Dat idee had ik idd al een beetje. Ondertussen ook even iemand anders gevraagd om te luisteren en deze persoon hoorde niets meer na 9000Hz. Ik moet dit toch even verder uitzoeken hoe of wat. Of het is zo dat ik niet kan testen op deze manier, of ..... Weet het nog niet. Moet er even over na denken en uitpluizen.
Mijn eerste gevoel zegt mij dat de audiokaart ergens een blok aan frequenties niet goed pakt. Aangezien het geluid na 15000hz wel degelijk hoger ligt. Of er is ergens een instelling die fout staat.?
Bedankt voor je reactie,
Greet

Melancholie
Ondertussen wat benchmarks van de speakers opgezocht. Ze blijken toch wel heel erg weg te vallen al vlak na de 10k.
Tevens even een slechte test gedaan op internet en dan zal mijn gehoor nog richting de 18k gaan. Maar ook daar durf ik niet op te wedden. Naja, heb tot nu toe in mijn leven nog niets gemist qwa gehoor, en wat je niet hoort kun je ook niet missen

?
Vroeger hield ik mij bezig met car audio inbouwen, en toen in die tijd zal ik vast en cker wel een paar haartjes weggeblazen hebben.?