Raar probleem met versterker (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 21-03-2013 21:14
Ik heb een zeer raar probleem met men versterker. Ik heb een skytec versterker van 2x1000Watt (ja ik weet het iedereen zegt dat skytec slecht is enzo maar eig. vind ik het best wel meevallen van kwaliteit enzo, de luidsprekers en versterker toch Winking my eye). Het probleem gaat als volgt: Als ik een cdj of mijn pc (ik heb nog geen mixer maar komt nog, dan laat ik zeker weten of het opgelost is) rechtstreeks op mijn versterker aansluit dan is de output geen 2000Watt, (het lijkt toch zo alleszinds). Als ik nu het signaal van mijn pc of cdj aan een versterker van 2x400Watt hang en ik hang deze versterker aan de 2x1000Watt versterker, dan heeft die wel een output van 2000Watt. Ik snap echt het probleem niet, aan de versterker zelf ligt het volgens mij niet want waarom geeft die dan wel 2000Watt als ik hem aan de andere versterker hang? Misschien omdat hij het 'zwakke signaal' dat nog nergens versterkt is niet luid genoeg omzet, dan zou dit waarschijnlijk met een mixer opgelost zijn omdat deze wel het signaal (een beetje) versterkt. Hebben jullie al een gelijkaardig probleem gehad? Ik vind het echt zeer vreemd. Ik ga eens naar de leverancier bellen als dit zich blijft voordoen met een mixer. (Nu gaan waarschijnlijk veel mensen zeggen dat ik het komt door mijn brol versterker maar waarom zet hij het dan wel om in 2000Watt bij een versterkt signaal?). Ik vind de opstelling zo wel redelijk onhandig, want ik moet altijd 2 versterkers meesleuren en ik denk dat men geluidskwaliteit hier ook slechter door word (Aux in in de 2x400, dan phone uit en met een jack naar een roodwitte audio kabel in de versterker). Zouden balanceds gebruiken hierbij helpen? Of misschien denk ik gewoon dat het een luidere output heeft als het door de eerste versterker gaat, want dit is 1 van een philips hifi keten met een functie 'max sound' dat al het geluid boost en ben ik eigenlijk hierdoor mijn philips versterker aan het oversturen waardoor het luider is maar slecht voor de versterker. Ik vind echt geen oplossing. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en anders zal ik eens naar de verkoper bellen he, dat hij er eens naar kijkt.

What do you think about Raar probleem met versterker ??

Vote :   

Sample-D    posted on 21-03-2013 21:21
Misschien nog iets om er bij te zeggen: als ik men beats by dre aan de 2x400 hang, dan gaan deze ook veel luider als wanneer ik deze reschtstreeks aan de pc hang.
Pur-D    posted on 21-03-2013 22:02
1 member likes this  Wat je nu aan het doen bent is sowieso al niet best voor je versterker, omdat je zo een veel te hoog input signaal krijgt.

Ik denk dat het probleem gewoon opgelost is als je er een mixer tussen hangt, omdat deze het signaal van je cdj versterkt.

En 2000 'skytec watt' zijn natuurlijk niet te vergelijken met 2000 echte watt...
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Drumworks    posted on 21-03-2013 22:07
ga er maar vannuit dat die 2000 watt in realiteit maar 300w rms is Winking my eye
The beats are still banging :)
Sample-D    posted on 21-03-2013 22:40
@ Pur-D: met de versterker er tussen wel hoor, cdjs gaan ook al luider als de pc, dus laat ons hopen dat het idd opgelost is met de mixer ertussen Winking my eye. Het is nu ook niet dat ze niet luid gaan zonder die versterker, maar met de versterker ertussen wel luider. Waarschijnlijk is de volumeknop ook liniair, dus hoe hoger je hem zet hoe meer dB's er bij komen per keer dat je draait, ik heb hem nog niet volledig opengedraait zonder andere versterker er tussen want dat is net te luid voor mijn kamertje :p

@ RiliciousZ: Ik zou dat niet durven zeggen hoor, ik heb al 400Watt gehoord van men oude luidsprekers, dit was?helemaal niet luid tegenover de nieuwe. Ik heb op een familiefeest gedraait (met de andere versterker ertussen want men pc hing eraan) en ik heb die even op max gezet en ik moest die meteen weer stiller zetten want dat is abnormaal luid Winking my eye de zaal was nu wel niet enorm maar toch ogv 5 woonkamers ofzo. Skytec vind ik echt niet zo slecht hoor.

@ iedereen dat skytec slecht vindt: Skytec is een low budget merk, ok? akkoord en het is natuurlijk wel een pak slechter als al die super dure luidsprekers, maar je krijgt tamelijk veel waar voor je geld. Ze halen volgens mij effectief wel 2000Watt hoor. De versterkers kunnen idd wel wat minder zijn, maar de luidsprekers vind ik echt wel goed klinken voor die prijs. Als je niet al te veel geld wil uitgeven aan luidsprekers en versterkers vind ik dat skytec zeker een goede oplossing is. Op 2000Watt heb ik ze niet eens horen kraken.

p.s: op onze school hangen ook bijna in elk lokaal luidsprekers van skytec :p

Maar nu terug on-topic.
Estacy    posted on 22-03-2013 07:31
1 member likes this  2000 w piek vermogen voor een miliseconde als ie teveel stroom krijgt zeker. Nee, dat is absoluut 100% geen 2000 watt. Maar dat is niet erg, je hebt helemaal niet zo veel vermogen nodig.

Een cdj heeft een laag uitgangsvermogen. op een mixer zitten verschillende opamps die het hele zaakje luider maken. je versterker krijgt een heter signaal en gaat dus harder.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 22-03-2013 07:45
Idd de volle 2000w gebruik ik zelden. Bij de beschrijving staat wel niets van piekvermogen. Daar staat gewoon max 2*1000w bij 8 ohm (en de luidsprekers zijn 8 ohm).
cross-over    posted on 22-03-2013 08:15
1 member likes this  even voor de duidelijkheid:
de line-out van je pc/cdj sluit je aan op de line in van je 400 watt versterker. Welke uitgang gebruik je dan voor doorlussen naar je sky-2000 ??

ps: als je de 400watt en de 2000watt vergelijkt gebruik je dan dezelfde boxen?
zet er ook even de type nummers bij van de versterkers en boxen, dat praat een stuk makkelijker.

oja, skytec versterkers worden in 1 van 's wereld grootste audio fabrieken dus zo slecht zijn ze helemaal niet,
het is gewoon eenvoudige beproefde techniek voor een budget prijs. Niet meer en niet minder.

http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 22-03-2013 @ 08:22:14 (100%)
Sample-D    posted on 22-03-2013 08:20
het is een sky2000mk2 als dat zou uitmaken. En van de hoofdtelefoon uit naar een kabeltje dat er een rode en een witte kabel vzn maakt en dat in men 2x1000. Die 2x400 is van een hifi keten dus die heeft geen aux out.
cross-over    posted on 22-03-2013 08:38
2 members like this  je zit met 2 verschillende niveau's te werken.

Het hoofdtelefoon signaal is ongeveer ?1 Volt tot wel 10 Volt afhankelijk van het volume voor een 4 tot 8 ohm aansluiting.
Een linein/out signaal is ongeveer 0,4 Volt voor een 5000 ohm aansluiting.

Het signaal niveau dat je maakt met je hoofdtelefoon uitgaan is dus altijd veel te 'hard' tov je line out van je cdj of pc.
Ook een mixer is hetzelfde niveau als je cdj of pc dus daar zit geen echte verbetering in. Wel houd je mixer het signaal constant (als je alles op 1 niveau houd met je faders.

Een mixer 'versterkt' het signaal niet echt, het mengt meerdere signalen en geeft een 'constant'line out signaal af.

je?sky2000mk2 kan op zijn line in ongv. 0,77 Volt hebben en?
- vermogen 8 Ohm: 2 x 750W ? ?
- vermogen 8 Ohm, gebrugde modus: 2000W
- vermogen 4 Ohm: 2 x 1000W

Het vermogen van een versterker zegt nog niets over hoe hard je geluid klinkt. Dat is veel meer afhankelijk van je boxen.
Als je de 400 en 2000 watt versterkers vergelijkt gebruik dan dezelfde boxen en hetzelfde ingangs signaal.

User edit by cross-over on 22-03-2013 @ 08:45:50 (52%)
Sample-D    posted on 22-03-2013 12:56
Maar als ik de 2x1000w boxen aan de 2x400 versterker hang kan ik toch niet de volledige capaciteit eruit halen? & wil je nu zeggen dat hij maar 2x750w uitzend? Wat is die gebrugde modus? En een mixer versterkt het geluid toch ook? Met die VU meters enzo. Het lijkt alleszinds op een versterker :p. Ik kan in mijn versterker 2x jack steken of een rood witte kabel. Die jacks zijn dus om aan de balanceds te hangen van men mixer, gaan deze iets veranderen aan het geluid t.o.v. de rood witte?
cross-over    posted on 22-03-2013 13:55
1 member likes this  Tuurlijk kun je 1000W boxen aan een 400 watt versterker hangen, alleen je versterker nooit oversturen.

Ja, je versterker is 750 watt, die 2000 watt is het totale piek vermogen. google maar eens op 'verschil rms piek'.
Verder staat er in de handleiding van de versterker uitgelegd wat bridge is, anders ook ff google. Is iets te complex om zo goed uit te leggen.

En nee een mengpaneel is geen versterker. Er komen meerdere line in signaal binnen een er gaat ook weer een line out gignaal uit. Beide zijn van dezelfde (electrische) waarde. Zie specs in je handleiding.

Zoals ik al eerder aangaf het zijn vooral je boxen die bepalen hoe hard je installatie klinkt. Dit altijd wel in combinatie met je versterker.?Een goede regel is dat je versterker vermogen iets zwaarder moet zijn dan je boxen.?

lees ?DIT maar eens
Maracas    posted on 22-03-2013 14:09
1 member likes this  Ik heb beiden thuis staan, een skytec '500 watt' versterker + skytec '500 watt' speakers, maar tfoe wat was dat een domper. Ik haalde op een gegeven moment een JB-Systems VX400 (400 watt) en 2x Jb-systems TSX15 speakers (250 watt geloof ik) en daaamn, wat een verschil in volume al. Het heeft volgens de boekjes minder vermogen dan het skytec setje, maar het gaat echt veel harder, en t belangrijkste, het klinkt ook een bakkie beter. Maar je gaat nooit hard muziek krijgen uit een skytec setje. Die versterkers clippen al met volume op de helft, en een normaal inputniveau, echt zooi
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Estacy    posted on 22-03-2013 14:49
1 member likes this  
Poster: cross-over
Het hoofdtelefoon signaal is ongeveer ?1 Volt tot wel 10 Volt afhankelijk van het volume voor een 4 tot 8 ohm aansluiting.
Een linein/out signaal is ongeveer 0,4 Volt voor een 5000 ohm aansluiting.

goede uitleg, maar een dingetje: ik neem aan dat je line in bedoelt? want een output op een mixer is significant hoger (3.3v bij mijn mixer)
Sample-D    posted on 22-03-2013 16:55
@ maracas: het setje skytec gaat wel een pak luider als men philips set hoor. Maar het ligt enkel en alleen aan de versterker. De boksen doen wat ze moeten doen en de versterker clipt niet hoor zelfs niet op max. In tegendeel zonder de andere versterker haalt die zn max niet eens. De ledjes gaan dan maar tot iets boven de helft terwijl dat er een versterker tussenstaat, de ledjes tot 3/4 of tot boven gaan.

@cross over: ja idd kan ik ze eraan hangen en de versterker reageert er niet anders op dan bij 2x400w boksen. ik dacht dat de versterker gewoon 2*1000 w was, zo stond het bij de beschrijving. Men versterker is wel maar even zwaar als men luidsprekers want ik heb ze in een set gekocht.
Sample-D    posted on 22-03-2013 18:52
Zou ik er veel goeds mee doen deze te verkopen en een JBL set 2dehands te kopen? Maar een versterker kost zo veel h?
Drumworks    posted on 22-03-2013 21:53
1 member likes this  Kijk eens naar behringer, een merk met een super prijs kwaliteitsverhouding vind ik.
The beats are still banging :)
Maracas    posted on 22-03-2013 22:00
1 member likes this  Versterker moet je kunnen laten clippen, zelfs een skytec
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Sample-D    posted on 23-03-2013 12:26
@ rilicousz: ja dat weet ik en ik ben ook van plan zo een te kopen maar ik ga voorlopig verder gaan met men skytec setje ik heb net alles uitgegeven aan cdjs en een mixer. Een effector wil k er ook nog bij dus wel nog even sparen.

@ maracas: clippen is toch je versterker oversturen zodat die ledjes helemaal vol zijn he?
Estacy    posted on 23-03-2013 13:06
1 member likes this  en clippen is echt het aller, aller, aller aller slechste wat je kunt doen met een versterker. Als er iets is waar je je speakers mee sloopt dan is het een clippende versterker. Vandaar dat je een versterker moet hebben die 1.5x zo sterk is als je speakers. Tenminste, als je heel luid gaat spelen. voor thuisgebruik maakt het niks uit.
Sample-D    posted on 23-03-2013 18:18
Wel, de skytec clipt niet hoor. Hij is wel maar even sterk als men luidsprekers. Ik heb er nog geen last van gehad. Ik ga al de dingen die worden gezegd zeker in mijn achterhoofd houden voor wanneer ik een nieuwe set koop, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel enkele maanden/jaren. Voor thuis is de set alleszinds meer als voldoende Winking my eye

Bedankt voor al jullie reacties, jullie hebben me zeker geholpen. Morgen heb ik men mixer en zal ik laten weten of het is opgelost.
Sample-D    posted on 24-03-2013 17:47
ik heb men mixer en het is nog steeds niet opgelost. zou het echt erg zijn als ik van hp out van mn ene versterker naar men andere gaat? dan is de klank echt veel mooier en luider .

edit: ehm foutje men gains stonden maar op 1/5 :s. het is niet volledig opgelost maar achja ik leer er mee leven misschien dat de balanceds helpen, ik moet er nog kabels voor gaan halen.
User edit by Sample-D on 24-03-2013 @ 22:36:03 (100%)
Sample-D    posted on 02-04-2013 00:35
ik heb blijkbaar een skytec pro2000 ipv een amp2000mk2 ookal staat dat op de versterker. hij kan dus niet in bridged mode.
Tekhead    posted on 02-04-2013 01:41
Poster: Sample-D
ik heb blijkbaar een skytec pro2000 ipv een amp2000mk2 ookal staat dat op de versterker. hij kan dus niet in bridged mode.

edit je post in't vervolg eens aub Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sample-D    posted on 02-04-2013 19:34
Sorry :s
empeltjuh    posted on 03-04-2013 21:37
ik heb ook skytec speakers en versterker maar ik heb een iets ander probleem

als ik de oplader van mijn laptop in mijn laptop heb en op hetzelfde moment muziek draai met die versterker (maakt niet uit met of zonder mixer) krijg ik een iritant hoog toontje door mn geluid heen en als ik dan de muziek harder zet word het hoge toontje ook harder

hoe kan ik dit oplossen?

89 Users online: 8 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 24.913
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.315.043