CDJ 2000 Nexus (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mr-    posted on 20-03-2013 19:35
Beste forum leden,

de cdj 2000 nexus is nu al een tijdje in de roulatie, wellicht leuk om een topic te openen met ervaringen/reviews. meningen en standpunten. ik doop bij deze dit topic naar het grote CDJ 2000 nexus topic.

zelf hebben we nu sinds 2 weken ook nexussen in mijn residentie, vind het toch wel mooie spelers! het is nu voor mij dus wel lastig om echt een goede mening te formuleren, er zijn wel een paar zaken die me zijn opgevallen zaken:
-mooie afwerking, minder krasgevoelig.
-usb zonder rekordbox werken niet meer.

nu ben ik daarom wel erg benieuwd wat hier van de forumleden is opgevallen en wat de meningen zijn.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II

What do you think about CDJ 2000 Nexus ??

Vote :   

mikedhanpat    posted on 02-04-2013 12:01
Poster: MarcoMartinez
ik weet niet hoe je dit bedoeld Maracas, maar ik heb acapella's die 154 bpm aangeven terwijl ze in de buurt van de 128bpm zitten. Ik weet ook niet hoe t komt dat recordbox deze niet goed kan bepalen?

Komt omdat er in die acapella's geen beat zit die rekordbox kan analyseren.?
Ik werk er overigens graag mee en heb er nog steeds plezier in op het moment dat ik ze thuis aanzet! De wave form vind ik toch wel het voornaamste, ik 'zie' graag de muziek voor me!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
djcanta    posted on 02-04-2013 19:35
je kan in rekordbox toch handmatig de bpm ingeven? dan maakt ie zelf een grid. Al zou ik acapella's nooit quantized willen mixen.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lead    posted on 02-04-2013 23:13
Acapella's zijn vrijwel onmogelijk voor Rekordbox om de BPM van te bepalen. Die kun je het beste met de hand goed zetten in rekordbox.

Toolbalk van de Beatrid Editor openen, metronoom aan en gelijk zetten die hap Winking my eye
Daar kun je ook handmatig een BPM ingeven en daarna de grid verschuiven/aanpassen.

En vocals quantized afspelen is juist een van de handigheidjes Foot in Mouth
Let the BASS be louder
Lucalicious    posted on 03-04-2013 00:04
Ik moet zeggen, laatst even uitgebreid met de 2000 nexus gespeelt, ik hou er van! Wat een ding!

Een puntje waarvan ik dacht, dat had ik graag anders gezien:
Als je de roll functie aan hebt staan, die overigens echt briliant is, vind ik het heel hinderlijk dat hij de hotcue's daar ook onder laat vallen. Als je dan in ??n keer naar een ander punt in een nummer of ander nummer oid wilt, doet ie dat dus niet. Ik vind t irritant haha. Ik snap opzich ook wel wat voor nut het zou kunnen hebben, maar toch, misschien iets voor een komende update dat je dat in rekordbox bij je preferences in kunt stellen? Dus of de roll-functie ook de hot-cue's overrulled of niet zegmaar.

Verder, nogmaals, wat een geweldig apparaat!!
Tekhead    posted on 04-04-2013 01:33
Poster: Dolivieira
Daarom maak het ook niet uit of er een syncknopje op zit. Dat is ook de reden waarom ik ook geen moeite meer gaan doen om CDJ2000nexus voor thuis te kopen. Sowieso is het niet belangrijk meerof de plaat zelf is strak gezet of een computer dat doet. Het gaat om de platenkeus en de timming wanneer de plaat inmixt. Ik zie DJs zoals Richie Hawtin, Remy, Chris Liebing die echt wel zelf een plaatje strak kunnen zetten er me werken. en dat zijn perfectionisten kwa plaatjes strak zetten. Er circuleerd een youtube video van DJ Andy Cato interview dat die zegd maak niet uit wat voor gear je gebruikt maar het maak uit wat je mee doet en hoe je het neer zet. Dat maak tegenwoordig uit dat je een crowd op zijn kop kan zetten. Dan ben je een goeie DJ en niet anders. En of dat op een hele dure CDJ 2000 Nexus is of op IPad dat intereseerd hetpubliek geen reet. Als het maar goed klinkt en hun tot dansen ?maakt. Dus sommige kunnen nog steeds niet lekker mixen met syncknop omdat ze nog steeds een waardeloze timmig en platenkeus hebben, en nog steeds geen crowd kunnen aanvoelen.

Dus bij deze. Laten we het over de speler hebben en geen sync knop discussie van maken.?

Die sync hebben ze met reden toegevoegd op de spelers en controllers, en niet omdat ze vinden dat er te weinig dj's zijn die kunnen beatmatchen maar enkel om de verkoop van dj gear op te krikken en met die sync functie hebben ze een sterke troef uitgespeeld en toegankelijker gemaakt voor vele die zich geroepen voelen om het als 'dj' eens te proberen zonder een fortuin te moeten uitgeven aan degelijk materiaal zoals het vroeger wel het geval was, waardoor er vele toch verplicht moesten afhaken die mss wel het talent en de juiste vibe's hadden. Nu koop je een controllertje voor een paar knikkers en kan je aan de slag, valt het dan uiteindelijk tegen is er geen man over boord. Trouwens ben ik van mening dat vele die sync-knop teveel de hemel in prijzen als het ultieme wondermiddel voor een weergaloze set neer te zetten, onterecht natuurlijk, want als je 2 totaal verschillende platen wil syncen, dan klinkt het ook met de syncbutton voor geen meter ! Met of zonder sync, je platenkeuze en je positieve vibe's naar het publiek toe maken het verschil.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 04-04-2013 10:19
Idd Tekhead voorla dat laatse ben ik compleet mee eens. Platenkeuze, Moment van de mix, Weleke platen bij elkaar passen Publieke Aanvoelen, Positieve Vibe etc etc, Kan een syncknopje je niet uit de brand helpen. Ben blij dat jij dat ook in ziet. Het is een hulp middel meer niet.?

Verder zijn het wel rete vette spelers. Alleen jammer dat doie zo duur zijn.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Lead    posted on 04-04-2013 13:33
De Sync doet uit zichzelf niets, het ligt er maar aan hoe goed je de beatgrid hebt gezet... De syncs op de CDJ-2000nxs doet namelijk alleen de beatgrids stak zetten... Als je dus je huiswerk in Rekordbox niet hebt gedaan heb je er niet zo heel veel aan....

Ook helpt het als je je tracks even opnieuw analyzeert... veel mensen hebben nog beatgrids in hun collectie van de eerste keer files importeren,..... In Rekordbox 1.x werkte de beatgrid een stuk minder nauwkeurig dan die vban Rekordbox 2.x.

En bij Pioneer had de knop er al eerder op kunnen zitten als er niet iemand een stevige confrontatiie was aangegaan met de engineers... De reden voor de knop is eigenlijk omdat zo'n knop al op een controller zit van 50,-, als het op het goedkoopste product in de handel wel gaat, waarom dan niet op de producten in het andere eind van markt ??

@ Lucalicious : Je scrijft ROLL, maar je bedoelt SLIP denk ik ?? Ach ja, kwestie van Slip uit zetten voordat je op de Hot Cue drukt... De knop is verlicht en zit in de buurt van de Hot Cue's, dat zou dus makkelijk zichtbaar moeten zijn Winking my eye
Let the BASS be louder
Lucalicious    posted on 04-04-2013 17:25
Ja ik bedoel slip idd haha, sorry. Ja, klopt, maar ik ben zo iemand die dat vergeet haha, zeker als je scratchend/reversend/loopend naar je break (hot-cue) toe werkt zegmaar.
D-Jesse    posted on 04-04-2013 18:57
Ik vind die Slip mode echt geweldig, je kan er lekker meespelen en bijv een buildup nog wat spannender maken. Jammer dat het ?(Geloof ik?) niet op de gewone 2000's zit..

Voor de rest nog tips waarbij ik op moet letten als het om verschillen tussen de Nexus en de gewone gaat? Ik heb namelijk alleen nog op de Nexus gedraaid maar heb morgen een DJ Contest finale met de gewone.. :p

Rekordbox 2.0.1 (Voor de zekerheid als de firmware van de cdj's niet de allerlaatste is) heb ik al vol staan met m'n tracks Happy, laughing
Mr-    posted on 04-04-2013 19:48
Poster: D-Jesse
Ik vind die Slip mode echt geweldig, je kan er lekker meespelen en bijv een buildup nog wat spannender maken. Jammer dat het ?(Geloof ik?) niet op de gewone 2000's zit..

Voor de rest nog tips waarbij ik op moet letten als het om verschillen tussen de Nexus en de gewone gaat? Ik heb namelijk alleen nog op de Nexus gedraaid maar heb morgen een DJ Contest finale met de gewone.. :p

Rekordbox 2.0.1 (Voor de zekerheid als de firmware van de cdj's niet de allerlaatste is) heb ik al vol staan met m'n tracks Happy, laughing

slip is inderdaad vet, zelf nog niet echt veel mee geexperimenteerd.?

het grootste verschil is het ontbreken van de waveform, tevens gedraagd de hot que zich anders als je quantise aan hebt staan. dit is bij de mk1 niet. het werkt anders met de autoloop.?

ik zou als ik jou was gewoon altijd de nieuwste versie van rekordbox pakken, volgens mij krijg je dan zo min mogelijk problemen. Veel succes morgen!
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Lead    posted on 04-04-2013 21:07
Poster: Mr-
...ik zou als ik jou was gewoon altijd de nieuwste versie van rekordbox pakken...

Waarheid als een bus....

Niet vergeten : Alle tracks selecteren en dan rechter muisknop : Analyze Missing Data.
Anders klopt je beatgrid, phase meter en waveforms niet (die laatste ontbreekt dan in geheel)

En als je van Rekordbox 1.x komt : overweeg eens om alle tracks opnieuw te analyzxeren.
De engine van 2.x is veel beter dan die in v1 en zet de grid veel nauwkeuriger.
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 04-04-2013 22:20
Lead waarom duurt het overzetten naar USB zo lang bij rekordbox. Heb nou een Stick van 256GB en als ik 1700 tracks overzet duurt het meer dan een hele dag.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Maracas    posted on 04-04-2013 22:30
Als ik heel eerlijk ben.?

Gebruik ik recordbox alleen voor de kleur van mijn menu, en om die melding niet te krijgen als ik mn usb erin stop

Ben way too lui om dat allemaal te gaan zitten doen haha
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Lead    posted on 08-04-2013 12:41
1700 tracks duurt bij mij veel korter.

USB overdracht snelheid is nogal afhankelijk van veel dingen : waar haalt Rekordbox de tracks vandaan, zitten die op dezelfde USB poort, is het een sneller bron-drive, is de export-drive snel genoeg, etc, etc.

Een tracks van 12-17MB exporteren duurt bij mij naar USB stick ongeveer 1 seconden, misschien 2... die is zo klaar.
Da's een USB3.0 stick op mijn 2009 Macbook Pro.... niets speciaals dus maar gaat wel op acceptabele snelheid. Mijn Collectie staat op de ingebouwde harde schijf van de macbook.

Thuis heb ik een PC met Win7-64 bit, die haalt de tracks van externe (wel een rappe) USB drive en die doet er niet echt merkbaar langzamer over.

Wat wel merkbaar vertraging geeft is als ik niet exporteer naar USB stick, maar naar een echte USB drive, dat gaat echt merkbaar trager, dat lijkt overeen te komen met jouw verhaal...

@Maracas : Te lui voor Rekordbox ?? daar heb je alleen zelf last van hoor, het gaat zo veel sneller/gemakkelijker als je er wat tijd in hebt gestopt Winking my eye
Let the BASS be louder
Yorick    posted on 08-04-2013 12:57
Jeroen, welke USB stick heb jij?
RyanSilva    posted on 08-04-2013 13:11
@Dolivieira: Kopieer je track naar een map op je usb-stick of echt een hele map met daarin track naar je usb-stick?
http://twitter.com/djryansilva
Lead    posted on 08-04-2013 14:57
Ik gebruik deze USB Stick van Corsair, de Survivor :Corsair Survivor USB 3.0 stick

Ik heb de 32 GB variant, ken genoeg mensen die toch de 64GB versie hebben gehaald. Hij is er in 2 kleuren, maar belangrijker is denk ik dat hij er zowel USB 2.0 als USB 3.0 is, let dus op dat je niet de USB2.0 versie koopt. Prijs verschil is minimaal, snelheidsverschil is zeker groot...

Behuizing is schroefbevestiging met rubberen ring, als de behuizing erop geschroefd zit hoort hij dus (spat) waterdicht te zijn. Ook houdt dichtschroeven vuil/stof buiten.

Een dit is een van de weinige sticks die ik kon vinden van een degelijk merk wat qua service goed met zijn klanten om gaat en die prijstechnisch geschikt is. Ook kon ik weinig andere USB sticks in een aluminium behuizing vinden, heb al zo veel kunstoffen sticks om zeep geholpen dat ik daar maar niet meer aan begin.

Deze stick raadt ik trouwens ook aan in alle workshops/clinics die ik geef...
Let the BASS be louder
Lucalicious    posted on 08-04-2013 15:10
Die heb ik inderdaad ook net besteld, de stealth variant. Kan ik dan trouwens gewoon mijn oude usb-stick kopieren en plakken op de nieuwe, of moet ik echt alle playlists ed in rekordbox er op gaan zetten?
User edit by Lucalicious on 08-04-2013 @ 15:11:32 (11%)
Lead    posted on 08-04-2013 15:30
Opnieuw exporteren is het beste, dat zou ik je sowieso 1x per maand aanraden. Vergeet niet dat de USB stick slechts een copy is van wat in je Rekordbox zit, en af en moet je je platenkoffer even leeg maken en op zijn kop houden zodat het zand en vuil eruit valt. Je stick werkt net zo, af en toe moet je die eens schoon vegen en opnieuw maken.

De stick draait om 2 mappen, de map Contents (die ziet iedereen) waar je MP3's in staan. Maar er is ook een verborgen map die PIONEER heet, hierin staan alle zaken die voor de CDJ van belang zijn om Cue/Waveform/Loop/Albumart etc op te roepen. De CDJ heeft BEIDE mappen nodig, je moet dus op je computer wel aanzetten dat je verborgen systeem bestanden kunt zien, anders kun je die 2de map nooit copieren.

Maaruh, is het niet een idee om eens een Rekordbox workshop te doen in omgeving Utrecht voor mensen van hier ??
Als er een beetje mensen zijn die hier een keer een avondje voor naar een clinic willen komen dan kan ik dit wel een keer proberen op te zetten... Ik denk dat ik genoeg kan vertellen om mensen een heel stuk verder te helpen met hun Rekordbox....
Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 08-04-2013 15:42
Poster: Lead
Maaruh, is het niet een idee om eens een Rekordbox workshop te doen in omgeving Utrecht voor mensen van hier ??
Als er een beetje mensen zijn die hier een keer een avondje voor naar een clinic willen komen dan kan ik dit wel een keer proberen op te zetten... Ik denk dat ik genoeg kan vertellen om mensen een heel stuk verder te helpen met hun Rekordbox....

Nice Happy, laughing, denk dat ik wel met 3 a 4 personen langs kom dan, afhankeijk van de datum en tijd.
www.djbrowbeat.com
Lucalicious    posted on 08-04-2013 15:47
Ah oke op die manier. Ja, dan is het misschien verstandig om gewoon ff via rekordbox zelf te doen. Kun je inmiddels eigenlijk al meerdere playlists tegelijk selecteren en kopieren? Mij lukt dat nooit namelijk, en dat maakt het een aardig kutklusje haha :P?

Opzich, ik weet m'n weg te vinden, maar denk dat er altijd wel iets te leren valt. Zo leerde ik laatst pas de hot-cue-banks kennen. Had ik nog nooit gebruikt, maar is hartstikke handig haha! Dus als het voor mij een beetje uitkomt lijkt het me wel lachen opzich!
chef    posted on 08-04-2013 15:51

Lijkt me leuk, en leerzaam uiteraard.
mikedhanpat    posted on 08-04-2013 16:06
Ben ik ook voor in Lead!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Lead    posted on 11-04-2013 10:02
Dan ga ik even hard denken hoe ik dit zou kunnen organiseren. Bij mij thuis is natuurlijk geen optie, maar ga mijn grijze massa er eens goed op storten.

Bij een dealer in Utrecht lijkt me een goede locatie, en dan in de avond zodat het geen school oid in de weg zit...
Of op een zaterdag/zondag misschien. Het zou ook zo maar kunnen dat ik het bij Pioneer op kantoor zou gaan doen, alleen dan moet het onder kantoor uren (met uitloop tot 19u)...
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 13-04-2013 03:54
Ik gebruik deze USB Stick van Corsair, de Survivor :Corsair Survivor USB 3.0 stick

Ik heb de 32 GB variant, ken genoeg mensen die toch de 64GB versie hebben gehaald. Hij is er in 2 kleuren, maar belangrijker is denk ik dat hij er zowel USB 2.0 als USB 3.0 is, let dus op dat je niet de USB2.0 versie koopt. Prijs verschil is minimaal, snelheidsverschil is zeker groot...

Behuizing is schroefbevestiging met rubberen ring, als de behuizing erop geschroefd zit hoort hij dus (spat) waterdicht te zijn. Ook houdt dichtschroeven vuil/stof buiten.

Een dit is een van de weinige sticks die ik kon vinden van een degelijk merk wat qua service goed met zijn klanten om gaat en die prijstechnisch geschikt is. Ook kon ik weinig andere USB sticks in een aluminium behuizing vinden, heb al zo veel kunstoffen sticks om zeep geholpen dat ik daar maar niet meer aan begin.

Deze stick raadt ik trouwens ook aan in alle workshops/clinics die ik geef...

Ik verwacht een dezer nog de release van de Pioneer Native USB sticks?Cool

Poster: Dolivieira
Lead waarom duurt het overzetten naar USB zo lang bij rekordbox. Heb nou een Stick van 256GB en als ik 1700 tracks overzet duurt het meer dan een hele dag.

Was of is het nog steeds niet de bedoeling dat rekordbox een meerwaarde voor de dj en z'n muziekcollectie zou zijn ? Heb nog steeds de indruk dat Pioneer daar nog steeds niet in geslaagd is om de gebruikers ervan te overtuigen van de meerwaarde van Rekordbox, en als ik dan lees en hoor dat je regelmatig terug al je tracks moet gaan overzetten en weer analyseren en bla bla onderhoud geven, tja, dan kan je beter een koffertje met CD's meenemen, heb je al dat gezeik niet en als je je koffer kent ga je sneller de gezochte track vinden dan dat je telkens door heel die RB moet scrollen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

420 Users online: 195 Guests (225 Unknown)
Pages generated today : 48.350
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.261.034