Rekordbox control via CDJ 2000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djpatnl    posted on 25-03-2013 17:05
Dit weekend op een 80's & 90's feest heb ik via een netwerk switch 2 CDJ's 2000 gelinkt met Rekordbox. Zelf heb ik XDJ-Aero en het fijne daarvan vind ik dat je met een rotary knop door je collectie op je computer kan browsen zonder aan je computer te zitten.
Met de CDJ's kon ik die optie niet zo gauw vinden. Het zoeken op het schermpje van de CDJ 2000 vind ik minder fijn dan in Rekorbox kijken. Ik wil mijn computer helemaal niet aanraken tijdens het draaien maar gewoon even kort een blik op het scherm om een track te selecteren. Nu stond ik toch bij het zoeken naar de volgende track men mijn gezicht in het beeldscherm. Zelf vind ik dat geen gezicht en volgens mij is dat voor het publiek ook niet leuk.

Een lang intro tot mijn punt..... Happy, laughing
Maar, kan ik via de netwerk link met de rotary knop of de jog door mijn rekordbox lijst browsen op de computer?

What do you think about Rekordbox control via CDJ 2000 ??

Vote :   

mikedhanpat    posted on 25-03-2013 19:40
Een lange intro met een kort antwoord: Nee!?
Dan zul je met traktor moeten werken wil je dat kunnen en anders playlists moeten maken die voor jou handig zijn.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
djpatnl    posted on 25-03-2013 20:33
Dank je!
Misschien toch maar even wennen aan de display want het draait wel lekker op die manier.
Mr-    posted on 25-03-2013 21:24
volgens mij kan dit wel, als je je laptop aan de netwerk hub hangt en in rekordbox aangeeft dat hij info kan delen met deze herkent hij deze automatisch. dan kan je slepen via rekordbox naar de spelers, maar volgens mij is er ook een optie dat je de info in je laptop aankan zonder deze open te houden.?

heb dit ook een avond gedaan, omdat ik mijn hardeschijf niet bij had. toen alleen mijn laptop als soort van externe hardeschijf gebruikt. door te slepen maar ook door mijn laptop gewoon weg te leggen en zelfs dicht te doen. maar ik heb dit ook maar een keer gedaan, zelf heb ik geen netwerk hubje anders had ik het voor je geprobeerd!
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Ywe    posted on 26-03-2013 11:42
Bij de Aero en de 900/2000 is dat gelijk, je kan de Rotary gebruiken om te scrollen Happy, laughing
djpatnl    posted on 27-03-2013 06:56
@Mr- Dat kan ja want je ziet je collectie in het display van de CDJ. Maar dat bedoel ik niet.

@Ywe Weet jij dan (ongeveer) waar ik dat kan vinden? Heb de manual uitgeplozen en allerlei Youtube filmpjes met tutorials gezocht maar de functie niet gevonden.

This is an old Topic

No new postings for 4.428 days.
 Post CommentThat would be 147.6 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

118 Users online: 13 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 46.801
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.552