lichtset school vernieuwen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hoppie    posted on 25-03-2013 15:11
Hallo djr, ik doe op school het licht en heb eindelijk school zover gekregen 8 led parren te kopen, verder hebben we alleen 64 en 56 parren. Nu is school hier dusdanig enthausiast over dat mij is gevraagt om te kijken wat het kost om alle parren te vervangen door led parren. het probleem is alleen dat de ledparren 6 kanalen per stuk nodig hebben en de lichttafel (showteck showmaster 48) 48 kanalen heeft. ik wil ze maximaal per 2 op 6 kanalen hebbben. welke lichtafel (of software maar liever niet) kan ik hiervoor het best aanraden? Als jullie surgesties hebben voor andere leuke (effect) lampen hoor ik het ook graag. Een budget heb ik niet maar goedkoper is helaas beter.
Question everything

What do you think about lichtset school vernieuwen ??

Vote :   

Avine    posted on 26-03-2013 08:23
Misschien wat leuke budget scanners, witte spots zou al een leuk extra effect hebben als je die over de zaal laat gaan.
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
Cyspoz    posted on 26-03-2013 09:52
Je zal er wel even bij moeten vertellen voor welk doel de verlichting wordt gebruikt? Is het voor Disco, Sfeer, Theater?
MaximDJ    posted on 26-03-2013 10:13
Dat is inderdaad wel fijn om even te weten. Een Showtec Showdesigner 512 is wellicht een leuke optie hiervoor. Veel kanalen, maar wel wat prijziger en ingewikkelder als en Showmaster.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
hoppie    posted on 26-03-2013 12:40
het hoofdddoel is het uitlichten van optredens, het word ook vor schoolfeesten gebruikt maar die zijn prakties dood.?
hierbij ook een filmpje. (neem die gast a.u.b. niet te serieus, hij is een beetje raar maar op een leuke manier).

p.s. bestaat er iets als een t4 maar dan alleen stopcontacten? best handig voor led parren
Question everything
User edit by hoppie on 26-03-2013 @ 13:07:16 (100%)
hoppie    posted on 02-04-2013 15:07
niemand?
Question everything
Xurion    posted on 02-04-2013 18:37
Voor kleinere showtjes is het misschien leuk om naar een simpele USB DMX Dongle zoals die van Enttec, te kijken in samenwerking met de freeware Freestyler voor Windows. Zo'n dongle is al voor 50/60 euro op internet te vinden en is redelijk stabiel. Daarmee kan je wel een volledige DMX 512 universe aansturen en is je kanalen probleem opgelost.
Zoals op je filmpje te zien is is het showtje wat jullie tot nu toe hebben staan inderdaad erg saai. Toen ik op de middelbare school zat en waar ik nu nog steeds meehelp huren wij altijd alle apparatuur in. Is dit misschien een optie?
Daarnaast zijn er nog leuke goedkope intelligente armaturen op marktplaats en etc. te vinden. De kleinere movingheadjes of goedkope scannertjes kunnen een DJ setje op een schoolfeest al een hoop opfleuren. LEDPARren zijn al een stap de goeie richting in maar daar ga je het waarschijnlijk simpelweg niet mee redden.

Leuke armaturen en effecten voor weinig geld:
NIEUW Ayra ERO serie movingheadjes (zeer kleine movingheadjes maar je krijgt waarvoor je betaald zoals een kleurenfilterwiel en een gobowiel)
NIEUW&TWEEDEHANDS JBSystems iColor (een viervoudige lamp met elk een eigen kleur, wat deze lamp zo appart maakt is dat er leuke programma's ingebouwd zijn en je kan er erg creatief mee zijn)
NIEW&TWEEDEHANDS JBSystems The Winner II scanner (bakbeest van een scanner, kom je nog regelmatig tegen in de kroeg of club en wordt vaak tweedehands aangeboden)

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Later!

P.S. Mag ik hier nu wel of niet links naar Marktplaat advertenties die niet van mezelf zijn plaatsen?
User edit by Xurion on 02-04-2013 @ 18:57:08 (66%)
hoppie    posted on 04-04-2013 16:04
bedankt!, dat het vrij saai is weet ik ook zelf wel. huren is geen optie en vind moving heads zonde op dit kleine podium. ik wil liever geen progamma omdat ik schuiven ga missen en volgendjaar weg ben. heb namelijk geen vervanger Unhappy. ben ook al op marktplaats aan het kijken naar scannertjes.
Question everything

This is an old Topic

No new postings for 4.418 days.
 Post CommentThat would be 147.3 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 14 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 52.879
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.441.253