KRK 10S subwoofer aansluitmogelijkheden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FSR    posted on 18-03-2013 20:19
KRK 10S achterkant
Hallo DJR members!

Om gelijk met de deur in huis te vallen Hoe professioneel ik ook reageer zo nu en dan, ook ik kom soms kwesties tegen die ik liever aan DJR vraag. Zoals nu!
?
Hierboven de foto van een KRK 10S subwoofer. Ik wil deze of een KRK 12S (geen HO editie) toevoegen aan mijn arsenaal van muziek apparatuur. Echter loop ik tegen 2 dingen aan, dit zijn:
?
1 - Deze KRK subwoofer heeft meerdere aansluitingen. En ik zou graag dat mijn beide sets (1 set van VXT 8 en 1 set van V88's) deze sub kunnen gebruiken voor weergave van mijn sound. Er is echter 1 probleem. Hoe kan ik met 1 subwoofer beide sets voeden terwijl ik vaak als eerste de VXT 8 gebruik voor componeren en dan beluister met de V88's voor de puntjes op de i? Door middel van mijn M-audio C400 kan ik het signaal naar beide sets nu apart regelen door te blokken of niet.?
2 - Waarom heeft deze KRK10s sub zo ontzettend veel meer (verschillende) aansluitingen dan de 12s?

Er zijn wat mij betreft een paar optie's mogelijk:
1 - Het gehele plan kan niet en ik zal dus of 1 sub bij 1 set doen en de ander niet. (Of 2 dezelfde kopen?Cool!)
2 - Doorlussen (hoewel dit mijn inziens interne conflicten gaat veroorzaken hmm?)
3 - Welke alternatieven zou ik eventueel hebben? Je mag bij mijn situatie er van uitgaan dat de verandering in de studio zodanig zal zijn dat dat de V88's echt als mid-fields gebruikt gaan worden en dus hoger komen te staan waardoor de positie voor de sweet-spot voor de V88's ongeveer 1,5 a 2 meter achter mijn rug is.?

Bovendien ben ik mij er bewust van dat mijn V88's een flinke punch kunnen leveren en ik wil dat ook ten volle gaan benutten. Als ik de sub buiten beschouwing kan laten en het gewoon een andere manier van set up is dan geniet dat absoluut mijn voorkeur! Fase probleem is niet een issue, dat is prima op te lossen met het netwerk dat ik heb en die ik zal inzetten hier voor.

Grote twijfels om het maar zo te zeggen! Ik ben mij er ook bewust van dat optie 2 echt de meest stomme optie ooit is van mijn kant om uit te proberen?Cool!

Het budget is in principe niet meer dan een sub-woofer van KRK en dan de 12s. Echter als we niet op kwaliteit hoeven in te boeten maar wel de flappen in de pocket kunnen houden geniet dat 100% en meer dan dat mijn voorkeur!

Dankjewel?Embarassed!

What do you think about KRK 10S subwoofer aansluitmogelijkheden ??

Vote :   

Estacy    posted on 18-03-2013 21:29
Als ik zo de achterkant van de 12s en de 10s vergelijk, valt mij op dat de 12s juist?meer?mogelijkheden heeft. Een instelbare phase, footswitch kan aangesloten worden, betere inputs/outputs (geen RCA maar dat gebruik je toch niet).?
De 12s zal zijn plekje makkelijker vinden in een grote, professionele studio terwijl de 10s juist lekker makkelijk in je bestaande setje past. Ga dus zeker voor de 10s, is goedkoper, makkelijker.?

Over je probleem:
Eigenlijk is dit wat jij nodig hebt:

die zou je dan tussen je subwoofer en je 2 monitor setjes inzetten. Zo'n ding is nergens te koop natuurlijk, maar als je kan solderen moet het heel handig te maken zijn. Je hoeft niet eens zo'n sjiek doosje te hebben.?

Dat middelstje blokje is een schakelaar.

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
FSR    posted on 18-03-2013 22:03
@Estacy, dank voor je antwoord! Ik ben wat te vermoeid om nog te reageren vanavond. Ik hoop morgen wat meer helder te zijn en zal dan de vragen ook even posten. Ik wil in principe naast 1 sub met 1 systeem ook dat ze alle 2 met de sub kunnen werken... wellicht kijk ik nu niet goed en doe morgen nog een pogingCool!
Stefjuuh    posted on 20-03-2013 08:32
Let op de dat subwoofer een crossover heeft; houdt in dat hij het signaal naar je speakers doorstuurt zonder de hele lage frequenties!
Kan je dan wel aanraden de 2de set niet via je sub te laten lopen, of je moet je sub flink opdraaien...
FSR    posted on 20-03-2013 09:07
En dat is het juist Stefjuuh, ik wilde in eerste instantie de sub woofer voor beide sets & daarnaast dat ik de sets beiden zonder sub ook kan horen.

Daarnaast voor het flink opdraaien wilde ik voor de 12s gaan vanwege de extra ruimte die ik dan nog heb ten opzichte van de 10s.
Estacy    posted on 20-03-2013 16:08
Als je een grote ruimte hebt dan kun je zeker een grotere sub nemen. Heb je een kleinere kamer, koop dan gewoon de 10s want een grote sub in een kleine kamer: werkt niet.?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mikedhanpat    posted on 20-03-2013 16:57
Estacy, denk je dat voor een kamer van pakweg 19/20m2 de 12s overkill zou zijn icm met al 2x KRK RP8??
Ik projecteer het even naar mijn eigen situatie Winking my eye?

Is tevens mijn slaapkamer dus er staat ook al een bed e.d. in
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

This is an old Topic

No new postings for 4.432 days.
 Post CommentThat would be 147.7 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 9 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 28.130
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.318.260