Hello
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melancholie    posted on 13-03-2013 22:20
Hoi, ik noem mij Melancholie?

Dat was de eerste naam die in mij op kwam. Happy, laughing
Kom uit het hoge noorden en ben een grote muziek liefhebber.
Niet een bepaalde styl per definitie maar neig naar Urban sounds.

Ben hier terecht gekomen door te zoeken op Pro Logic en dj gebeuren.?
Eerste forum die ik kon vinden en denk dat het wel goed zit.

Ik ben hier gekomen om advies en tips te vragen.
Heb namelijk totaal geen ervaring meer.
Mijn laatste muziek programma was van magix en dan jaren terug.?

Afijn, ik ga hier lekker rond neuzen en de boel doorspitten.?
En vragen stellen natuurlijk. Happy, laughing?

GreetSleepingzzz

What do you think about Hello ??

Vote :   

Gerdo    posted on 13-03-2013 22:30
Welkom! Wil je gaan produceren? Draai je?
Melancholie    posted on 13-03-2013 22:34
Produceren en wie weet in de toekomst wat andere dingen.
Maar puur voor de hobby en verder ook niet.?
Heb pro logic net aangeschaft en ben de boel aan het verkennen nu.?

Maar zoek dus nog een drumpad en midi keyboard voor usb3.0?

Zie USB3.0 onder hardware en software

Edit:

Trouwens een nieuwe Imac, audioengine 5+ en pro logic 9 aangeschaft.

User edit by Melancholie on 13-03-2013 @ 22:38:59 (29%)
ElVrieso    posted on 13-03-2013 23:29
Leuk! Welkom.
Bruno de Vries - @djelvrieso
cross-over    posted on 14-03-2013 12:26
welkom, ?en met de zoek functie kom je al een heel eind....
http://soundcloud.com/lau-daniels
Melancholie    posted on 20-03-2013 22:48
Bedankt heren voor het welkom.

Zoals jullie kunnen zien mag ik graag mijn fantasie de loop laten:

////www.djresource.eu/Forum/topic/25543/Logic-Pro-9-beginner

Ik denk ook dat het goed is om de geest open te zetten en je niet te beperken tot de dagelijkse sleur.

Ik ben iemand die wel graag zich mag verdiepen in dingen, ongeacht wat.
En los van de muziek heb ik nog vele anderre hobby's, maar alles is creatief.
Zoals ik al zij ik ben een muziek liefhebber. Voor mij betekend dat, dat ik ook echt naar teksten luister.
En heel snel als ik een nummer hoor heb ik daar een tegen nummer voor.?
Het is een persoonlijk spel van mij om het maar zo te noemen.?

Ik kan genieten van de radio en Youtube, tv zit er voor mij niet bij.?
Heb er gewoon niks mee en volg dan ook niks. Maar muziek.........
Ik kan er in verdwalen en er helemaal in op gaan.?

Waarom ik graag zelf dingen wil maken is niet voor het commerci?le.
Het is echt een liefhebberij dus, genieten van de klanken en de ritmes.

Nu ben ik er al wel achter dat mijn smaak niet echt in de buurt komt van de meetse hier.
Heb even geluisterd naar eigen gemaakte dingen van verschillende mensen.
Nee ik zit echt meer in Urban en alles wat er omheen hangt.
Als ik dan echt een favoriet mag noemen dan is dat Burial.

Maar los van dat is Eminem wel 1 van mijn allergrootste Idolen.?
Persoonlijk vind ik hem echt geniaal!!!!! Maar dan moet je zijn nummers goed kennen.

Maar niets houdt mij tegen om een twist in de menigte te brengen,?
uiteindelijk staat Urban, R&B en Hip hop niet voor niets in de lijsten.?

Mijn eerste cd die ik kocht was van The Ghost Busters.?
Mijn eerste cd naar aanleiding van de radio was Blur, en dan puur om song2
Mijn eerste cd die ik kocht voor mijn eigen individuele smaak van van Osdorp als ik mij niet vergis vlijmscherp.
Mijn eerste liefdes verdriet liedje was van wet wet wet.
Mijn eerste gemaakte nummer ongeveer 14 jaar terug, was onder magix. Weet niet exact meer het jaartal.
Mijn eerste nummer die ik nodig was na een lastige periode: Osdorp -?echte pijn. Dat heeft mijn wereld verandert, vanaf dat moment was ik verkocht aan muziek. Dat maakte mij sterk, en heeft mij nooit verlaten.?

Daarna niks meer met muziek gedaan behalve luisteren, maar nu is het tijd voor mijn muziek.

Mijn eerste droom over muziek was een discotheek beginnen.?
Die heb ik heel lang vastgehouden. En vroeger liepen die dingen.
Maar al snel na wat verdieping bleek het financieel onmogelijk te zijn.?
Al met al heb ik de droom van muziek nooit opgegeven, het is een deel van mijn leven geworden.

GreetSleepingzzz

Melancholie    posted on 21-03-2013 01:32
Edit: verwijdert?

User edit by Melancholie on 21-03-2013 @ 14:20:17 (100%)
_Ivan_    posted on 21-03-2013 01:37
Welkom! Leuk om te lezen hoe je begonnen bent en wat je voelt/denkt over muziek. Veel plezier op dit forum Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Melancholie    posted on 21-03-2013 01:42
@ivan

Bedankt. Ik denk dat ieder mens wel een heel eigen verhaal bij muziek heeft.?

User edit by Melancholie on 21-03-2013 @ 14:19:39 (100%)
Melancholie    posted on 21-03-2013 02:23
Edit: verwijdert
User edit by Melancholie on 21-03-2013 @ 14:17:51 (100%)
maikimo    posted on 21-03-2013 09:43
Welkom op het forum je kan hier best veel leren
Music is my Drugs
Melancholie    posted on 22-03-2013 22:40
Muziek,?

Waarom muziek? Wat doet muziek dan met je? Wat maakt het dat je er niet meer vanaf komt? En wat zit er nog meer in muziek.

Persoonlijk ben ik iemand die niet snel iets verbergt. Maar als ik dan wat verberg, dan doe ik dat in muziek. Dan denk je bij jezelf? huh (ik zeg huh) nou, er zit meer in muziek dan alleen een leuk ritme en deuntje of melodietje. Er schuilt iets in muziek wat veel mensen vergeten. En dan ga ik een aantal 1000 jaar terug.?

In de oorsprong was muziek niet voor de leuke dansplaat bedoelt, het was een manier om te communiceren. Zo konden stammen met elkaar communiceren, maar zelfs dieren communiceren met elkaar door middel van muziek. Heb je ooit wel eens op een zomerdag in een groot park gestaan en geluisterd naar hoe de vogels elkaar toezingen? Het is een spel, met boodschappen die alleen zij verstaan die luisteren.?

Muziek kan mensen binden, je hebt vrienden die de zelfde styl beluisteren. Al snel heb je dan saamhorigheid. Muziek kan mensen aan elkaar binden en elkaar tot elkaar brengen. Waarom zou een kerkdienst vol met muziek zitten? Omdat het zo mooi klinkt? Los van het feit of het nu mooi is of niet, het brengt mensen bij elkaar.

Muziek kan boodschappen over brengen. Ik denk dat vele mensen wel voorbeelden kunnen noemen. Laat ik 1 specifiek iets noemen, en dat is de media. Wanner je je meer gaat verdiepen in muziek en de media dan gaat er een nieuwe wereld voor je open. iets wat je anders niet direct door zult hebben. Er wordt je iets verteld. En onbewust luisteren wij daarna. Je kunt dit Subliminal messages noemen, maar dat is het niet. Daarvoor moet je wel iets verder gaan.?

Mijn faforiete radio zender is dan ook 3fm. Ik denk dat daar 1 of meerdere dj's zitten die heel erg goed zijn in hun vak. En ze kunnen je meenemen naar de mooitse plekken, maar ook naar de hel. Het probleem blijft alleen of je het verstaat. En dat wat je er in stopt, komt er uiteindelijk weer uit.?

Nu kan ik hier allemaal heel diep op ingaan maar daar gaat het niet om, voor zij die luisteren, weten wat ik bedoel. En niks geen geheimzinnig gedoe of wat dan ook, maar je kunt er wel baat bij hebben. Wanneer je dan ook door wilt breken, dan zou ik maar eens heel goed luisteren naar muziek, en dan als het aan mij ligt naar 3fm. Zij zijn niet commerci?el! dus kunnen ze ook iets verder gaan dan een gemiddelde zender. Ik luister dan ook graag in de aaf, wanneer het minder grote publiek wordt aangesproken. En de playlist is ook zeer interesant bij de 3fm player. Volg het maar eens.?

Je kunt er wel eens meer aan hebben dan je door hebt!! Mocht je ooit willen doorbreken of een hit scoren.?

Muziek is dus niet alleen een leuk deuntje voor mij Happy, laughing Het is mijn leven. Mijn hartslag.?Cry

Christina Aguilera - Genie In A Bottle

Edit:

scuba, (komma) latch - You tube?http://nl.wikipedia.org/wiki/Latch

Edit:

Muziek maken doe je niet in een uur, muziek maken doe je met je ziel. Het is als een glas wisky die moet rijpen. Je draait hem een paar keer rond en je proeft. Je laat de geuren (klanken) tot je nemen. Het is de finesse, de kroon op het spel.?

https://www.youtube.com/watch?v=KQ6zr6kCPj8

User edit by Melancholie on 23-03-2013 @ 00:08:01 (20%)
Melancholie    posted on 23-03-2013 00:13
Edit: delete
User edit by Melancholie on 23-03-2013 @ 09:26:44 (100%)
Melancholie    posted on 26-03-2013 01:09
Fresku - 'Nieuwe Dag' ft Winne #2 Fresku
?
?Waneer we ons verdiepen in de muziek en ons laten betoveren wanneer we toekijken/luisteren, zoals een roos haar bladen ontvouwt in al haar pracht. Dan beseffen we ons dat er meer achter zit. Muziek moet groeien, je geeft het voeding en aandacht. Maar domweg maar wat doen voldoet niet, je moet je verdiepen en ontwikkelen. Wanneer we dan ook maar wat doen en in de begin fase van de bloei zitten, dan kan het ook zo weer afgelopen zijn. Maar zij die voeden en energie in hun bloem steken zullen veel langer genieten.?

Doordat we ons niet vasthouden aan het eendagsvlindertje, die zich voldoet aan de bloem, maar onze paden verleggen en nieuwe wegen inslaan, kunnen we ons langer voeden.

Faithless - God Is A DJ
?
?Ieder leven heeft een oorsprong, een kern van bestaan, een reden om te zijn. En wat onze oorsprong ook is, het heeft ons een skelet gegeven om ons lichaam te dragen. Zonder dit, kunnen we niet staan of lopen. En dat is ook de muziek in ons leven. We moeten het voeden, en water geven. We moeten ons verdiepen in waarom muziek het kan maken of dat het een eendagsvlindertje is. Dat doet ons staan en lopen.?

Gikkels ft Cimo Fr?nkel - Herboren (prod. Killing Skills)

Maar het is aan een ieder om zijn eigen weg te lopen, een ander kan je dragen! Maar zodra je zelf moet lopen kom je niet ver, omdat je geen eelt op je voeten hebt. Zo moet de mens zich een weg door het leven banen, en soms de blaren ervaren van de hobbels in de weg. Maar af en toe een vriendelijk persoon die je dorst lest en je de richting op wijst kan geen kwaad.?

Burial - Street Halo [Hyperdub]
?
?Wanneer je dan de weg loopt naar wat het doel san ook mag zijn, vergeet dan nooit dat je daar bent gekomen door een ander. Wanneer je samenwerkt kom je vooruit, maar als je niet elkaar helpt? Dan ben je een tandwiel in het geheel die de boel ontwricht. En die onderdelen die niet goed zijn worden vervangen. De sleutel tot succes is het synchroom lopen met de rest.?

En dat kan het verschil tussen dag en nacht zijn.

?
G-A - Turn The Lights Off (Dubstep)
?
Het maakt niet uit hoe snel je gaat, als je niet te stoppen bent. (Confucius)?
?
?
User edit by Melancholie on 26-03-2013 @ 01:17:32 (4%)
Gerdo    posted on 26-03-2013 11:15

Ik denk dat je voor dit soort diepzinnige gedachten bij nummers niet echt op het goede forum zit:p
User edit by Gerdo on 26-03-2013 @ 14:22:29 (96%)
LouisCasper    posted on 26-03-2013 12:19
Ik denk dat als je reageert op de laatste post, je hem niet hoeft te quoten.
http://www.louiscasper.com
FSR    posted on 26-03-2013 12:24
@TS, er hebben al velen een gepoging gewaagd en geen van allen is tot op vandaag er in geslaagd om muziek te 'defini?ren' zonder termen te gebruiken die als een 'emotie' kunnen worden beschouwd.

Dat gezegd hebbende adviseer ik je om het te 'omschrijven' in plaats van 'defini?ren'.

Heb je een bron voor de laatste uitspraak van Confucius?

@de rest, deze diepzinnige gedachten vertellen ons 1 ding en zo leren we deze persoon kennen. Ik ben overtuigd dat hij wel op dit forum behoort met deze diepzinnige gedachten.

Edit: Uiteraard welkom!
User edit by FSR on 26-03-2013 @ 12:24:59 (5%)
Melancholie    posted on 27-03-2013 00:24
@Gerdo

heel diepzinnig is het niet, het is gewoon mijn manier om dingen te omschrijven. Daarnaast kan ik mij verdwalen in muziek en voel/ervaar daar dingen bij. Maar het kan ook heel plat en simpel. Volg de media, hun thema's, kijk de reclames en dergelijke en zie het patroon. Wanneer je daar kijk op hebt en je gaat mee in de flow kun je daar voordelen uit halen. Doe je dat niet dan is het veel moeilijker om binnen te komen in de muziek/media wereld.?

afwijken van een standaard verhaaltje en er een beetje wat meer kleurige omschrijvingen aan geven is een creative kijk op alles. Ik denk dat het geen kwaad kan wanneer iemand muziek wil maken.?

@FSR

ik zal er rekening mee houden dat ik het als een/mijn gevoel zal omschrijven. Maar let wel dat ik geen definitie probeer te brengen over ?muziek. Het feit blijft dat bepaalde zaken domweg een feit zijn, maar zal er in vervolg een bron bij vermelden.?

Die uitspraak is van jaren terug en kan je daarvan geen bron meer geven, het komt van een site die uitspraken verzameld van beroemde personen.?

Bedankt voor het welkom.

@de rest

Verder geen zorgen meer, ik denk dat ik ook genoeg heb gezegd over wat muziek voor mij is. En wat ik heb ervaren in de muziek/wereld. Maar dan weten we een beetje wie ik ben. En wat ik met muziek heb en waarom ik mij daar in verdiep.?

GreetSleepingzzz

TheMole    posted on 27-03-2013 08:14
Welkom, ben zelf ook begonnen met HipHop en maak nu nog af en toe is een hiphop beat Happy, laughing. Burial vind ik ook goed hoewel ik denk dat dit gewoon een alter ego van Four Tet is. :D Vind het altijd wel fijn als mensen zo filosofisch omgaan met muziek. Schopenhauer deed dat ook :D
Melancholie    posted on 27-03-2013 20:39
@TheMole,

Thanks voor het welkom. Wat ik zelf wel bijzonder heb gevonden aan Beethoven (dacht aan hem toen jij Schopenhauer noemde) Is dat hij in zijn jonge jaren deels is opgevoedt door Dr.?Franz Anton Mesmer. Die muziek gebruikte in zijn therapie. Tevens zijn een paar grote namen uit de geschiedenis weer gebonden aan Benjamin Franklin die muziek instrumenten maakte. Velen zoals Mozarth, Beethoven, Strauss en anderen uit die zelfde periode expirimenteerden met muziek. In die tijd was er een bepaalde ....... ja hoe noem ik het..... Ontdekkingsreis in de muziek. Mensen hadden een nieuwe (voor die tijd) kijk op de wereld en begonnen zich te verdiepen in wat het met de mens deed. Afijn daar kun je een lang verhaal over vertellen maar maakt verder ook niet uit.?

Edit:

Vanaaf op 3fm een zeer interessante uitzending, luister de uitzending!!
Gaat over een gast die muziek promoot. 3voor12 radio. Zoek maar op 3fm voor de playback.?
Roos is 1 van mijn favo dj's. Zij maakt ook deels de playlist voor 3fm.?
Als ik tegen iemand op kijk is zij dat wel! ?En een game babe die voor 3fm werkt.
maar echt een interessante uitzending met handige tips.?
?

?
User edit by Melancholie on 27-03-2013 @ 23:40:46 (48%)
Winston    posted on 01-04-2013 22:28
Welkom Melancholie en succes met je plannen. Komt zeker goed gezien je passie en filosofie.
Tic Toc
Melancholie    posted on 06-04-2013 00:59
Dance With The Devil - Immortal Technique
?
20.000 mensen laten dansen of stilstaan.?
Dat is de kunst van een dj.

Kat DeLuna featuring Elephant Man - Whine Up
User edit by Melancholie on 06-04-2013 @ 01:09:21 (40%)
Gerdo    posted on 06-04-2013 12:42
Ik heb even opgezocht wat melancholie is, dit komt van ePsychiater: Melancholie is de oude benaming voor een depressie met psychotische kenmerken.
Melancholie    posted on 06-04-2013 12:52
Kom je daar nu pas achter?

lol

hmmmmm waar was dat gele pilletje gebleven, ach hack die bruine zijn ook wel lekker.
Valkoinen    posted on 08-04-2013 16:38
Opzich is het vreemd, maar ook mooi hoe jij je uit in de muziek. Ach ja, welkom!
Ik ben slecht in het verzinnen van dit soort dingen..

This is an old Topic

No new postings for 4.497 days.
 Post CommentThat would be 149.9 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 200 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 27.811
Most visitors online this month : 621
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.975.174