Vraagprijs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

YvoVermer    posted on 16-03-2013 17:23
Hey mede-leden
?
Waarschijnlijk al het zoveelste topic over de vraagprijs voor een avondje draaien. Ikzelf draai nog niet erg lang, en weet dan ook dat ik ook niet zo erg goed ben. Nu mag ik binnenkort draaien op een verjaardag van een vriendin, maar ik weet niet wat ik er voor moet vragen.
?
Ik gok dat ik zal moeten draaien van 9u - 1u of 2u.
Luidsprekers heb ik niet, en lichten ook niet, daar wordt dus voor gezorgd.
Ik neem enkel een macbookpro mee en men ddj-T1.
?
Wat vinden jullie een aangewezen vraagprijs voor een beginnende dj?
Ik had gedacht aan een 50eur, omdat ik iets moet vragen, want ik zou het evengoed gratis willen doen, ben al blij dat ze me een kans willen geven.
?
Alvast bedankt

Mvg Yannick
Yvo & Vermer

What do you think about Vraagprijs ??

Vote :   

Avine    posted on 16-03-2013 17:45
Ik zou het zowieso niet gratis doen, omdat het jou toch aardig wat energie kost en voorbereidingstijd. Het is wel zo netjes dat je dan een kleine vergoeding krijgt.?

Op zich, 50 is netjes als het een verjaardag is. Tuurlijk zit je normaal wat hoger met die tijden, maar het is een vriendin van je zei je.
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
Tekhead    posted on 16-03-2013 17:56
Vraag idd een kleine vergoeding, en als je het daar moeilijk mee hebt kan je na het ontvangen van die vergoeding ze eventueel terug schenken als B-day cado-tje, en doe je jezelf en haar een mooie geste en zo weten ze meteen dat je niet degene bent die ze vragen enkel omdat je het gratis doet anders heb je er zo elke week. Suc6 vriend
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dynamix86    posted on 16-03-2013 19:19
50 euro is prima voor die tijd!
Beatmatching is overrated
YvoVermer    posted on 17-03-2013 14:52
1 member likes this  Haar moeder vond het niet meer als normaal voor 100eur ze wou niet dak ik voor minder kwam, en dan 20eur vervoer, dus 120 euro Happy, laughing alvast bedankt voor de moeite Happy, laughing?

Yvo & Vermer
Avine    posted on 17-03-2013 16:51
1 member likes this  
Poster: YvoVermer
Haar moeder vond het niet meer als normaal voor 100eur ze wou niet dak ik voor minder kwam, en dan 20eur vervoer, dus 120 euro Happy, laughing alvast bedankt voor de moeite Happy, laughing?

Als elke moeder van een vriendin nu zo is! ^^
HeroS_NL    posted on 17-03-2013 17:28
120 euro vind ik wel veel als je het voor een vriendin doet! Ik heb voor een hele avond 40 euro gevraagd inclusief licht & geluid (gewoon een kleine vergoeding voor vervoer etc) & ik had een mooie avond!

topic kaping:
hoeveel zou je kunnen vragen voor een avond draaien inclusief licht en geluid? Ik sta eigenlijk vaker in de club ipv een complete 'drive-in'!
http://www.djheros.nl/
Avine    posted on 17-03-2013 17:53
1 member likes this  
Poster: HeroS_NL
120 euro vind ik wel veel als je het voor een vriendin doet! Ik heb voor een hele avond 40 euro gevraagd inclusief licht & geluid (gewoon een kleine vergoeding voor vervoer etc) & ik had een mooie avond!

topic kaping:
hoeveel zou je kunnen vragen voor een avond draaien inclusief licht en geluid? Ik sta eigenlijk vaker in de club ipv een complete 'drive-in'!

Ik heb het zelfde als jou, ik draai op feesten en clubs waar je alleen usb mee hoeft te nemen, en ik heb een drive in daarnaast. Meestal heb ik een standaard bedrag plus een percentage van het bedrag van de kaartverkoop.

Wat je veel ziet bij commerciele, openbare feesten dat je je prijs bepaald uit de kaartverkoop. Dit met behulp van een overeenkomst. Een standaard bedrag van bijvoorbeeld 200,- en als ze meer als 100 gasten zijn geld 45% van de kaart verkoop na die 100 gasten.?

Poster:?Martullia
Ikzelf zou niet gauw geld voor een verjaardagje vragen van iemand waarmee ik bevriend heet te zijn. Naar mijn mening is het wel erg hebberig en twijfel ik ook aan de waarde van een vriendschap als je iemand voor zoiets om geld gaat vragen. Het begrip vriendendienst bestaat niet voor niks.
 ?

Al moet ik zeggen, als je dit 1x gratis doet dan verwachten je 'Vrienden' dat je ook op hun feestje het gratis gaat doen. Toch is het veel werk en mag je er wel wat voor krijgen, dit hoeft niet veel te zijn.
User edit by Avine on 17-03-2013 @ 17:56:08 (60%)
Martullia    posted on 17-03-2013 17:53
2 members like this  Ikzelf zou niet gauw geld voor een verjaardagje vragen van iemand waarmee ik bevriend heet te zijn. Naar mijn mening is het wel erg hebberig en twijfel ik ook aan de waarde van een vriendschap als je iemand voor zoiets om geld gaat vragen. Het begrip vriendendienst bestaat niet voor niks.
HeroS_NL    posted on 17-03-2013 20:05
Poster: Avine
Wat je veel ziet bij commerciele, openbare feesten dat je je prijs bepaald uit de kaartverkoop. Dit met behulp van een overeenkomst. Een standaard bedrag van bijvoorbeeld 200,- en als ze meer als 100 gasten zijn geld 45% van de kaart verkoop na die 100 gasten.?

Dat is inderdaad een slimme! Hoe controleer je de kaartverkoop dan??
Omdat ik toch meer boekingen krijg wil ik dit legaal met btw enzo gaan doen, hoe zit dit precies? (ik ben verschillende bedrijfsvormen tegengekomen maar weet echt niet precies wat ik nou moet hebben)
Stel dat ik geboekt wordt voor een club (& word wit uitbetaald), kan ik dan ook zo'n factuur of iets dergelijks maken als ik geboekt wordt voor een drive-in?
(Als je deze vragen niet openbaar wilt beantwoorden mag je me best mailen: contact [attt] djheros.nl)
Ben er nog niet helemaal uit haha
dj-zero    posted on 17-03-2013 20:37
Weet niet hoevaak je dit soort klussen doet, maar als het incidenteel is kun je gewoon met gageformulieren werken, per keer. Zie hiervoor site van de belastingen.
Als je steeds bij de zelfde club draait, kunnen zij je gewoon als werknemer in dienst nemen en dan regelen zij dat.
Als je steeds verschillende locaties hebt, kun je je inschrijven bij KvK, maar hier zul je je meer in moeten verdiepen.
D-Jesse    posted on 17-03-2013 22:02
@HeroS ik vraag voor een Drive-in show gewoon mijn eigen 'loon' exclusief huur licht en geluid. Ik geef altijd door hoeveel het licht en geluid is en dan geef ik aan wat ik 'kost' . Vind ik makkelijker dan 1 prijs zegmaar.

Ikzelf zit ook nog te denken aan een prijs per uur voor in de club. Dat zijn meestal feesten via via die in een club worden gehouden, dus niet echt een feest zoals the Drughouse, maar wel in een club. En sommigen zeggen dat ik 150,- kan vragen, maar zelf vind ik dat behoorlijk veel. Wat vinden jullie?
Avine    posted on 17-03-2013 22:32
Poster: D-Jesse
@HeroS ik vraag voor een Drive-in show gewoon mijn eigen 'loon' exclusief huur licht en geluid. Ik geef altijd door hoeveel het licht en geluid is en dan geef ik aan wat ik 'kost' . Vind ik makkelijker dan 1 prijs zegmaar.

Ikzelf zit ook nog te denken aan een prijs per uur voor in de club. Dat zijn meestal feesten via via die in een club worden gehouden, dus niet echt een feest zoals the Drughouse, maar wel in een club. En sommigen zeggen dat ik 150,- kan vragen, maar zelf vind ik dat behoorlijk veel. Wat vinden jullie?

Ik weet dan sommige op het forum het al doen voor 25,- per uur. Tuurlijk 150,- is veel geld, maar in mijn ogen verdienen hun dankzij jou diensten veel geld aan die avond. Dat is wel veel meer dan die 150,-. In die wereld is het ook normaal dat DJ's z'n bedrag krijgen.?

Zelf heb ik wel is dat als ik vraag wat hun budget is, dat veel hoger ligt dan mijn vraagprijs. Puur omdat hun duizenden verdienen aan die avond. Natuurlijk is het niet alleen de uitvoering, maar je bereid ook veel voor. Je moet je verdiepen in de muziek ect. Dat kost ook allemaal tijd en geld.
HeroS_NL    posted on 18-03-2013 19:28
jessie je hebt pm!
DJADMIN    posted on 18-03-2013 20:48
Ik weet dan sommige op het forum het al doen voor 25,- per uur. Tuurlijk 150,- is veel geld, maar in mijn ogen verdienen hun dankzij jou diensten veel geld aan die avond. Dat is wel veel meer dan die 150,-. In die wereld is het ook normaal dat DJ's z'n bedrag krijgen.?

Zelf heb ik wel is dat als ik vraag wat hun budget is, dat veel hoger ligt dan mijn vraagprijs. Puur omdat hun duizenden verdienen aan die avond. Natuurlijk is het niet alleen de uitvoering, maar je bereid ook veel voor. Je moet je verdiepen in de muziek ect. Dat kost ook allemaal tijd en geld.

Ik weet dan sommige op het forum het al doen voor 25,- per uur.

Dude, whats wrong ? 25 per uur is een heel normaal bedrag, zeker zwart, dat je krijg bij residenties. Zeker in een markt van volkomen concurrentie is dat een net bedrag. En ben jij echt nog zo naief om te denken dat mensen komen voor de DJ ? Nee, die komen door de gezelligheid, en de dj is daar slechts maar ??n van de factoren die het succes van een avond bepaalt (barpersoneel, prijzen, veiligheid, show, licht geluid, dj, bla bla). Dus wees niet zo naief dat ze ''door jou als dj'' bakken met geld verdienen ; we heten tenslotte nog allemaal geen tiesto of armin, kom op zeg.

Het blijft voor ons allen, als amateur, een hobby, iets dat je graag doet. Dat je er een zakcent mee wil verdienen, akkoord, maar laten we geen geldwolven worden, dat deden ze vroeger niet, dat deden ze nu niet. Want laten we wel wezen ; toen ik vroeger moest draaien kreeg ik ook 25 per uur, maar daarvan moesten wel alle platen gekocht worden, en alle cd's (toen muziek downloaden nog niet serieus genomen kon worden). Dus effectief hield je niks over. Wat je verdiende stopte je in je platencollectie. Nu download iedereen lekker via rapidshare, de gages zijn 't zelfde. Dan begin jij over voor en nawerk ; flauwekul...dat heb je er voor over, omdat je er graag mee bezig bent. Door deze post kom je op mij over als een grijpgrage geldwolf, sorry dat ik het zeg.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Avine    posted on 18-03-2013 22:03
Poster: DJADMIN
em>Ik weet dan sommige op het forum het al doen voor 25,- per uur.

Dude, whats wrong ? 25 per uur is een heel normaal bedrag, zeker zwart, dat je krijg bij residenties. Zeker in een markt van volkomen concurrentie is dat een net bedrag. En ben jij echt nog zo naief om te denken dat mensen komen voor de DJ ? Nee, die komen door de gezelligheid, en de dj is daar slechts maar ??n van de factoren die het succes van een avond bepaalt (barpersoneel, prijzen, veiligheid, show, licht geluid, dj, bla bla). Dus wees niet zo naief dat ze ''door jou als dj'' bakken met geld verdienen ; we heten tenslotte nog allemaal geen tiesto of armin, kom op zeg.

Het blijft voor ons allen, als amateur, een hobby, iets dat je graag doet. Dat je er een zakcent mee wil verdienen, akkoord, maar laten we geen geldwolven worden, dat deden ze vroeger niet, dat deden ze nu niet. Want laten we wel wezen ; toen ik vroeger moest draaien kreeg ik ook 25 per uur, maar daarvan moesten wel alle platen gekocht worden, en alle cd's (toen muziek downloaden nog niet serieus genomen kon worden). Dus effectief hield je niks over. Wat je verdiende stopte je in je platencollectie. Nu download iedereen lekker via rapidshare, de gages zijn 't zelfde. Dan begin jij over voor en nawerk ; flauwekul...dat heb je er voor over, omdat je er graag mee bezig bent. Door deze post kom je op mij over als een grijpgrage geldwolf, sorry dat ik het zeg.

Ik lees al een hele tijd mee op DJR, en had deze post ook van u verwacht. Ook de laatste zin had ik verwacht. Ik had het over een drive-in show, ik snap dat het een beetje verwarrend is omdat ook een keer de clubs erbij werden gehaald.?

Tuurlijk 25,- is een prima bedragje voor een club, jij krijgt weer extra naamsbekendheid en een top ervaring. Ik zou het zelfs gratis doen. Een drive in is heel wat anders, en zeker een professionele drive in. Hier heb je niet alleen de kosten van je muziek maar ook van alle licht en geluid. Dit verschilt natuurlijk van enkele honderen tot zoals in mijn geval duizenden. Die kosten moeten er allemaal uit. Ik denk dat ik zelf net al die kosten eruit krijg en dus geen winst houd om in mijn zak te steken. Andere zeggen dat je er zelf wat aan over moet houden maar ik vind het prima zo, ik heb het naar me zin tijdens die shows en je kosten zijn gedekt. Maar met 25,- ga je dat echt niet redden. (Tenzei je er 2,3 in de week doet)
Gerdo    posted on 19-03-2013 11:00
em>Ik weet dan sommige op het forum het al doen voor 25,- per uur.

Het blijft voor ons allen, als amateur, een hobby, iets dat je graag doet. Dat je er een zakcent mee wil verdienen, akkoord, maar laten we geen geldwolven worden, .

Zoals DJADMIN al zegt, de gasten komen echt niet voor de dj maar voor een gezellige avond. Ik vind het super leuk om te draaien, maar het gaat me echt niet om geld verdienen. Het is en blijft voor mij een hobby!
MaximDJ    posted on 19-03-2013 12:00
Een drive in is heel wat anders, en zeker een professionele drive in. Hier heb je niet alleen de kosten van je muziek maar ook van alle licht en geluid. Dit verschilt natuurlijk van enkele honderen tot zoals in mijn geval duizenden. Die kosten moeten er allemaal uit. Ik denk dat ik zelf net al die kosten eruit krijg en dus geen winst houd om in mijn zak te steken. Andere zeggen dat je er zelf wat aan over moet houden maar ik vind het prima zo, ik heb het naar me zin tijdens die shows en je kosten zijn gedekt. Maar met 25,- ga je dat echt niet redden. (Tenzei je er 2,3 in de week doet)

Mee eens, een (professionele) drive-in show voor ? 25 in het uur? Laat me niet lachen, dat kan nooit uit. In een residentie (dancin') is zoiets een mooi bedrag. Ik vraag me af of mensen hierboven wel weten wat 'club' inhoudt. Dit is namelijk nogal een verschil met een doorsnee discotheek of dancin. ? 25 euro per uur voor een dancin/discotheek is een mooi bedrag, voor een club vrij laag, simpelweg omdat hier de kwaliteit veel hoger moet zijn.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
DJADMIN    posted on 19-03-2013 12:19
Ik lees al een hele tijd mee op DJR, en had deze post ook van u verwacht. Ook de laatste zin had ik verwacht. Ik had het over een drive-in show, ik snap dat het een beetje verwarrend is omdat ook een keer de clubs erbij werden gehaald.?

Tuurlijk 25,- is een prima bedragje voor een club, jij krijgt weer extra naamsbekendheid en een top ervaring. Ik zou het zelfs gratis doen. Een drive in is heel wat anders, en zeker een professionele drive in. Hier heb je niet alleen de kosten van je muziek maar ook van alle licht en geluid. Dit verschilt natuurlijk van enkele honderen tot zoals in mijn geval duizenden. Die kosten moeten er allemaal uit. Ik denk dat ik zelf net al die kosten eruit krijg en dus geen winst houd om in mijn zak te steken. Andere zeggen dat je er zelf wat aan over moet houden maar ik vind het prima zo, ik heb het naar me zin tijdens die shows en je kosten zijn gedekt. Maar met 25,- ga je dat echt niet redden. (Tenzei je er 2,3 in de week doet)

Nouja 25 per uur exclusief apparatuur is toch wel een net bedrag, zelfs voor drive in, al reken je 150 euro voor de apparatuur ? Maar dan alsnog, topicstarter vraagt voor een verjaardag van de vriendin...dus daar lijkt me een professionele drive in niet echt noodzakelijk.

In discotheken, caf?s en kroegen is 25 een net bedrag per uur, clubs ligt iets hoger, hoewel ook dat aan het veranderen is helaas.
Avine    posted on 19-03-2013 17:02
Nouja 25 per uur exclusief apparatuur is toch wel een net bedrag, zelfs voor drive in, al reken je 150 euro voor de apparatuur ? Maar dan alsnog, topicstarter vraagt voor een verjaardag van de vriendin...dus daar lijkt me een professionele drive in niet echt noodzakelijk.

In discotheken, caf?s en kroegen is 25 een net bedrag per uur, clubs ligt iets hoger, hoewel ook dat aan het veranderen is helaas.

Ik reken nooit exclusief apparatuur, mee eens dat 25,- per uur te weinig is inc. apparatuur?

EDIT: Tuurlijk komen ze niet voor een onbekende DJ, maar zonder een dj in de zaal is ook een faal dus er zit wel degelijk een rol in.
User edit by Avine on 19-03-2013 @ 17:36:44 (25%)
DJADMIN    posted on 19-03-2013 17:53
Ik reken nooit exclusief apparatuur, mee eens dat 25,- per uur te weinig is inc. apparatuur?

EDIT: Tuurlijk komen ze niet voor een onbekende DJ, maar zonder een dj in de zaal is ook een faal dus er zit wel degelijk een rol in.

Dat ligt er aan, als het hobby is, prima toch, als je er van moet leven kan ik voorstellen dat 't te weinig is
Avine    posted on 19-03-2013 18:25
Dat ligt er aan, als het hobby is, prima toch, als je er van moet leven kan ik voorstellen dat 't te weinig is

Ik ben 16, voor mij is eigenlijk alles puur winst, omdat ik de spullen voor mijn hobby heb. Ik weet niet of jij er van moet rondkomen? maar jij heb er weer zo 150 per jaar en dat tikt hard aan.

This is an old Topic

No new postings for 4.435 days.
 Post CommentThat would be 147.8 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

239 Users online: 20 Guests (219 Unknown)
Pages generated today : 50.643
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.528.644