Hallo allen,
Mijn naam is Shefida beter bekend als Bougenvilla en ben samen met een externe partij bezig om een professionele studio te bouwen in mijn zolderkamer.
(ik weet niet of ik mijn 'externe partij' mag noemen, maar voor info stuur een pm).
Mijn studio ZAG er zo uit:
Zoals je kan zien is dit een aardige rotzooi met een leuke basis setup. Niks mis mee toch??
Jawel... je het niet goed zien op de foto maar de wanden zijn van beton en gips. Nou is er met beton niks mis, maar gips kan ook aardig trillen en ik kon dat door mijn geluid heen horen. Verhaal wordt nog vervelender: Achter een gipsplaat zit een luchtkoker die er tegen aan zit. Iedere tik die de gipswand krijgt, hoor je dat de luchtkoker meetrilt. Niet goed dus!
Ik besloot dan maar goed te investeren in mijn ruimte. En dit alles zo snel mogelijk.. aangezien ik projecten moet afleveren voor ghostklanten.
Normaal begin je met een begroting. Helaas had ik er weinig tijd en heb dus ervoor gekozen om een limiet te stellen van ?3.500,- (om enkel mijn ruimte te behandelen). Bedrag was redelijk flexibel. Aangezien ik liever niet bezuinig op iets waar toch al geld in zit!
STAP 1 Een kamer in een kamer bouwen (naja een deel dan, heb gelukkig te maken met beton en een klein beetje gips):
Dit is mijn probleem:?

Zoals je misschien een klein beetje kan zien maakt het geval op de foto.. hoeken. En als je iets niet in je studio wilt hebben zijn het hoeken. Geluidsophoping etc etc. Ik moest mijn gips wand dus helemaal strak trekken. Zodat ik enkel nog maar vier hoeken maak. Ik doe dit met wat hout, isolatiemateriaal (vlokken) en piepschuim. Maar waarom? Dat weet ik ook niet mij is enkel meegegeven dat ik vlokken materiaal moet gaan gebruiken voor isolatie. Schijnbaar werkt dit het best en kan ik rockwoll achterwegen laten. Vies spul en als je het wilt snijden of zagen heb je spontaan een geel jasje.
Om alles te bevestigen kan je het best onderdelen schroeven en KITTEN. Zodat alles strak bevestigd is en geen ruimte is voor beweging en dus ook geen trillingen.
HELAAS heb ik geen dagelijkse blog ervan kunnen maken en ben ik nog stommer geweest om niet continu foto's te maken. (sorry)
Mijn ruimte is 5x3 en zoals je op mijn eerste foto kan zien, had ik een onwijs grote bureau. Om ruimte te besparen en alles perfect te plaatsen, moet ik dus noodgedwongen een andere bureau halen:
Donderdag (22-03)
Zal alles worden ingericht.
Vandaag zal ik volledig werken aan mijn studiomeubel. Ik wil onder mijn schermen graag een 19 inch rackbouwen van 4he en dat 2 maal... Maar weet nog niet hoe het precies eruit komt te zien.. Iemand suggesties??