Poster: MarcoMartinez
ik weet niet hoe je dit bedoeld Maracas, maar ik heb acapella's die 154 bpm aangeven terwijl ze in de buurt van de 128bpm zitten. Ik weet ook niet hoe t komt dat recordbox deze niet goed kan bepalen?
Poster: Dolivieira
Daarom maak het ook niet uit of er een syncknopje op zit. Dat is ook de reden waarom ik ook geen moeite meer gaan doen om CDJ2000nexus voor thuis te kopen. Sowieso is het niet belangrijk meerof de plaat zelf is strak gezet of een computer dat doet. Het gaat om de platenkeus en de timming wanneer de plaat inmixt. Ik zie DJs zoals Richie Hawtin, Remy, Chris Liebing die echt wel zelf een plaatje strak kunnen zetten er me werken. en dat zijn perfectionisten kwa plaatjes strak zetten. Er circuleerd een youtube video van DJ Andy Cato interview dat die zegd maak niet uit wat voor gear je gebruikt maar het maak uit wat je mee doet en hoe je het neer zet. Dat maak tegenwoordig uit dat je een crowd op zijn kop kan zetten. Dan ben je een goeie DJ en niet anders. En of dat op een hele dure CDJ 2000 Nexus is of op IPad dat intereseerd hetpubliek geen reet. Als het maar goed klinkt en hun tot dansen ?maakt. Dus sommige kunnen nog steeds niet lekker mixen met syncknop omdat ze nog steeds een waardeloze timmig en platenkeus hebben, en nog steeds geen crowd kunnen aanvoelen.
Dus bij deze. Laten we het over de speler hebben en geen sync knop discussie van maken.?
Poster: D-Jesse
Ik vind die Slip mode echt geweldig, je kan er lekker meespelen en bijv een buildup nog wat spannender maken. Jammer dat het ?(Geloof ik?) niet op de gewone 2000's zit..
Voor de rest nog tips waarbij ik op moet letten als het om verschillen tussen de Nexus en de gewone gaat? Ik heb namelijk alleen nog op de Nexus gedraaid maar heb morgen een DJ Contest finale met de gewone.. :p
Rekordbox 2.0.1 (Voor de zekerheid als de firmware van de cdj's niet de allerlaatste is) heb ik al vol staan met m'n tracks
Poster: Mr-
...ik zou als ik jou was gewoon altijd de nieuwste versie van rekordbox pakken...
Poster: Lead
Maaruh, is het niet een idee om eens een Rekordbox workshop te doen in omgeving Utrecht voor mensen van hier ??
Als er een beetje mensen zijn die hier een keer een avondje voor naar een clinic willen komen dan kan ik dit wel een keer proberen op te zetten... Ik denk dat ik genoeg kan vertellen om mensen een heel stuk verder te helpen met hun Rekordbox....
Maaruh, is het niet een idee om eens een Rekordbox workshop te doen in omgeving Utrecht voor mensen van hier ??
Als er een beetje mensen zijn die hier een keer een avondje voor naar een clinic willen komen dan kan ik dit wel een keer proberen op te zetten... Ik denk dat ik genoeg kan vertellen om mensen een heel stuk verder te helpen met hun Rekordbox....
Ik gebruik deze USB Stick van Corsair, de Survivor :
Ik heb de 32 GB variant, ken genoeg mensen die toch de 64GB versie hebben gehaald. Hij is er in 2 kleuren, maar belangrijker is denk ik dat hij er zowel USB 2.0 als USB 3.0 is, let dus op dat je niet de USB2.0 versie koopt. Prijs verschil is minimaal, snelheidsverschil is zeker groot...
Behuizing is schroefbevestiging met rubberen ring, als de behuizing erop geschroefd zit hoort hij dus (spat) waterdicht te zijn. Ook houdt dichtschroeven vuil/stof buiten.
Een dit is een van de weinige sticks die ik kon vinden van een degelijk merk wat qua service goed met zijn klanten om gaat en die prijstechnisch geschikt is. Ook kon ik weinig andere USB sticks in een aluminium behuizing vinden, heb al zo veel kunstoffen sticks om zeep geholpen dat ik daar maar niet meer aan begin.
Deze stick raadt ik trouwens ook aan in alle workshops/clinics die ik geef...
Poster: Dolivieira
Lead waarom duurt het overzetten naar USB zo lang bij rekordbox. Heb nou een Stick van 256GB en als ik 1700 tracks overzet duurt het meer dan een hele dag.