CDJ 2000 Nexus (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mr-    posted on 20-03-2013 19:35
Beste forum leden,

de cdj 2000 nexus is nu al een tijdje in de roulatie, wellicht leuk om een topic te openen met ervaringen/reviews. meningen en standpunten. ik doop bij deze dit topic naar het grote CDJ 2000 nexus topic.

zelf hebben we nu sinds 2 weken ook nexussen in mijn residentie, vind het toch wel mooie spelers! het is nu voor mij dus wel lastig om echt een goede mening te formuleren, er zijn wel een paar zaken die me zijn opgevallen zaken:
-mooie afwerking, minder krasgevoelig.
-usb zonder rekordbox werken niet meer.

nu ben ik daarom wel erg benieuwd wat hier van de forumleden is opgevallen en wat de meningen zijn.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II

What do you think about CDJ 2000 Nexus ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 13-04-2013 11:15
+1 Tek! Ben het helemaal eens
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Lead    posted on 16-04-2013 14:14
Poster: Tekhead
...en als ik dan lees en hoor dat je regelmatig terug al je tracks moet gaan overzetten en weer analyseren en bla bla onderhoud geven, tja, dan kan je beter een koffertje met CD's meenemen, heb je al dat gezeik niet en als je je koffer kent ga je sneller de gezochte track vinden dan dat je telkens door heel die RB moet scrollen

Dit alles heeft te maken met het feit of je Rekordbox voldoende beheert en de manier waarop je dit hebt in gevuld. Ik wil je dan ook graag een keer uitnodigen om een van mijn clinics mee te maken, wellicht zitten er wat dingen in die je leven gemakkelijker kunnen maken...
Let the BASS be louder
Lucalicious    posted on 16-04-2013 14:40
Ik wou net zeggen, als je alles goed indeeld met playlists enzo is het juist veel makkelijker! Maar, ik mis inderdaad wel de synchronisatiemogelijkheid van je usb met je library en de mogelijkheid mo meerdere playlists te kopieren, zoals je dat in itunes wel hebt.
mikedhanpat    posted on 16-04-2013 14:48
Wat je kunt doen is de playlists in een map zetten. Je kunt die map en alle lijsten die daarin vallen namelijk wel in 1 keer kopieren naar je stick. Echter vereist het wel een extra keer drukken op je rotary van de CDJ.?
voor mij persoonlijk niet erg aangezien ik als hoofdmappen 2013, 2012 etc. heb en daar alle playlists in doe.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Ywe    posted on 16-04-2013 18:05
Ik zat afgelopen weekend ook met Nexussen, en wilde alles ermee uit proberen!

De USB kabels die bij de 850 zaten pasten niet. Kwamen niet diep genoeg... even andere gepakt.
?
In elk geval de boel aangesloten via een LAN switch, Link werkte gewoon. Daarna USB's erbij in gedaan en aangesloten op mn macbook

De LINK werkte vervolgens niet meer, en ook de DJ die bezig was zijn CD's laden niet meer. Alsof hij geen 2 verbindingen tegelijk kan hebben. Ik wilde namelijk even experimenteren met Traktor. Was even stressen een paar uur voordat Kunstbende losging, want vastlopende spelers zaten we niet op te wachten. Aangezien het de dag ervoor wel deed hebben we een voor een alle verbindigen gechecked en bleek het inderdaad de USB te zijn.?

Een cursus Rekordbox lijkt mij ook wel wat, aangezien ik elke keer loop te eikelen met de mappenstructuur. Ik wil kiezen op Rating, Genre, BPM of Label. Nu had ik het zo dat ik rating deed, en dat de 2e kolom in de speler het Genre aangaf. Dat was vrij goed te doen. Maar moet meer uit te halen zijn!

djcanta    posted on 17-04-2013 10:34
als je met Traktor gaat spelen moet je wel weten wat je doet en hoe 't werkt. Ik moet zeggen; de paar x dat ik met de CDJ2000NXS en Traktor (laatste versie is vereist!!) aan de gang ging draaide het als een zonnetje! Er is wel aan te raden om de DJM850 of DJM900NXS als geluidskaart te gebruiken, dan is switchen tussen CD/USB/SD en HID totaal geen probleem. Gebruik je de spelers als 'samengestelde geluidskaart' dan heb je de KANS dat Traktor crasht ivm het verliezen van een gedeelte van de audio-device. Dat de HID verbinding weg valt (bij switchen of los trekken van USB-kabel) is geen probleem.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Mr-    posted on 12-05-2013 15:03
Nu al een paar weken iedere week mee gedraaid, er is wel een ding wat me wel irriteerd. de bar counter, waarin aangeven wordt in welke tel je zit. super vervelend, ik kan zelf ook wel tot vier tellen.

kan je dit uitzetten, vaak klopt dit ook niet eens...
Estacy    posted on 12-05-2013 15:36
dat vindt ik ook een hele rare functie, zeker aangezien die spelers duur zat zijn dat beginners er niet mee draaien
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 13-05-2013 10:44
die barcounter telt vanaf de eerste beatgrid, zet je die goed in Rekordbox dan telt ie goed.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lead    posted on 13-05-2013 12:01
Poster: Mr-
Nu al een paar weken iedere week mee gedraaid, er is wel een ding wat me wel irriteerd. de bar counter, waarin aangeven wordt in welke tel je zit. super vervelend, ik kan zelf ook wel tot vier tellen.

kan je dit uitzetten, vaak klopt dit ook niet eens...

Als je in Rekordbox de rode marker van de beatgrid op de eerste tel zet, gaat hij goed Winking my eye
Let the BASS be louder
Mr-    posted on 13-05-2013 14:29
ja, maar ik heb er eigenlijk niet echt behoefte aan omdat overal aan te passen. is er geen mogelijkheid dit uit te zetten?
Lead    posted on 13-05-2013 15:12
Je ogen sluiten Confused Je hoeft niet te kijken Winking my eye
Let the BASS be louder
Maracas    posted on 13-05-2013 15:30
Poster: Mr-
ja, maar ik heb er eigenlijk niet echt behoefte aan omdat overal aan te passen. is er geen mogelijkheid dit uit te zetten?

Geen recordbox gebruiken, behalve voor de kleur van je menu, zoals ik doe?Cool
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Lead    posted on 13-05-2013 15:59
Poster: Maracas
Geen recordbox gebruiken, behalve voor de kleur van je menu, zoals ik doe?Cool

Als je regelmatig draait is het slimmer de grid goed te zetten of jezelf te trainen er niet op te letten....
Let the BASS be louder
Maracas    posted on 13-05-2013 16:03
Poster: Lead
Als je regelmatig draait is het slimmer de grid goed te zetten of jezelf te trainen er niet op te letten....

Ik vind het allemaal machtig mooi enzo, maar ik heb liever niet al die handel erop. Ik draai nog steeds met het standaart menutje wat je krijgt op de oude cdj2000 als je bijvoorbeeld geen recordbox op je usb stick hebt staan. Vind ik super overzichtelijk, en tja, werkt voor mij het allerbeste. Ik heb het wel geprobeerd hoor, maar ik blijf er toch liever vanaf?Embarassed
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Mr-    posted on 15-05-2013 17:08
Poster: Lead

ok duidelijk, als je het niet uit kan zetten moet ik er maar leren leven haha
Martullia    posted on 15-05-2013 17:51
Ik vind het toch een beetje to much heel die 2000 serie van Pioneer dan kun je bijna net zo goed een voorgeprogrammeerde mix gaan afspelen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

373 Users online: 139 Guests (234 Unknown)
Pages generated today : 48.434
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.261.118