacy    posted on 25-03-2013 23:20
1 member likes this  Mijn mening over kabels:

Is er geluidsverschil? jazeker. Maar dat heeft niks te maken met 'oxygen free copper' of 'gold plated terminals' en dat soort onzin. Koper is koper. Enige geluidsverschil dat je gaat merken is als je ongebalanceerde kabels gebruikt over lange afstanden. dan treedt er signaal verlies op. Als je stevige speakers hebt die veel vermogen nodig hebben, moet je ook dikke kabels hebben. dit heeft te maken met wattages, weerstand etc. komt niet zo nauw. geen dunne kabeltjes op dikke speakers en je zit goed.?

bij RCA kabels: een kabel van 1,- euro zal net zo goed klinken als een kabel van 500,- euro. Mischien dat die duurdere kabel daadwerkelijk beter klinkt MAAR: er zijn zo veel factoren die een veel belangrijkere rol spelen in geluidskwaliteit dat je kabels kunt verwaarlozen (zeker in een DJ set).?

Plug je de kabels vaak in en uit? koop dan een wat duurdere (7,- vindt ik genoeg voor een RCA kabel van +- 1.5m) zodat je betere stekkers hebt. verder boeit het geen hol.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 25-03-2013 23:34
@ maikino: bedankt voor de tip, maar ik ga gewone rca s blijven gebruiken als het toch niets doet Winking my eye
@ mr: ?ik heb wel degelijk balanced ingangen, maar ik moet maar over een afstand van 50cm
@ estacy: bedankt voor je interessante uitleg en je hulp (alweer :D). De luidsprekerkabeltjes die ik had van een minder bekent merk van 2mm gaven wel degelijk een verschil in geluid tegenover diegene van 4mm van monstercable dubbel geissoleerd enzo, maarja dat zijn speakercables. Ik zal dan men kabelsetje maar zo houden he Winking my eye ik vind het er alleen een beetje raar uitzien want ik heb aan men ene cdj dapaudio kabels hangen van 1m en aan de andere doorschijnende van 0.5m. Ik heb er geen andere voor gekocht, maar zou dit nodig zijn? Je hoort t toch niet he? Kvind alleen een beetje vreemd uitzien.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

202 Users online: 18 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 37.032
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.709.984