ID&T voor 75% in Amerikaanse handen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 21-03-2013 09:47
Hi DJR,

Vandaag las ik, het voor mij toch wel enigzins treurige, bericht dat ID&T voor 75% overgenomen is door de Amerikaanse supermagnaat SFX Entertainment.?

Quote vanaf NU.nl:

?

ID&T in Amerikaanse handen

De Nederlandse organisator van dance-evenementen en festivals ID&T wordt onderdeel van het Amerikaanse bedrijf SFX Entertainment.

Dat werd donderdag bekendgemaakt. SFX koopt driekwart van de aandelen van de onderneming, wat ID&T een waardering geeft van ruim 130 miljoen dollar (100 miljoen euro).
ID&T is bekend van evenementen als Sensation en Mysteryland. De onderneming is opgericht in 1992 en actief in 22 landen in Europa, Azi?, Australi?, Zuid-Amerika en Noord-Amerika.
?

Creatief hart

?
''Het creatieve hart, waar de feesten en festivals worden bedacht en vormgegeven, blijft volledig in Nederlandse handen. Het blijft onder de naam M-Design gevestigd in Amsterdam'', zo benadrukte de onderneming. Ook blijft de naam ID&T gewoon bestaan. In 2012 sloeg de onderneming nog een overnamebod van 100 miljoen dollar af.
Volgens ID&T-directeur Duncan Stutterheim kan ID&T, als onderdeel van SFX , flexibeler reageren op nieuwe ontwikkelingen, belangrijke investeringen beter dragen en over grotere reserves beschikken qua personeel en organisatie.

Graag zou ik eens verschillende meningen horen. Ik ben hierzelf toch wel enigszins treurig om. Het is een logische stap van ID&T omdat dit de deuren opent naar meer kapitaal, meer vermogen, nieuwe markten etc. Maar toch....ID&T is wel het bedrijf dat internationaal de nederlandse dance-feesten tot een belangrijk export-product van NL hebben gemaakt. Nu worden ze ingelijfd door de zoveelste Amerikaanse supermagnaat en zal hoogstwaarschijnlijk de nederlandse stempel van de events van ID&T (of SFX moet ik nu zeggen) worden verminderd. Laten we vooral ook niet vergeten dat het ook voornamelijk de events van ID&T zijn geweest die NL richting de dance-top van deze wereld hebben geholpen op veel fronten.

Daarnaast vindt ik het persoonlijk jammer dat een relatief klein Nederlands bedrijf (stukje patriotisme) het zo lang heeft volgehouden en de gehele wereld heeft veroverd, en dat er dan wederom een of andere Amerikaan komt die met het succes 'aan de haal' gaat. Zoals in het nieuwsbericht te lezen is blijft er nog een klein stukje ID&T in Amsterdam,namelijk M-Design waar de concepten door Nederlanders bedacht worden en vormgegeven worden. Ik krijg hier een beetje het idee dat de nederlanders met hun jarenlange succesformules dit nu mogen gaan bedenken en de amerikaan 'er dan mee aan de haal' gaat en het gaat uitvoeren onder de Amerikaanse keten SFX.
?
Kortom, ik snap de keuze die ID&T gemaakt heeft, maar ik denk dat het een zeer sombere dag is voor de nederlandse dance-scene doordat zo'n sterk merk als ID&T die Nederland op dance-gebied de top heeft laten bereiken, nu zijn Nederlandse roots in de steek laat en zich laat overkopen door een Amerikaan.
?
Graag hoor ik hier jullie meningen over in een kwalitieve discussie.?
?
EDIT: Laten we natuurlijk ook Q-Dance niet buiten discussie houden, dit is onderdeel van ID&T.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 21-03-2013 @ 10:49:25 (4%)

What do you think about ID&T voor 75% in Amerikaanse handen ??

Vote :   

djmstr223    posted on 21-03-2013 10:01
heel erg jammer! meer kan ik er niet over zeggen, jammer!
www.bramvanbergen.nl
Snoey    posted on 21-03-2013 10:38
Waarom? Misschien krijgen we nu betere feesten, sinds de festivals in andere continenten ons land dik hebben ingehaald. Daarnaast hoor ik van bezoekers dat Nederland beter de festival organiseert in de zin van de hoeveelheid wc's etc.?
?
Dus de expertise van de Hollandse ID&T, plus het kapitaal en het netwerk van de Amerikaanse partner kan misschien alleen maar goed zijn.?
?
En zeg nou eerlijk, welk feest is in de afgelopen jaren voorruit gegaan? Sensation, Mysteryland en Dirty Dutch bijvoorbeeld zijn er allemaal op achteruit gegaan de afgelopen jaren. Terwijl er in andere landen organisaties zijn die elk jaar steeds succesvoller worden. Dan snap je zelf welk scenario je kan bedenken voor bedrijven die niet mee kunnen groeien met de andere.
?
En daarnaast, alles gebeurt nu in Amerika kwa EDM, dus een fusie met een Amerikaans is alleen maar gunstig.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
MaximDJ    posted on 21-03-2013 10:46
Ben inderdaad ook erg benieuwd naar hetgeen wat er uit deze samenwerking gaat komen, ID&T/SFX krijgen nu beiden inderdaad meer mogelijkheden tot grotere, wellicht mooiere dance-events. Daarom snap ik ook de keuze qua fusie. Is mij niet bekend dat de festivals van ID&T slechter worden t.o.v. andere organisators, eventueel een bron voor? Op welk vlak worden ze dan slechter? En op welk continent worden we ingehaald? Ben wel benieuwd hiernaar.

Denk ook zeker dat het gunstig is voor ID&T/SFX. Mijn punt is meer dat ik het zonde vindt dat hier een Nederlands merk verloren gaat, ondanks de voordelen die uit de fusie rollen die ongetwijfeld een wereldwijde Amerikaanse superorganisator gaan creeren.?
FSR    posted on 21-03-2013 11:55
Een stukje Nederlandse geschiedenis van 20 jaar is sinds vandaag verloren gegaan.

?En 130 miljoen dollar voor 75% van het aandeel in het bedrijf? Dat vind ik zwaar beledigend voor de reputatie die wij hebben!Cool
Gerdo    posted on 21-03-2013 11:57
Het is jammer dat het 'Nederlands merk' ID-T verloren gaat, maar het lijkt me een logische stap. Als je kijkt hoe populair EDM nu is in Amerika, bied deze overname meer kansen om in Amerika grote dingen te gaan doen.
YannickW    posted on 21-03-2013 12:28
Ik denk dat er niks jammer aan is, want voor jou en mij verandert er helemaal niks. Behalve dat er meer mogelijkheden zijn en dat de feesten dus groter worden en dat ze op andere plaatsen concepten kunnen gaan neerzetten. Ik ben er eigenlijk best wel positief over!
YannickW    posted on 21-03-2013 12:36
http://mediadecoder.blogs.nytimes.com/2013/03/21/sfx-entertainment-buys-major-stake-in-dutch-festival-promoter/ Dit is overigens een heel interessant artikel, zeker de moeite waard om even te lezen!
Gerdo    posted on 21-03-2013 13:44
Poster: YannickW
http://mediadecoder.blogs.nytimes.com/2013/03/21/sfx-entertainment-buys-major-stake-in-dutch-festival-promoter/ Dit is overigens een heel interessant artikel, zeker de moeite waard om even te lezen!

Stel jezelf even voor!
MaximDJ    posted on 21-03-2013 14:15
Poster: YannickW
Ik denk dat er niks jammer aan is, want voor jou en mij verandert er helemaal niks. Behalve dat er meer mogelijkheden zijn en dat de feesten dus groter worden en dat ze op andere plaatsen concepten kunnen gaan neerzetten. Ik ben er eigenlijk best wel positief over!

Klopt voor jou en mij verandert er niks, maar dat post ik ook in de startpost. Ik heb het meer over de impact van de gevolgen van deze overname in de internationale Nederlandse dance-scene. Hoe dat beinvloed wordt door deze overname, verliest Nederland hier bijvoorbeeld veel terrein op dance gebied aan een Amerikaan en gooien we hiermee niet onze eigen glazen in, ook voor de toekomst? Dat is dus meer mijn punt.
mikedhanpat    posted on 21-03-2013 14:23
Poster: FSR
Een stukje Nederlandse geschiedenis van 20 jaar is sinds vandaag verloren gegaan.

?En 130 miljoen dollar voor 75% van het aandeel in het bedrijf? Dat vind ik zwaar beledigend voor de reputatie die wij hebben!Cool

De overname is gebaseerd op een waardering van 130mln. Dus voor 75% is dat 97,5mln Winking my eye
Desalniettemin jammer natuurlijk, al moet ik zeggen dat ik het met snoey eens ben dat het de laatste jaren niet echt innoverend is geweest.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Snoey    posted on 21-03-2013 19:36
Poster: MaximDJ
Ben inderdaad ook erg benieuwd naar hetgeen wat er uit deze samenwerking gaat komen, ID&T/SFX krijgen nu beiden inderdaad meer mogelijkheden tot grotere, wellicht mooiere dance-events. Daarom snap ik ook de keuze qua fusie. Is mij niet bekend dat de festivals van ID&T slechter worden t.o.v. andere organisators, eventueel een bron voor? Op welk vlak worden ze dan slechter? En op welk continent worden we ingehaald? Ben wel benieuwd hiernaar.

Denk ook zeker dat het gunstig is voor ID&T/SFX. Mijn punt is meer dat ik het zonde vindt dat hier een Nederlands merk verloren gaat, ondanks de voordelen die uit de fusie rollen die ongetwijfeld een wereldwijde Amerikaanse superorganisator gaan creeren.?

Even serieus bronnen? Ik heb echt geen zin en tijd om even een half uurtje feitjes bij elkaar te gaan zoeken over Mysteryland Dirty Dutch en Sensation in vergelijking met EDC, Ultra etc...
?
Wil je nou echt beweren dat deze evenementen dezelfde groei hebben doorstaan als die andere festivals in Zuid en Noord Amerika? Mysteryland is niet meer het betoverende decor dat het was, de line-ups van Sensation zijn niet meer state of the art en over de laatste twee edities van Dirty Dutch hoef ik helemaal niks te zeggen...?
?
Dus kom onder je steen vandaan en ga morgen avond maar even een ultra streampje kijken en de line-up etc. Nu is het natuurlijk wel dat Ultra gehouden wordt tijdens een periode dat elke belangrijke Dj daar is, dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk.?
Snoey    posted on 21-03-2013 19:39

Ik heb het meer over de impact van de gevolgen van deze overname in de internationale Nederlandse dance-scene. Hoe dat beinvloed wordt door deze overname, verliest Nederland hier bijvoorbeeld veel terrein op dance gebied aan een Amerikaan en gooien we hiermee niet onze eigen glazen in, ook voor de toekomst? Dat is dus meer mijn punt.

Kan beter jou een bron vragen.
?
?
Sebasz    posted on 21-03-2013 20:35
'Kortom, ik snap de keuze die ID&T gemaakt heeft, maar ik denk dat het een zeer sombere dag is voor de nederlandse dance-scene doordat zo'n sterk merk als ID&T die Nederland op dance-gebied de top heeft laten bereiken, nu zijn Nederlandse roots in de steek laat en zich laat overkopen door een Amerikaan.'

Sorry maar vind ik echt comlete onzin. Who the hell cares. Er worden elke dag bedrijven overgenomen door bedrijven uit andere landen. In het bedrijfsleven gaat het niet om sentiment maar om centen. Je hoeft er dus ook niet van uit te gaan dat er nu dus alleen maar Amerikaanse artiesten in de line-up staan.

Kortom I don't give a damn thing Happy, laughing
User edit by Sebasz on 21-03-2013 @ 20:36:14 (20%)
FSR    posted on 21-03-2013 21:44
Poster: mikedhanpat
De overname is gebaseerd op een waardering van 130mln. Dus voor 75% is dat 97,5mln Winking my eye
Desalniettemin jammer natuurlijk, al moet ik zeggen dat ik het met snoey eens ben dat het de laatste jaren niet echt innoverend is geweest.

Je leest het echt incorrect. SFX koopt 75% van de aandelen voor 130 miljoen dollar. Als men 100% van het bedrijf zou kopen voor het bedrag wat SFX nu biedt. Is dat 173.333.333 dollar!

MaximDJ    posted on 22-03-2013 04:41
Poster: Snoey
Even serieus bronnen? Ik heb echt geen zin en tijd om even een half uurtje feitjes bij elkaar te gaan zoeken over Mysteryland Dirty Dutch en Sensation in vergelijking met EDC, Ultra etc...
?
Wil je nou echt beweren dat deze evenementen dezelfde groei hebben doorstaan als die andere festivals in Zuid en Noord Amerika? Mysteryland is niet meer het betoverende decor dat het was, de line-ups van Sensation zijn niet meer state of the art en over de laatste twee edities van Dirty Dutch hoef ik helemaal niks te zeggen...?
?
Dus kom onder je steen vandaan en ga morgen avond maar even een ultra streampje kijken en de line-up etc. Nu is het natuurlijk wel dat Ultra gehouden wordt tijdens een periode dat elke belangrijke Dj daar is, dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk.?

Onder mijn steen vandaan. juist. ik vraag alleen waar jou bewering dat ID&T de laatste jaren slecht presteer op gebaseerd is. Dan krijg ik te horen dat je daar geen tijdnen zin voor hebt. Waar heb jij mij horen beweren dat de ID&t events dezelfde groei doormaken? Ik zeg dat ik hier benieuwd naar ben, dus zeg niet dat ik dit beweer. Dit beweer jij en niet ik. Ultra, ja het extreme voorbeeld. Gekeken naar een livestream van Tomorrowland? Het beste festival ter wereld?
?
Over dat ik een bron moet zoeken, beweer ik iets dan, of gooi ik een vraag in de groep? Onderbouw je argumenten graag.
FSR    posted on 22-03-2013 05:35
Let's face it mensen. Het hoogste woord over wat 'beter' of 'het beste' zou zijn is er nog uit, immers ontwikkeld de techniek zich nog razendsnel en zolang dat gebeurd ontwikkeld alles daar om heen net zo hard!
?
Ik ben eerder bang voor het uitsterven van 'muziek' eigenlijk. Er wordt vandaag zoooveel muziek gemaakt dat in dit tempo alle originaliteit er rap uit gaat. We doen op dit moment dramatische pogingen dat voor te zijn, echter graven wij voor onszelf uiteindelijk ons eigen graf. Ons keyboard heeft 12 key's per octaaf. 12x12x12x12x12x12x12x12x12x12x12x12x = 8.916.100.448.256 mogelijke combinaties in melodie lijnen. Helaas vallen er een hoop af omdat ze 'niet prettig' a.k.a. 'vals' klinken.?

Het totaal aantal mogelijkheden die wij hebben staat bijna gelijk aan onze totale wereld-populatie op dit moment als iedereen een melodie zou bedenken. En we zijn echt niet vandaag hier opeens mee begonnen, maar eeuwen geleden!?

Amerika mag misschien het geld hebben, de creativiteit en wilskracht hebben ze niet. NL blijft opper-machtig hier in. Ik hoop dat Nederland het land zal zijn dat naast het start-schot voor EDM ook het eind-schot zal geven als mijn 'angst' uiteindelijk werkelijkheid zal worden. Nederland kent de werkelijke 'roots' van EDM en wij zijn ook de enigen die EDM kunnen stoppen voordat het zichzelf verplettert. En dan is EDM iets meer dan 'hot' in figuurlijke termen...

Gelukkig heeft de wereld nog 1 wapen om uitstel te krijgen. Het vereist echter aanpassing van ons gehoor bij de meesten tot op het hoogste niveau aan toe. Ik ga niet vertellen welk wapen het is, ik hoop dat ik met mijn kennis en wijsheid hier mijzelf al genoeg heb bewezen dat jullie dit voor 'waarheid' willen aannemen wat voor jullie aannemelijk is.?

Het is namelijk mijn grootste angst en ben bereid er heel veel voor op het spel te zetten om het te kunnen rekken tot ik te oud ben het nog te kunnen doen. Immers, een alternatief heb ik niet mocht het zo ver komen...

mikedhanpat    posted on 22-03-2013 08:27
Je leest het echt incorrect. SFX koopt 75% van de aandelen voor 130 miljoen dollar. Als men 100% van het bedrijf zou kopen voor het bedrag wat SFX nu biedt. Is dat 173.333.333 dollar!

Dan staat het in de tekst verkeerd of knullig omschreven FSR. Als ik in een bedrijf een belang van 10% koop tegen een bedrag van 1 miljoen euro dan is dat tegen een waardering van 10 miljoen euro. Je baseerd je overnamebod voor een percentage X op de waarde van het totale bedrijf.?

Beetje off topic, maar wou het toch even kwijt.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Snoey    posted on 22-03-2013 11:17
Onder mijn steen vandaan. juist. ik vraag alleen waar jou bewering dat ID&T de laatste jaren slecht presteer op gebaseerd is. Dan krijg ik te horen dat je daar geen tijdnen zin voor hebt. Waar heb jij mij horen beweren dat de ID&t events dezelfde groei doormaken? Ik zeg dat ik hier benieuwd naar ben, dus zeg niet dat ik dit beweer. Dit beweer jij en niet ik. Ultra, ja het extreme voorbeeld. Gekeken naar een livestream van Tomorrowland? Het beste festival ter wereld?
?
Over dat ik een bron moet zoeken, beweer ik iets dan, of gooi ik een vraag in de groep? Onderbouw je argumenten graag.

?
'Eventueel een bron voor?' ?

FSR    posted on 22-03-2013 11:33
Poster: mikedhanpat
Dan staat het in de tekst verkeerd of knullig omschreven FSR. Als ik in een bedrijf een belang van 10% koop tegen een bedrag van 1 miljoen euro dan is dat tegen een waardering van 10 miljoen euro. Je baseerd je overnamebod voor een percentage X op de waarde van het totale bedrijf.?

Beetje off topic, maar wou het toch even kwijt.

Agreed dat het wat verkeerd of knullig staat omschrijven (ik ga voor knulligCool!). In algemene zin wordt het bedrag voor de hoeveelheid percentage belang in het bedrijf vermeld. 3 vliegen in 1 klap, je weet het bedrag, hoeveel % en hoeveel het bedrijf totaal waard is in een paar seconden tijd?Cry!

Off topic of niet, communicatie is altijd een prima onderwerp om wat op te verbeteren. Daar kunnen de Amerikanen nog heel wat van leren mijn inziens!
FASA    posted on 22-03-2013 11:37

Gelukkig heeft de wereld nog 1 wapen om uitstel te krijgen. Het vereist echter aanpassing van ons gehoor bij de meesten tot op het hoogste niveau aan toe. Ik ga niet vertellen welk wapen het is, ik hoop dat ik met mijn kennis en wijsheid hier mijzelf al genoeg heb bewezen dat jullie dit voor 'waarheid' willen aannemen wat voor jullie aannemelijk is.?

Het is namelijk mijn grootste angst en ben bereid er heel veel voor op het spel te zetten om het te kunnen rekken tot ik te oud ben het nog te kunnen doen. Immers, een alternatief heb ik niet mocht het zo ver komen...

Normaail vind ik jou meningen altijd best interresant maar nu klink je echt alsof je 1 of andere vreemde sekte wilt gaan beginnen.
?
Daarnaast, Ik hoop dat ID&T nu niet helemaal naar de US wordt toegetrokken aangezien die het liefst alleenrecht op alles willen hebben. Maar let's face it, alleen Tomorrowland maakt ieder jaar nog een absurde groei door. Verder doet 7th sunday het ook niet slecht. Maar mysteryland, extrema en nog wat festivalletjes in NL zijn toch allang niet meer wat het geweest is.?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
FSR    posted on 22-03-2013 11:42
Poster: FASA
Normaail vind ik jou meningen altijd best interresant maar nu klink je echt alsof je 1 of andere vreemde sekte wilt gaan beginnen.
?
Daarnaast, Ik hoop dat ID&T nu niet helemaal naar de US wordt toegetrokken aangezien die het liefst alleenrecht op alles willen hebben. Maar let's face it, alleen Tomorrowland maakt ieder jaar nog een absurde groei door. Verder doet 7th sunday het ook niet slecht. Maar mysteryland, extrema en nog wat festivalletjes in NL zijn toch allang niet meer wat het geweest is.?

Vreemde Sekte? Pardon? Dat vind ik naar mijn standaarden wel een belediging. Ik streef geen doel waarbij mensen pijn ondervinden. Noch dat ik maatschappelijk gevaarlijke gedachtes plant.

Amerika is wat mij betreft de eerste vreemde sekte waar jij je zorgen over kan maken?Cool! Alleenrechhten op alles willen hebben klinkt als een prima eerst symptoon hiervoor?Embarassed!
MaximDJ    posted on 22-03-2013 22:33
Poster: Snoey

?
'Eventueel een bron voor?' ?

BRON 1
BRON 2

Bedoelde het qua bronnen etc niet aanvallend naar jou Snoey, ben erg geintresseerd in het doen en laten in deze wereld, die vragen waren dan ook meer vanwege de interesse, niet om je aan te vallen.

Zie al interessante meningen voorbij komen, leuk!?Embarassed
Tekhead    posted on 23-03-2013 04:23
1 member likes this  Maxime, dit is een mooi topic dat je geopend hebt Happy, laughing?

Het was interessant om de meningen, discussie's en vaststellingen te lezen. Er worden correcte en interessante antwoorden en opmerkingen gegeven en ook de verschillen in mening of het al dan niet spijtig is dat 3/4 van Id&T in Amerikaanse handen is. Er wordt door jullie echter niet gezocht naar de oorzaak van het achteruit boeren van de Nederlandse festivals to vele succesvolle buitenlandse festivals, of over hoe je Nederlandse festivals terug volledig op de kaart zet, of over de reden van de overname, of over het beleid dat er gaat gevoerd worden en wie de Bedrijfsleider wordt of blijft, en zo kan ik nog even verder gaan.
Ik ga er geen boek over vertellen maar wel trachten aan te tonen waar Nederland is blijven stilstaan op festivalgebied en er nu al enkele jaren op achteruit gaat. Om dit aan te tonen moet je het verschil weten tussen vroeger en nu, tussen Belgie en Nederland of Nederland en Duitsland, tussen ID&T vroeger en nu, tussen zoveel eigenlijk, mar laten we beginnen bij 't begin.
Vroeger toen Housemuziek en alles wat er mee te maken had, zoals dj's, Clubs, House discotheken en after clubs ontplofte in populariteit en waanzinnige gekte waren enkele personen zo slim van dit enigzins te verzilveren door grote house en Dance evenementen te gaan organiseren zowel in Nederland als in Belgie en die waren in beide landen direct een voltreffer, met het verschil dat er in Vlaanderen aan een redelijk tempo nieuwe festivals georganiseerd werden, weliswaar op kleine schaal en telkens door andere personen of organisatie's die elk een ander doel of doelgroep voor ogen hadden, heel slim want zo konden ze elk op hun eigen tempo groeien zonder risico of angst om (zware) concurrentie te krijgen, een succesvolle aanpak zoals tot op heden in Belgie nog altijd blijkt, trouwens ook nu nog heeft elk groot en gekend belgisch festival een andere organisator of eigenaar en allemaal zijn ze heel klein begonnen.

In Nederland is het enigzins anders gelopen toen ID&T het nodig vond om heel de Nederlandse markt te gaan domineren en overspoelen met het ID&T label en alles wat er rond hing. Ze hadden ondertussen al heel veel geld verdiend met hun Hardcore sc?ne maar ze begrepen ook dat dit maar van een wsl zeer beperkte duur zou zijn, omdat ze toen volledig op 1 doelgroep teerden, en om dit te vermijden gingen ze andere kleine festivals of hun organisatie overkopen waar ze direct een ID&T label opkleefde en waar men de organisatie gewoon ontsloeg en volgens hun eigen concept en visie verder gingen. Vrij snel had ID&T een monopolie verworven in Nederland wat uiteraard nooit positief is. Het was echter wel zo dat al de overgenomen evenementen de eerste jaren een dikke groei kende maar dan plots bijna allemaal een terugval kregen en bij ID&T heeft men daar te weinig of geen aandacht aan geschonken en toen ze ook in andere landen op de een of andere manier voet aan de grond kregen was Nederland geen prioriteit meer voor hen, zelfs een nieuw concept als sensation dat toch ook ingeslagen is als een bom, kon de Nederland scene geen blijvende boost geven, nogal wiedes als er geen andere organisatie's op de markt aanwezig zijn. De heren geldwolven van ID&T waren zich blijkbaar niet bewust dat hun publiek veel kritischer geworden is en niet zomaar bereid om veel geld te betalen voor kaartje van eender welk ID&T feestje. Ze luisteren niet naar hun publiek en bieden te weinig kwaliteit en kwantiteit ivt de inkomprijzen waardoor ze hun publiek wegjagen naar festivals in een buurland waar je nog wel voldoende kwaliteit voor je geld krijgt. Als Nederland terug mee wil spelen zal er de eerste jaren een serieus financiele inspanning moeten gedaan worden, er zal vooral veel kwaliteit moeten opgevoerd worden wat natuurlijk heel veel euro's gaat kosten waarbij je de vraag kan stellen of ID&t die inspanning nog wel wou doen ! Met de overname zou dit natuurlijk versneld kunnen, al is de vraag of dit onmiddellijk gaat gebeuren natuurlijk. We weten ook niet de preciese overeenkomst tussen beide maar alles wijst er op dat het beleid en beleidsmensen zullen aanblijven voor een minimum afgesproken tijd en dat men pas dan ook de resterende 25% zal overkopen van ID&T. Je mag er van overtuigd zijn dat die overnemer niet zo dom gaat zijn om aan die namen of concepten van de festivals ea iets te veranderen, die Amerikanen kopen speciaal dergelijke bedrijven omdat ze zien wat er mee verdiend wordt en omdat ze dergelijke festivals ook in de VS willen organiseren en hier hebben ze de know how en ervaring met hopen en ook kennen ze ook alle belangrijke contactpersonen die nodig zijn, de Amerikaanse overnemer betaald doelbewust veel voor het bestuur en personeel hun ervaring en successen en zal hen ook willen inzetten voor nieuwe projecten. Uiterlijk zal er niks veranderen aan de overname, en ik ben van mening dat elk toekomstig project dat door de heren van id&t wordt opgericht een Nederlands product is, ook al doe je het nu in opdracht van een Amerikaanse opdrachtgever. ??

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MaximDJ    posted on 23-03-2013 10:41
Gaaf verhaal Tek, mooi om te lezen! Klopt als een bus!
Goed onderbouwde mening ook. Denk dat er inderdaad voor de eindgebruiker heel weinig veranderd. Ben erg benieuwd wat de toekomst en deze fusie internationaal gaat brengen, ik hoop ook op een nieuw gaaf concept in Nederland, time will tell!
FASA    posted on 23-03-2013 12:27
@Tekhead, recht voor ze raap!! Geloof dat wanneer het om festivals gaat en vooral tussen NL en Belgi? wij het nogal eens met elkaar eens zijn.
www.soundcloud.com/nick-janssens1

312 Users online: 29 Guests (283 Unknown)
Pages generated today : 10.238
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.617.989