Led strip op accu in mijn Pelicase 1510
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ARentertainment    posted on 22-03-2013 20:37
(Mocht tot topic erg van de rest afwijken dan mag die verwijderd worden, maar heb hier graag een antwoord op)

ik heb sinds kort een Pelicase 1510 trolley aangeschaft (http://www.innocatch.nl/index.php?ProdCode=PL1510SC).
nou wil ik graag aangezien ik in het theater werk ?een ledstrip in de deksel van mijn case bouwen, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen met bijv. een accu en met de aansluitingen.

graag hoor ik van mensen die weten hoe het moet,

alvast bedankt en taks de lonk snoet mag zal ik die na gehoor weghalen.

mvg. Axel?

What do you think about Led strip op accu in mijn Pelicase 1510 ??

Vote :   

ARentertainment    posted on 23-03-2013 00:22
Poster: ARentertainment
(Mocht het topic erg van de rest afwijken dan mag die verwijderd worden, maar heb hier graag een antwoord op)

ik heb sinds kort een Pelicase 1510 trolley aangeschaft (http://www.innocatch.nl/index.php?ProdCode=PL1510SC).
nou wil ik graag aangezien ik in het theater werk ?een ledstrip in de deksel van mijn case bouwen, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen met bijv. een accu en met de aansluitingen.

graag hoor ik van mensen die weten hoe het moet,

alvast bedankt en als de link niet mag zal ik die na gehoor weghalen.

mvg. Axel?

Maracas    posted on 23-03-2013 03:51
Simpel

??? Plus+>>>}+++++++(ZEKERING 5a)+++++++++++++++++++++++++++++++ +Plus LEDSTRIP|=? Cool
ACCU 12V ?? ? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ? ? ?? ????? |=? Cool
??? Min->>>}--------------------------------------/Schakelaar-------------------- -Min LEDSTRIP|=? Cool

Zekering altijd op PLUS(een 2e zekering op MIN is altijd beter)
Schakelaar wil je altijd op MIN hebben

Succes, en google het eerst ook even in het vervolg anders, dit is een schemaatje niveau brugklas, en ik weet zeker dat je hem zo kan vinden.
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 23-03-2013 @ 03:52:32 (1%)
Tekhead    posted on 23-03-2013 04:25
Poster: Maracas
Simpel

??? Plus+>>>}+++++++(ZEKERING 5a)+++++++++++++++++++++++++++++++ +Plus LEDSTRIP|=? Cool
ACCU 12V ?? ? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ? ? ?? ????? |=? Cool
??? Min->>>}--------------------------------------/Schakelaar-------------------- -Min LEDSTRIP|=? Cool

Zekering altijd op PLUS(een 2e zekering op MIN is altijd beter)
Schakelaar wil je altijd op MIN hebben

Succes, en google het eerst ook even in het vervolg anders, dit is een schemaatje niveau brugklas, en ik weet zeker dat je hem zo kan vinden.

Ga je een auto accu gebruiken voor die LEDstrip ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ARentertainment    posted on 23-03-2013 21:03
Thnxx kom er zo wel uit denk ik,

Ik had het al gegoogled voor een ledstrip maar kwam daar niets tegen, toch bedankt !!

Maracas    posted on 23-03-2013 21:46
Poster: Tekhead
Ga je een auto accu gebruiken voor die LEDstrip ?

Nee, ik zou een 5ah scooteraccutje gebruiken, wegen max 1 kilo, en werken op 12 volt. Als je gewoon langs de autotunerwinkel rijd, die hebben zat led strips, neon balkes en die meuk op 12 volt wat je kant en klaar met printplaat en al kan kopen, dus dan hoef je het alleen nog maar aan die accu te hangen
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Tekhead    posted on 23-03-2013 23:09
Poster: Maracas
Nee, ik zou een 5ah scooteraccutje gebruiken, wegen max 1 kilo, en werken op 12 volt. Als je gewoon langs de autotunerwinkel rijd, die hebben zat led strips, neon balkes en die meuk op 12 volt wat je kant en klaar met printplaat en al kan kopen, dus dan hoef je het alleen nog maar aan die accu te hangen

Ah zo, ja een scooter accu kost geen meuk, rond de 20 euro, en daar kan je die leds perfect op aansluiten. Vergeet niet dat zo een 6V batterij erg beperkt is in tijd vooraleer je hem weer moet opladen, en dat je dan ook een batterijlader nodig hebt die ook 6V kan laden. Een gel-accutje zou ideaal zijn, heeft een heel lange gebruiksduur, dus veel minder opladen, nadeel is dat je dan weer een batterijlader nodig hebt die ook geschikt is voor opladen gel accu's. Ik weet zelfs niet of ze nog verkocht worden 6V gel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.432 days.
 Post CommentThat would be 147.7 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

162 Users online: 21 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 47.355
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.655.106