Wat hoor jij nog?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melancholie    posted on 22-03-2013 19:45
Ik ben druk bezig met Logic aan het ontdekken en alles uit te testen en nu was ik bezig met de Test Oscillator, en daar viel mij iets op.

Vanaf een hertz of 54 hoor ik het geluid uit mijn speakers, das logisch want het setje begint pas bij 60 officieel. Maar na 13304 hertz hoor ik niks meer. Nu kan een mens tussen de 20 en 20.000 Hz horen is mij altijd geleerd. Dan vraag ik mij dus af, ben ik dan zo doof? of is mijn luidsprekersetje icm mijn Imac slecht of..... hoe zit dat??

En waar ik nog het meest benieuwd naar ben, wat kunnen jullie nog horen? Test het voor jezelf eens uit en laat eens weten wat jij nog kunt horen.

Ben heel benieuwd naar de uitkomsten.?

GreetSleepingzz

What do you think about Wat hoor jij nog? ??

Vote :   

Drumworks    posted on 22-03-2013 19:48
probeer het eens met een koptelefoon op, dan zijn de omgevingsgeluiden ook weg en weet bijna zeker dat je dan iets meer hoort.
The beats are still banging :)
Luxx    posted on 22-03-2013 20:15
als je al zo snel niets meer hoort vraag ik me wel heel hard af waar dat aan ligt. ben je al een ouwe stok dat je gehoor door ouderdom is aangetast? heb je gehoorbeschadiging door te veel party-hardy times? of zijn je speakers gewoon van lage kwaliteit?

either way: als jouw gehoor al stopt bij 13khz is dat een slechte zaak. ik mag van geluk spreken dat ik nog vol 20-20khz bereik heb.
www.mothermusic.nl
Melancholie    posted on 22-03-2013 20:35
Happy, laughing nee geen oude sok (30), en geen zware feesten of iets.?
Speakers zijn van Audioengine 5+

Het vreemde is ook dat het geluid wat ik nog hoor zo belachelijk hoog is naar mijn gevoel dat ik dat in de normale wereld niet tegen kom. Vandaar ook dat ik even dacht... hmmmmmm. Is mijn geluid gebeuren wel goed dan??

Ondertussen even met dat ding bezig en heb het idee dat er iets niet klopt. 14080 op max vermogen (max gain Logic) geeft een lagere toon weer dan 13000+ maar na 15000 hoor ik ineens wel weer een toon op max vermogen(Max binnen Logic), en dan kan ik wel doorgaan tot de 20hz. Welliswaar hoor je het niet heel luid en duidelijk, maar zou mijn geluid dan ook nog voor 70% kunnen opschroeven (Extern, versterker-speakers).

Ik krijg het idee dat er ergens een fout zit.
User edit by Melancholie on 22-03-2013 @ 20:40:16 (10%)
Luxx    posted on 22-03-2013 21:15
het is niet de bedoeling dat je het volume harder gaat zetten. ook al lijkt het zachter te worden naarmate het geluid hoger word, het geeft toch wel degelijk hetzelfde aantal dB. zet je het harder dan gaat het dus oversturen en raakt het gedistort waardoor je het wel kunt horen want dan hoor je niet meer een zuivere 20khz maar een wirwar van meerdere frequenties waar idd ook een paar bij zitten die je wel kunt horen.
www.mothermusic.nl
Melancholie    posted on 22-03-2013 21:22
Dat idee had ik idd al een beetje. Ondertussen ook even iemand anders gevraagd om te luisteren en deze persoon hoorde niets meer na 9000Hz. Ik moet dit toch even verder uitzoeken hoe of wat. Of het is zo dat ik niet kan testen op deze manier, of ..... Weet het nog niet. Moet er even over na denken en uitpluizen.

Mijn eerste gevoel zegt mij dat de audiokaart ergens een blok aan frequenties niet goed pakt. Aangezien het geluid na 15000hz wel degelijk hoger ligt. Of er is ergens een instelling die fout staat.?

Bedankt voor je reactie,

GreetSleeping Melancholie

Ondertussen wat benchmarks van de speakers opgezocht. Ze blijken toch wel heel erg weg te vallen al vlak na de 10k.
Tevens even een slechte test gedaan op internet en dan zal mijn gehoor nog richting de 18k gaan. Maar ook daar durf ik niet op te wedden. Naja, heb tot nu toe in mijn leven nog niets gemist qwa gehoor, en wat je niet hoort kun je ook niet missen Happy, laughing?

Vroeger hield ik mij bezig met car audio inbouwen, en toen in die tijd zal ik vast en cker wel een paar haartjes weggeblazen hebben.?Foot in Mouth
User edit by Melancholie on 22-03-2013 @ 21:40:49 (90%)

This is an old Topic

No new postings for 4.427 days.
 Post CommentThat would be 147.6 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

121 Users online: 2 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 11.823
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.122.436