USB 3.0
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melancholie    posted on 13-03-2013 22:30
Hoi,

Weet iemand welke midi drumpads en keyboards werken op usb3.0
Net een nieuwe mac aangeschaft en heeft alleen 3.0.
Nu heb ik al ergens gelezen dat de Akai mpd18 niet goed blijkt te werken.?
Althans, dat is wat ik er over heb gevonden.?

Iemand ervaring ?

Thanks

What do you think about USB 3.0 ??

Vote :   

RyanSilva    posted on 13-03-2013 22:36
Waar heb je dat gelezen? Usb 3.0 is gewoon backwards compatible met 2.0
http://twitter.com/djryansilva
Sebasz    posted on 13-03-2013 22:39
Wat RyanSilva zegt dus
YvoVermer    posted on 13-03-2013 22:44
De nieuwe mac's hebben USB gecombineerd, het is zowel een 2.0 als 3.0, dus gwn 2 in 1 dezelfde USB poort
Yvo & Vermer
Melancholie    posted on 13-03-2013 22:49
http://forums.presonus.com/posts/list/34017.page

Kan zo snel even niet terug vinden allemaal wat ik heb gelezen, maar het zou om het voltage gaan.
Tevens bij een zaak ge?nformeerd maar zij hebben nog niets getest op usb3.0 dus konden geen antwoord geven.

Maar als iemand de ervaring heeft dat het verder allemaal geen enkel probleem is dan ben ik zeer geholpen.
Dan kan ik tenminste de boel aanschaffen zonder de angst dat het kapot gaat of niet werkt.

Midi keyb. van Maudio is tevens ook een mogelijk probleem, zoals ik bij de fabrikant heb gelezen.
Deze geeft aan dat het mogelijk niet herkend word door USB3.0 Dus ook daar de vraag of iemand er ervaring mee heeft.

Gerdo    posted on 14-03-2013 16:36
Poster: RyanSilva
Waar heb je dat gelezen? Usb 3.0 is gewoon backwards compatible met 2.0

Poster: Sebasz
Wat RyanSilva zegt dus

Poster: YvoVermer
De nieuwe mac's hebben USB gecombineerd, het is zowel een 2.0 als 3.0, dus gwn 2 in 1 dezelfde USB poort

Duidelijk toch!
D-Jesse    posted on 14-03-2013 18:17
een 3.0 usb stick is alleen sneller dan een 2.0 stick toch?
Melancholie    posted on 14-03-2013 18:28
Ik zou nu een opsomming kunnen gaan doen van linkjes waaruit blijkt dat er mensen zijn die problemen hebben met Maudio en ander midi controllers maar dat heeft weinig zin. Zo lees ik dat er mensen zijn die zelfs bewust geen mac hebben genomen vanwege dit probleem.

En uiteraard begrijp ik dat het backwards compitabel is, maar dat is geen garantie dat het werkt. Zoals ook uit een gesprek wat ik heb gehad met Apple ondertussen.

Afijn, waarom het soms niet werkt is mij niet duidelijk maar heb voor eventuele problemen al een oplossing. Het blijkt wel te werken als men een USB Hub er tussen zet. Staat een filmpje op Youtube daarover.?

Goed ik bestel dus gewoon wat ik wil hebben en dat is ten eerste de Maudio.Keystation 88es En aangezien het voor mij hobby is maak ik mij geen zorgen om de kwaliteit. Heb geen directe eisen.

En nu nog op zoek naar een mooie drumpad. Maar daar ben ik nog niet over uit dus ga eerst maar eens verder zoeken.?

Maar goed, bedankt voor het meedenken.?

GreetSleeping
cross-over    posted on 15-03-2013 13:27
De problemen zijn over het algemeen terug te voeren op de gebruikte kabels.

Een usb 3 kabel kan niet op een usb 2 poort worden gebruikt.
Een usb 2 kabel kan niet op een usb 3 poort worden gebruikt als deze op usb3 staat.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Melancholie    posted on 16-03-2013 19:46
Het zou best kunnen dat het daarmee te maken heeft, ik weet het niet.
Ik kwam ook op het probleem terecht doordat ik zocht op Maudio en Imac computers.
Als ik dat niet had gedaan had ik het gewoon besteld en geen vragen gehad.

En hoe het zit met de kabels? Heb een foto toestel met USB2.0 en die werkte wel gewoon.?
Ik vertrouw er wel op en zal het maandag of dinsdag wel zien als het binnen is.?

Zit alleen nog te dubben over een drumpad, maar wellicht ga ik eerst even lekker met de keyb. aan de slag en eens kijken hoe alles bevalt en werkt. Heb iig de Pro logic handboek uitgeprint en ben daar nu lekker mee aan de slag. Is toch wel erg makkelijk om lekker snel op gang te komen. Had eerst wel wat you tube filmpjes gezien maar dat werkt ook niet echt lekker. Totdat ik hier op het forum las ' Je vast en cker al wel het handboek gelezen' ?Toen dacht ik handboek ? Shit, ik snel kijken en zoeken en idd een mooi handboek met de basis. LOL?

Tot nu toe moet ik zeggen dat het best wel een fijn programma is, voor zover ik kan beoordelen. Het lijkt wel op mijn Magix van vroeger. En dat scheelt toch een stuk dat je daar dan iets van weet. Natuurlijk weer ik nog geen 5% van alles, maar dat komt wel. Ik ga eerst lekker het handboek doorwerken en dan later verdiepen. Want wat voor zin heeft het om te weten hoe plugins werken als je nog niet de basis weet. Nee heb mij echt voorgenomen om eerst te doen met het geen wat ik heb en het programma goed leren kennen. En dan de boel uitbreiden en dingen toevoegen.?

Best wel handig de zoekfunktie, heb er al wel het 1 en ander uitgehaald.?

GreetSleepingz?

Melancholie    posted on 18-03-2013 15:08
Dus keyboard binnen en nu twee keer raden

Stekker er in en...........

Alles deed het, hoef niet eens wat in te stellen. lol

En ik maar moeilijk doen om niets. Zucht.....
FSR    posted on 18-03-2013 15:12
Algemene tip voor USB 3.0 en 2.0, ze zitten (wat ik weet) altijd nog op het moederbord als er geen usb hub tussen zit. In dat geval ---> Drivers up to date maken/houden. Zou in het algemeen heel veel (potenti?le) problemen buiten de deur houden?Cool!

This is an old Topic

No new postings for 4.435 days.
 Post CommentThat would be 147.8 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: 13 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 50.479
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.438.853