PC Speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Timo_V    posted on 25-03-2013 18:02
Ik heb al tijden een probleem met de speakers (of de geluidskaart, geen idee!) van mijn pc.
Telkens als ik de pc uit of op slapen zet, komt er een vrij luide knal door de speakers.
Dit gebeurt op het moment dat 'ie uit gaat. Nou ben ik best wel een nachtbraker en zit ik lekker achter mijn computer
's nachts, en dan komt het moment dat ik naar bed ga en de computer uit ga zetten.. je snapt dat het niet erg prettig is als je zo'n knal midden in de nacht hoort. Mijn vraag is, wie heeft de oplossing hiervoor?
?
Nog een 2e vraag is: Waarom doen maar 4 van de 6 speakers het? Dat had geloof ik iets met mp3 te maken of iets dergelijks? Of lul ik nu erg slap? Ze zijn niet stuk, er komt gewoon geen geluid uit als ik muziek afspeel, bij films doen ze het geloof ik wel weer.

Alvast bedankt!
Music is life
User edit by Timo_V on 25-03-2013 @ 18:02:34 (1%)

What do you think about PC Speakers ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 25-03-2013 19:21
Die knal komt uit je PC, stroom gaat eraf en dit resulteert soms in zo'n 'plopje'. Eerst je speakers uitzetten, ben je ervanaf!

Feit dat niet al je speakers het doen komt gewoon omdat muziek doorgaans geen 5.1 geluidsinformatie heeft. Je geluidskaart verdeelt dit dan over de basisspeakers.

Bij films heb je wel deze 5.1 geluidsinformatie, en daarom doen ze het dan wel allemaal!
Timo_V    posted on 25-03-2013 19:38
Als ik m'n speakers uitzet maakt het net zo'n teringherrie haha.
Maar kan dat van die 6 speakers opgelost worden? Of heb ik echt niks aan die 2 overige?
Music is life
HeroS_NL    posted on 25-03-2013 19:57
Misschien ergens in je geluidsinstellingen, dat je kan kiezen om 5.1 uit te schakelen en gewoon geluid over alle boxen laat afspelen?
http://www.djheros.nl/
Stefjuuh    posted on 25-03-2013 20:08
Poster: Timo_V
Als ik m'n speakers uitzet maakt het net zo'n teringherrie haha.
Maar kan dat van die 6 speakers opgelost worden? Of heb ik echt niks aan die 2 overige?

Uit in de vorm van knopje omhalen? Of uit in de vorm van volume zacht?
Anders een klein mengpaneeltje ertussen zetten die de klap opvangt
Timo_V    posted on 25-03-2013 20:14
Ik heb gekeken, maar volgens mij is dit niet mogelijk HeroS.
Of ik kijk niet goed.. maar heb bij de software die het geluid regelt gekeken en bij geluidsinstellingen in 't configuratiescherm.
Music is life
Timo_V    posted on 25-03-2013 20:16
Poster: Stefjuuh
Uit in de vorm van knopje omhalen? Of uit in de vorm van volume zacht?
Anders een klein mengpaneeltje ertussen zetten die de klap opvangt

?
Ja, de knop zit op m'n subwoofer, als ik die aan of uit zet hoor je de knal.
Maar wat kan ik ertussen doen dan? Want normaal is het niet volgens mij dat je dit hoort.
Heb het bij mijn vorige PC nooit gehad.
Music is life
HeroS_NL    posted on 25-03-2013 20:58
misschien helpt het om eerst je volume uit te zetten? (misschien in windows geluid uitzetten als t niet werkt)
http://www.djheros.nl/
Timo_V    posted on 25-03-2013 21:22
Poster: HeroS_NL
misschien helpt het om eerst je volume uit te zetten? (misschien in windows geluid uitzetten als t niet werkt)

Nee dat helpt helaas niet, waar ergens zou ik het geluid in Windows kunnen uitzetten? Ik zoek al, maar vind 't niet echt.
Music is life
Timo_V    posted on 25-03-2013 21:29
Ook wil m'n rechterspeaker het niet meer doen nadat ik het groene stekkertje eruit heb getrokken. Dit doet 'ie wel vaker en dan herstelt het zich weer, maar nu duurt het wel erg lang.
Music is life
Estacy    posted on 25-03-2013 21:32
check je instellingen van je geluidskaart. die heeft vaak een programmatje voor instellingen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Timo_V    posted on 25-03-2013 21:39
Poster: Estacy
check je instellingen van je geluidskaart. die heeft vaak een programmatje voor instellingen

Zou dat 'Xear 3D' kunnen zijn? Hier kan ik helaas niet veel uithalen.

EDIT:
?
Als iemand goede speakers weet.. graag!?
Ik koop wel gelijk een nieuw setje, deze zijn ook inmiddels zo'n 10 jaar oud denk ik.
Music is life
User edit by Timo_V on 25-03-2013 @ 22:28:37 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 4.428 days.
 Post CommentThat would be 147.6 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 10 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 50.632
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.006