ID&T voor 75% in Amerikaanse handen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 21-03-2013 09:47
Hi DJR,

Vandaag las ik, het voor mij toch wel enigzins treurige, bericht dat ID&T voor 75% overgenomen is door de Amerikaanse supermagnaat SFX Entertainment.?

Quote vanaf NU.nl:

?

ID&T in Amerikaanse handen

De Nederlandse organisator van dance-evenementen en festivals ID&T wordt onderdeel van het Amerikaanse bedrijf SFX Entertainment.

Dat werd donderdag bekendgemaakt. SFX koopt driekwart van de aandelen van de onderneming, wat ID&T een waardering geeft van ruim 130 miljoen dollar (100 miljoen euro).
ID&T is bekend van evenementen als Sensation en Mysteryland. De onderneming is opgericht in 1992 en actief in 22 landen in Europa, Azi?, Australi?, Zuid-Amerika en Noord-Amerika.
?

Creatief hart

?
''Het creatieve hart, waar de feesten en festivals worden bedacht en vormgegeven, blijft volledig in Nederlandse handen. Het blijft onder de naam M-Design gevestigd in Amsterdam'', zo benadrukte de onderneming. Ook blijft de naam ID&T gewoon bestaan. In 2012 sloeg de onderneming nog een overnamebod van 100 miljoen dollar af.
Volgens ID&T-directeur Duncan Stutterheim kan ID&T, als onderdeel van SFX , flexibeler reageren op nieuwe ontwikkelingen, belangrijke investeringen beter dragen en over grotere reserves beschikken qua personeel en organisatie.

Graag zou ik eens verschillende meningen horen. Ik ben hierzelf toch wel enigszins treurig om. Het is een logische stap van ID&T omdat dit de deuren opent naar meer kapitaal, meer vermogen, nieuwe markten etc. Maar toch....ID&T is wel het bedrijf dat internationaal de nederlandse dance-feesten tot een belangrijk export-product van NL hebben gemaakt. Nu worden ze ingelijfd door de zoveelste Amerikaanse supermagnaat en zal hoogstwaarschijnlijk de nederlandse stempel van de events van ID&T (of SFX moet ik nu zeggen) worden verminderd. Laten we vooral ook niet vergeten dat het ook voornamelijk de events van ID&T zijn geweest die NL richting de dance-top van deze wereld hebben geholpen op veel fronten.

Daarnaast vindt ik het persoonlijk jammer dat een relatief klein Nederlands bedrijf (stukje patriotisme) het zo lang heeft volgehouden en de gehele wereld heeft veroverd, en dat er dan wederom een of andere Amerikaan komt die met het succes 'aan de haal' gaat. Zoals in het nieuwsbericht te lezen is blijft er nog een klein stukje ID&T in Amsterdam,namelijk M-Design waar de concepten door Nederlanders bedacht worden en vormgegeven worden. Ik krijg hier een beetje het idee dat de nederlanders met hun jarenlange succesformules dit nu mogen gaan bedenken en de amerikaan 'er dan mee aan de haal' gaat en het gaat uitvoeren onder de Amerikaanse keten SFX.
?
Kortom, ik snap de keuze die ID&T gemaakt heeft, maar ik denk dat het een zeer sombere dag is voor de nederlandse dance-scene doordat zo'n sterk merk als ID&T die Nederland op dance-gebied de top heeft laten bereiken, nu zijn Nederlandse roots in de steek laat en zich laat overkopen door een Amerikaan.
?
Graag hoor ik hier jullie meningen over in een kwalitieve discussie.?
?
EDIT: Laten we natuurlijk ook Q-Dance niet buiten discussie houden, dit is onderdeel van ID&T.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 21-03-2013 @ 10:49:25 (4%)

What do you think about ID&T voor 75% in Amerikaanse handen ??

Vote :   

Snoey    posted on 23-03-2013 13:20
Poster: MaximDJ
a href='http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultuur/aid1141339/tomorrowland-beste-festival-ter-wereld.aspx' target='_blank'>BRON 1
BRON 2

Bedoelde het qua bronnen etc niet aanvallend naar jou Snoey, ben erg geintresseerd in het doen en laten in deze wereld, die vragen waren dan ook meer vanwege de interesse, niet om je aan te vallen.

Zie al interessante meningen voorbij komen, leuk!?Embarassed

?
Dan zou je moeten weten dat SFX geen kleine speler is.
www.soundcloud.com/ten-hooven
MaximDJ    posted on 23-03-2013 14:16
Dat weet ik. Zie 1e zin beginpost.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 23-03-2013 23:57
Poster: MaximDJ
Gaaf verhaal Tek, mooi om te lezen! Klopt als een bus!
Goed onderbouwde mening ook. Denk dat er inderdaad voor de eindgebruiker heel weinig veranderd. Ben erg benieuwd wat de toekomst en deze fusie internationaal gaat brengen, ik hoop ook op een nieuw gaaf concept in Nederland, time will tell!

Bedankt voor de waardering maxim. Ik moet er nog aan toevoegen dat ik ook vermoed dat er terug werk gemaakt gaat worden voor NL terug op de festivalskaart te zetten, het verleden heeft genoeg aangetoond dat ook Nederlanders graag naar grote dancefestivals gaan en dat het er altijd gezellig vertoeven was, ik ben vele malen aanwezig geweest op Nederlandse evenementen en festivals zoals bvb Trance Universe, Misteryland en andere Awakenings. Het hangt nu natuurlijk af van de plannen van SFR en welke bestaande en nieuwe projecten prioritair zijn voor SFR, waarvan we nu al zeker weten dat het TomorrowWorld project in de VS het eerste hoogtepunt moet en gaat worden voor SFR. ?
Het allereerste festival als TomorrowWorld heeft z'n vaste stek al gevonden in de VS en heeft men doelbewust een terrein gekozen dat eigendom is van een .... uitgeweken Belg, kwestie van niet voor verrassingen te komen staan, en dat de Band met het thuisland hiermee versterkt wordt is mooi meegenomen. Op het terrein zal er voor de bezoekers niets veranderen, uiterlijk alles hetzelfde, alleen achter de gordijnen is er verandering.?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 24-03-2013 01:55
Poster: FASA
@Tekhead, recht voor ze raap!! Geloof dat wanneer het om festivals gaat en vooral tussen NL en Belgi? wij het nogal eens met elkaar eens zijn.

Ben altijd recht voor de raap en probeer mijn mening ook altijd te onderbouwen ipv met de natte vinger wat te lullen.?

Festivals in Be en NL, ja daar deel je steeds wel mijn mening over. Wat ik nu gazeggen klinkt heel hautain maar is wel de waarheid, over festivals, rave's, house events en Party's, House discotheken, clubs en Afterclubs, etc... kan ik jou ( en aan iedereen hier trouwens) alles over vertellen wat je maar wil weten en niet alleen over de Belgische of Nederlandse, maar ook over vele andere Europese en Niet Europese place's 2 be. Logisch dat de meeste djr leden daar niet kunnen over mee praten en dat de verhalen over hoe het vroeger was, voor de meeste niet te vatten is, begrijpelijk als je weet dat er hier leden zijn waarvan de vader jonger is dan mezelf ?Embarassed! Ik was al jaren een fervent liefhebber van electronische muziek toen er van House nog helemaal geen sprake was en het hele uitgaanspatroon en gedrag ?bij de jongeren op echt alle vlakken het totaal tegenovergestelde was van wat er wat later gebeurde na de ontstaan van de house sc?ne, daar heb zelfs ik woorden te kort voor om te vertellen wat er allemaal veranderde, en dat was gewoon alles, alles veranderde en vooral voor de uitgaande jeugd die plots in een heel nieuwe wereld terecht kwamen met allemaal andere en nieuwe mensen, en gingen feesten op nieuwe en soms verre plaatsen, altijd op de juiste plaats aanwezig zijn, altijd waar er gefeest werd, waar het plezant was, waar er nooit gevochten werd, daar wilde iedereen zijn, en dit allemaal en altijd onder aanvoering van de verslavende, aanstekelige ?en oppeppende harde bassen en beatz van House muziek. Ik kan uren naeen blijven opsommen welke veranderingen onder invloed van house er zijn gebeurd, maar is zinloos, omdat het voor de jongeren ondenkbaar is hoe het er vroeger aan toe ging, wat vroeger wel mocht, hoe vrij en ongecontroleerd het toen was, hoe elke trip naar een nieuwe bestemming geen verplaatsing maar een avontuur op zich was, GSM, GPS bestonden toen nog niet en de aankomstplaats was altijd in the middle of nowhere, je wist wanneer je vertrok, maar nooit wanneer je ging aankomen en dat vonden we niet erg, dat hoorde erbij. ?

Weet je, ik heb al ellelange discussie's gevoerd over het fenomeen house, met mensen vanuit alle lagen, kleuren en achtergrond van onze samenleving, jong en oud, voor en tegenstanders, maar aan het einde van het verhaal is iedereen het erover eens dat enkel House als muziekstijl een ingrijpende en zichtbare invloed heeft gehad op de evolutie van de levensnormen en gebruiken van meerdere generatie's. Het fenomeen house verdient dan ook de geschiedenis in te gaan als een echt tijdperk, een evolutie in onze geschiedenis, een mijlpaal en niet als een of andere generatie fase. ? ?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 24-03-2013 08:18
ALs ik de baas was geweest zou ik het ook gedaan hebben. Nu helemaal in deze tijd. want ik zie meer dingen omvallen dalijk. Het is nu ok nooit vooral de laatste tijd gaan dingen niet goed.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.431 days.
 Post CommentThat would be 147.7 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 6 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 1.639
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.609.390